ولخرجی متا برای موفقیت در دنیای هوش مصنوعی

برخی گزارش ها می گوید متا به احتمال زیاد میلیون‌ها دلار به سلبریتی‌ها پرداخت می‌کند تا از شخصیت آن‌ها به عنوان ربات چت‌ هوش مصنوعی استفاده کند.

به گزارش تکناک، اخیرا متا ربات چت هوش مصنوعی (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) ای را معرفی کرد که چهره افراد مشهور را از تام بریدی گرفته تا … می پوشاند.

این ربات چت ها معمولی نیستند چرا که آنها بیشتر پاسخ های مکانیکی ارائه می دهند. چت بات نام بریدی ، به نام بیلی، به عنوان یک خواهر بزرگ مجازی عمل می کند و به کاربران توصیه هایی می کند، در حالی که همتای او، برو در بحث های ورزشی شرکت می کند.

در حالی که این نوآوری حسابی سر و صدا به پا کرده، از چندین جنبه سوالاتی را بوجود می آورد. اولاً، متا از نظر مالی هیچ محدودیتی ندارد. به گفته The Information، به یک خالق درجه یک مبلغ 5 میلیون دلار برای تنها 6 ساعت زمان در استودیو برای استفاده از شبیه خود پیشنهاد شده است. قیمت بالای این پیشنهاد نشان‌دهنده تعهد شرکت این فناوری به ایجاد ارتباط قابل احساس و شخصی‌سازی هوش مصنوعی است. اما آیا برای این کار خیلی زود نیست؟

مارک زاکربرگ، مدیرعامل Meta Platforms (American multinational technology corporation)، به‌طور خوش‌بینانه اعتقاد دارد که برای نسخه‌های هوش مصنوعی از سلبریتی‌ها “نیاز عظیمی” وجود دارد. با این حال، او همچنین اذعان کرده است که عرضه چنین فناوری‌هایی ممکن است به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت برند، زمان بیشتری برده باشد. سلبریتی‌ها نسبت به تغییر تصویر خود به گونه‌ای که باعث شود محتوای نامناسب را ارائه دهند، محتاط هستند.

مسائل مطرح شده مربوط به شکل‌های سلبریتی هوش مصنوعی تنها موضوعاتی نیستند که موجب بوجود آمدن سوالاتی شده اند. متا نیز برچسب‌های هوش مصنوعی را معرفی کرد که به سرعت مورد انتقاد قرار گرفتند. کاربران توانستند تصاویر نگران‌کننده‌ای از جمله تصویر یک سرباز کودک و تصویری بی‌ادبانه از جاستین ترودو ایجاد کنند. این موارد نگرانی‌هایی درباره استفاده اخلاقی از فناوری هوش مصنوعی و نظارت بر محتوا را به وجود می‌آورند.

با توجه به مشکلات، می توان گفت که متا در زمینه پیچیده ای قدم می زند. آرزوی این شرکت برای متحول کردن تجربه ربات چت می تواند آغازگر دوره جدیدی از هوش مصنوعی تعاملی باشد یا جعبه معضلات اخلاقی و کابوس های ایمنی برند Pandora را باز کند. این یک قمار است که دنیای فناوری را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.