وفاداری اپل به شارژ اختصاصی گوشی های آیفون

اپل بعد از از دستورات اتحادیه اروپا راهی برای حفظ فناوری خود یافته است و گزارش اخیر حاکی از تجهیز پورت USB-C آیفون 15 به گواهی MFi است.

اخبار مربوط به پیروی اپل از دستورات اتحادیه اروپا برای استفاده از USB-C باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران اپل شد. اما اپل راهی برای حفظ فناوری خود یافته است. گزارش اخیر حاکی از تجهیز پورت USB-C آیفون 15 به گواهی MFi است.

به گزارش تکناک، این یعنی در صورت عدم استفاده از کابل‌های اختصاصی، عملکرد کامل پورت USB-C ارائه نمی‌شود. به عبارت دیگر، سرعت انتقال داده و سرعت شارژ آیفون 15 با کابل‌های دارای گواهی اپل و کابل‌های معمولی یکسان نخواهد بود.

ShrimpApplePro، اطلاعات مربوط به آیفون 15 و نیاز آن به کابل های خاص را منتشر کرده است. در صورت دنبال‌کردن افشا‌های قبلی او از نزدیک، احتمالاً از دقت اطلاعات این افشاگر در مورد نکات اطلاع دارید. در واقع، وی‌ ویژگی جزیره پویا و افزایش رم در آیفون 14 را افشا کرده بود.

با این حال، این گزارش تنها از همین یک منبع به دست نیامده است و مینگ-چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین، نیز همین اطلاعات را منتشر کرده است. او تا به حال بیشترین اطلاعات مربوط به USB-C آیفون 15 اپل را به اشتراک گذاشته است.

علاوه بر این، آیفون 15 پرو و پرو مکس شامل سرعت تاندربولت 3 خواهند بود و طبق گزارش ShrimpApplePro، در حال حاضر تجهیزات آن بر اساس استانداردهای MFi ساخته شده اند. بنابراین، هر کابلی بدون گواهی MFi، داده و سرعت شارژ محدودی ارائه می دهد.

MFI چیست؟

MFi مخفف “Made for iPod” است. اگرچه آی پاد دیگر تولید نمی‌شود، اما گواهینامه تولید تجهیزات آن هنوز وجود دارد. این استاندارد اولین بار در سال 2005 معرفی شد. اپل در حال حاضر از همان گواهینامه برای گسترش دستگاه های خود استفاده می‌کند.

اپل با تغییر نام استاندارد MFi در سال 2012 ، آن را به عنوان استاندارد لایتنینگ آیفون 5 معرفی کرد و به جای کانکتورهای 30 پین از آن استفاده کرد. به دنبال آن، کابل‌های لایتنینگ به کابل های استاندارد اپل تبدیل شدند.

اساساً MFi، تمام لوازم جانبی و ابزارهای ایمن برای کاربران اپل را شامل بلندگوها، هدفون ها و حتی دستگاه های هوشمند خانه تعریف می کند. سازندگان لوازم جانبی برای دریافت این گواهی باید 100 دلار در سال هزینه پرداخت کنند.

این هزینه برای تولید کنندگان لوازم جانبی الکترونیکی با هدف فروش رسمی لوازم جانبی محصولات اپل اعمال می شود.

اپل تنها برند تولید‌کننده محصولات با استاندارد خاص خود نیست و بسیاری از تولید کنندگان اندروید نیز همین کار را در تولید کابل‌های شارژ خود انجام می‌دهند. OnePlus، زیر مجموعه شرکت Oppo، از مضمون کابل قرمز به عنوان استاندارد شارژ خود استفاده می کند. با انجام این کار، سرعت شارژ سریع‌تری نسبت به سایر لوازم جانبی USB  اندروید ارائه می‌دهد.

فناوری SuperVOOQ اخیر OnePlus نیز شامل همین موضوع می‌شود. یعنی به منظور برخورداری از حداکثر سرعت شارژ باید آداپتور و کابل شارژ مناسب خریداری کرد.

اپل با استاندارد خود بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد. اما اگر این گزارشات مربوط به آیفون 15 درست باشد، موجب خشمگینی افراد بیشتری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.