سونی امکان استریم بازی‌های PS5 را فراهم می کند

سونی قصد دارد از اواخر ماه اکتبر، رسماً قابلیت بازی‌کردن بازی‌های PS5 از طریق استریم ابری را بر روی PS5 در ژاپن، اروپا و آمریکای شمالی راه‌اندازی کند.

به گزارش تکناک، این اعلامیه توسط شرکت سونی در یک نوشته در وبلاگ پلی‌استیشن در روز چهارشنبه منتشر شده است.بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، ممکن است بتوانید بازی های PS5 را در عرض چند روز آینده استریم کنید.

استریم کردن بازی‌های PS5 یک امتیاز برای افرادی است که اشتراک PlayStation Plus Premium، یعنی گران‌ترین سطح اشتراک‌های PlayStation Plus سونی (که به تازگی افزایش قیمت داشته است) را دارند. سونی قصد دارد این ویژگی را به صورت مرحله‌ای عرضه کند و تاریخ‌های هدف زیر برای هر منطقه را برنامه‌ریزی کرده است:

  • ژاپن: 17 اکتبر
  • اروپا: 23 اکتبر
  • آمریکا شمالی: 30 اکتبر

برای شروع، سونی قول داده است که شما قادر خواهید بود از بین بازی‌های PlayStation 5 (Sony’s ninth-generation and fifth home video game console) “انتخاب شده‌ای” استریم کنید، اما قصد دارد در آینده “صدها” بازی PS5 را برای استریم در دسترس قرار دهد.

بازی‌های سازگار با استریم از طریق ابر شامل عناوینی از کاتالوگ بازی‌های PlayStation Plus، بازی‌های دیجیتالی که بازیکنان ممکن است در اختیار داشته باشند مانند Resident Evil 4، Genshin Impact و Fortnite، و حتی بازی های آزمایشی برای عناوینی مانند Hogwarts Legacy و The Witcher 3: Wild Hunt خواهد بود.

با این حال، سونی مشخص نکرده است که در زمان عرضه اولیه این ویژگی، کدام از این بازی‌ها در دسترس قرار خواهند گرفت.

سونی امکان استریم بازی‌های PS5 را فراهم می کند

سونی همچنین اعلام می‌کند که شما قادر خواهید بود رزولوشن استریم مورد نظر خود را انتخاب کنید، با گزینه‌های شامل 4K، 1440p، 1080p و 720p.

با این حال، سونی می‌گوید که استریم بازی‌های PS5 “در زمان عرضه” فقط روی پلی‌استیشن ۵ (کنسول بازی نسل نهم شرکت سونی) قابل انجام است، که به من این احتمال را می‌دهد که شما در آینده قادر خواهید بود بازی‌های PS5 را در دستگاه‌های دیگری استریم کنید.

Sony (Japanese multinational conglomerate corporation) برای مدتی به سمت پیشروی در بازی‌های ابری پیش رفته است و از ماه ژوئن آزمایشات رسمی بازی‌های استریم شده PS5 را آغاز کرده است.

استریم ابری به نظر می‌رسد که برای دستگاه تلفن همراه PlayStation Portal آینده‌نگرانه مناسب باشد، اما این دستگاه فقط استریم بازی‌ها را از طریق Wi-Fi از PS5 شما پشتیبانی می‌کند.

با امید موفقیت استریم بازی‌های PS5، ما منتظر تست کردن آنها هستیم تا ببینیم عملکرد آنها چقدر عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.