آیا انسان ها در واقعیت شبیه سازی شده زندگی می کنند؟

تصور کنید ما انسان ها فقط بخشی از یک واقعیت شبیه سازی شده دنیای مجازی باشیم. ایلان ماسک معتقد است که انسان در واقع وجود ندارد. به گزارش گاردین، او اظهار داشت که احتمال اینکه ما واقعاً در «واقعیت پایه» زندگی کنیم، یعنی جهان فیزیکی، میلیاردها به یک است.

به گزارش تکناک، طبق بیانیه دانشگاه پورتسموث، اکنون، دکتر ملوین ووپسون، فیزیکدان، چنین نظریه ای را دنبال می کند و قانون جدیدی از فیزیک را بررسی می کند تا از این ایده حمایت کند که واقعیت ما ممکن است یک شبیه سازی کامپیوتری باشد.

برخوردهای انسان مصنوعی است

فرضیه واقعیت شبیه سازی (simulation : imitation of the operation of a real-world process or system over time, for studying either real events in many contexts or effects of alternative conditions and courses of actions) شده پیشنهاد می کند که برخوردهای انسان مصنوعی است و شبیه شخصیت های یک بازی ویدیویی است. این فرضیه به حوزه فیزیک اطلاعات تعلق دارد که واقعیت را اساساً از واحدهای اساسی اطلاعات تشکیل شده است.

در گذشته، مطالعات ووپسون نشان داد که اطلاعات جرم را حفظ می‌کنند، و کوچک‌ترین بلوک‌های سازنده کیهان ذرات بنیادی شبیه به نحوه حمل DNA انسان، اطلاعات مربوط به خودشان را ذخیره می‌کنند.

تحقیقات ووپسون در سال 2022 او را به کشف قانون جدیدی از فیزیک هدایت کرد که می‌تواند جهش‌های ژنتیکی موجودات، از جمله ویروس‌ها را پیش‌بینی کند و به قضاوت در مورد پیامدهای بالقوه آنها کمک کند.

این بیانیه تاکید کرد که این قانون بر اساس قانون دوم ترمودینامیک است، که ثابت می کند آنتروپی که معیاری از بی نظمی در یک سیستم جدا شده است فقط می تواند افزایش یابد یا ثابت بماند.

در ابتدا، فیزیکدان معتقد بود که آنتروپی در اطلاعات در طول زمان افزایش می یابد. با این حال، بررسی دقیق تر نشان داد که تکامل این سیستم ها یا ثابت می ماند یا کاهش می یابد.

پس از آن، ووپسون مفهوم جدیدی را ایجاد کرد که نشان می‌دهد این قانون نه تنها بر تحقیقات ژنتیکی بلکه بر سایر سیستم‌ها و محیط‌های فیزیکی از جمله بیولوژیکی، فیزیک اتمی و کیهان‌شناسی نیز تأثیر می‌گذارد.

ووپسون اظهار داشت: من در آن زمان می دانستم که این مکاشفه پیامدهای گسترده ای در رشته های مختلف علمی دارد.

کاری که من می‌خواستم انجام دهم این است که قانون را مورد آزمایش قرار دهم و ببینم آیا می‌توان فرضیه شبیه‌سازی را از قلمرو فلسفی به حوزه علم انتقال داد یا خیر؟

شبیه سازی الکترون ها آنتروپی اطلاعات را به حداقل می رساند

علاوه بر این، این تحقیق بینش هایی را در مورد رفتار الکترون ها در اتم های چند الکترونی ارائه کرد. پدیده‌هایی مانند قانون هوند را توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که الکترون‌ها خود را طوری تنظیم می‌کنند که آنتروپی اطلاعاتی خود را به حداقل می‌رسانند و فیزیک اتمی و پایداری مواد شیمیایی را روشن می‌کنند.

ووپسون همچنین اضافه کرد که این مقاله همچنین شیوع تقارن در جهان را توضیح می دهد.

اصول تقارن نقش مهمی با توجه به قوانین طبیعت بازی می‌کنند، اما تاکنون توضیح چندانی در مورد اینکه چرا می‌تواند چنین باشد، وجود نداشته است. یافته‌های من نشان می‌دهد که تقارن بالا مربوط به پایین‌ترین حالت آنتروپی اطلاعات است و به طور بالقوه تمایل طبیعت به آن را توضیح می‌دهد.

این رویکرد، که در آن اطلاعات اضافی حذف می‌شود، شبیه فرآیند حذف یا فشرده‌سازی کدهای زباله توسط رایانه برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی و بهینه‌سازی مصرف انرژی است و در نتیجه، از این ایده پشتیبانی می کند که ما در یک شبیه سازی زندگی می کنیم.

ووپسون معتقد است که قانون دوم اینفودینامیک احتمالاً این تصور را تأیید می کند که اطلاعات یک وجود فیزیکی قابل مقایسه با جرم و انرژی را در بر می گیرد.

با این حال، تحقیقات تجربی برای آزمون فرضیه مورد نیاز است. ووپسون گفت: یکی از مسیرهای ممکن آزمایش من است که سال گذشته برای تایید پنجمین حالت ماده در جهان  و تغییر فیزیک با استفاده از برخورد ذره و پادذره ابداع کردم.

این مطالعه در 6 اکتبر در مجله AIP Advances منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.