فایزر واکسن دو ظرفیتی کووید برای کودکان زیر 5 سال می‌سازد

شرکت های ساخت واکسن فایزر و بیونتک روز گذشته اعلام کردند که به دنبال اخذ مجوز قانونی برای ارائه واکسن دو ظرفیتی کووید-19 خود به کودکان 6 ماهه تا 4 ساله هستند .

به گزارش تکناک، آنها اعلام کرده اند واکسن دو ظرفیتی یک عامل تقویت کننده نیست، بلکه بخشی از یک مجموعه واکسن اولیه  بروزرسانی شده است.

در حال حاضر، واکسن دو ظرفیتی، که سویه امیکرون BA.4 و BA.5  از زیرشاخه‌های ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهد،به عنوان تنها دوز تقویت‌کننده  موجود برای آمریکایی‌های 5 سال به بالا در دسترس است. اگرچه BA.5 دیگر در ایالات متحده فراگیر نیست، زیرشاخه های آن اکنون فراگیر هستند.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری اخیراً مقاله ای با نام “اطلاعاتی مفید برای دنیای واقعی”منتشر کرده است که در آن نشان می‌دهد تقویت‌کننده‌های دو ظرفیتی،محافظتی بیشتر را در برابر ابتلا به  نشانه های COVID-19  نسبت به تقویت کننده های قبلی،فراهم می کنند.

در حال حاضر،کودکان زیر 5 سال فقط به مجموعه های اولیه که شامل دو دوز کوچک از واکسن اصلی مدرنا و یا سه دوز از واکسن اصلی فایزر است،دسترسی دارند.هر دو این واکسن ها برای اولین بار در 17 ژوئن پس از یک فرآیند نظارتی پرپیچ و خم که ماه ها به طول انجامید مجوز گرفتند.

اکنون،فایزر از سازمان غذا و دارو می‌خواهد تا مجوز یک مجموعه اولیه ی اصلاح‌شده را برای گنجاندن واکسن دو ظرفیتی بدهد.سری های به‌روزرسانی‌ شده شامل دو دوز از واکسن اصلی و سپس دوز سوم با واکسن دو ظرفیتی است.

این دو شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک اعلام کردند با توجه به میزان بالای بیماری های تنفسی که در حال حاضر در بین کودکان زیر 5 سال وجود دارد، واکسن های به روز شده کووید-19 ممکن است برای جلوگیری از ابتلا به حالت شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان مفید باشد.

اگر مجوز داده شود،مجموعه ی واکسن های اولیه جدید به تقویت محافظت در کودکان خردسالی که قبلاً با یک مجموعه اولیه واکسینه شده اند و هنوز زیر 5 سال هستند کمکی نمی کند.اما تعداد کمی از کودکان در این گروه سنی یک مجموعه اولیه واکسن دریافت کرده اند و مشخص نیست که آیا این مجموعه واکسن های اولیه به روز شده باعث می شود که پدر و مادرها برای واکسینه کردن کودکانشان اقدامی انجام دهند یا خیر.

بر اساس آخرین گزارش های مرکز پیشگیری از بیماری های واگیردار آمریکا ،تنها 2 درصد از نوزادان 6 ماهه تا 2 ساله و 4 درصد از کودکان نوپا 2 تا 4 ساله سری واکسن های اولیه را تکمیل کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.