ایلان ماسک هوش مصنوعی حقیقت یاب ایجاد می کند

به گفته ایلان ماسک، وی در حال کار بر روی "TruthGPT" به عنوان جایگزین ChatGPT برای عمل به عنوان یک "هوش مصنوعی حقیقت یاب" است.

به گفته ایلان ماسک، وی در حال کار بر روی “TruthGPT” به عنوان جایگزین ChatGPT برای عمل به عنوان یک “هوش مصنوعی حقیقت یاب” است.

به گزارش تکناک، این میلیاردر طی مصاحبه ای با تاکر کارلسون از فاکس نیوز، چشم انداز خود برای ارائه یک رقیب هوش مصنوعی را بیان کرد و گفت که برای جلوگیری از نابودی بشریت به یک رویکرد جایگزین برای ایجاد هوش مصنوعی نیاز داریم.

ماسک گفت: من قصد دارم مدلی با نام TruthGPT یا یک هوش مصنوعی حقیقت یاب با هدف درک ماهیت جهان ارائه کنم و فکر می‌کنم این ممکن است بهترین راه برای تضمین ایمنی انسان با توجه به اهمیت قائل بودن این هوش مصنوعی به درک جهان خواهد بود. همچنین به دلیل تشکیل بخش جالبی از جهان توسط انسان‌ها، نابودی آن ها توسط این هوش مصنوعی بعید خواهد بود.

ماسک عدم تمایل فرضی هوش مصنوعی به نابودی تمام بشریت را با روش برخورد انسان‌ها برای محافظت از شامپانزه‌ها مقایسه کرد، و با توجه به رفتار پروژه Neuralink بسیار طعنه آمیز بود.

ماسک گفت: بشریت می تواند تصمیم بگیرد همه شامپانزه ها را شکار و نابود کند. با این وجود، ما در واقع خوشحالیم که آنها وجود دارند و آرزوی حفاظت از زیستگاه های آنها را داریم.

ماسک TruthGPT را به‌عنوان پروژه تصحیح شده نرم‌افزار عام‌المنفعه هوش مصنوعی OpenAI، که او به تأسیس آن کمک کرد، معرفی و از آن زمان با تأسیس یک شرکت زیر مجموعه سود محور، فعالیت خود را آغاز کرده است. ماسک اشاره کرد سود آوری OpenAI به طور بالقوه می‌تواند با اخلاقیات تنظیم‌شده برای مدل‌های هوش مصنوعی تداخل داشته باشد. بنابراین، “TruthGPT” را می‌توان به عنوان گزینه شفاف‌تری برای ایجاد و تنظیم آنها در نظر گرفت.

این اولین باری نیست که ماسک ایده ایجاد “TruthGPT” را مطرح می‌کند. او در ماه فوریه در توییتی گفت: آنچه ما به آن نیاز داریم TruthGPT است و در عین حال توجه را به خطرات مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ، مانند مدل‌های ساخته شده توسط Open AI جلب کرد.

ماسک به همراه چندین محقق دیگر در ماه مارس نامه‌ای سرگشاده امضا کردند و در آن از شرکت‌ها خواستند آزمایش‌های عظیم هوش مصنوعی با عدم امکان درک، پیش‌بینی یا به‌طور قابل اعتماد کنترل آن توسط سازندگان را متوقف کنند.

میزان توسعه “TruthGPT” مشخص نیست و حتی ممکن است هنوز توسعه آن آغاز نشده باشد و تنها در حد ایده باشد. با این  حال، به نظر می رسد او واقعاً در مورد ارائه آن جدی است و در طول مصاحبه خود با کارلسون این مدل را مطرح کرده است. ماسک همچنین بی سر و صدا یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI را در ماه مارس تأسیس کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.