ویرجین گلکتیک اولین گردشگران خود را به فضا برد

پس از سال‌ها تأخیر، ویرجین گلکتیک اولین مسافران توریستی خود از جمله جان گودوین ورزشکار سابق المپیکی بریتانیا و کیشا شاهاف و آناستاتیا مایرز، مادر و دختر اهل آنتیگوا و باربودا را به لبه فضا برد.

به گزارش تکناک، پرواز گلکتیک ۰۲ دومین پرواز تجاری ویرجین گلکتیک و اولین پروازی است که برای عموم و افرادی که برای انجام وظایف خاص در هواپیمای فضایی VSS Unity نیستند در نظر گرفته شده است. این هواپیمای فضایی متصل به هواپیمای مادر VSS Eve از بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو در ساعت 8:30 صبح منطقه زمانی مرکزی (MDT) بلند شد. علاوه بر مسافران، فرمانده ماموریت سی جی استارکو، خلبان کلی لاتیمر و مربی فضانوردی بت موزس در این هواپیمای فضایی حضور داشتند.

VSS Unity در ارتفاع 44300 فوت (13500 متر)، از هواپیمای مادر جدا شد و موتور موشک هیبریدی خود را روشن کرد که آن را به سرعت 3 ماخ در هشت و نیم ثانیه رساند و به حداکثر ارتفاع 55 مایل (88.5 کیلومتر) برد. سپس  با یک سقوط بدون پیشرانه در ساعت 9:30 صبح به وقت MDT هواپیمای فضایی VSS Unity به زمین بازگشت.

گودوین یک قایقران اسلالوم بازنشسته المپیک و یکی از اولین افرادی است که در سال 2005 پرواز ویرجین گلکتیک را رزرو کرد. شهاف و مایرز بلیت‌های خود را در یک قرعه کشی دریافت کردند. آن‌ها با اهدای ۱۰ دلار به یک سازمان خیریه فضا برای بشریت بلیط خود را برنده شدند.

ویرجین گالاکتیک گفت که این پرواز تعداد زیادی رکورد به ثبت رسانده است. اگرچه این موارد مستلزم بررسی و پذیرش این ادعا است که آیا پرواز گلکتیک ۰۲ از نظر فنی به فضا رسیده است یا مسافران می توانند واجد شرایط فضانوردی باشند؟ همانطور که گفته شد، این شرکت ادعا می کند که اولین فضانورد زن از دریای کارائیب، اولین زوج مادر و دختری و  اولین ورزشکار المپیکی را به فضا فرستاده است. ویرجین گالاکتیک همچنین ادعا می کند رکورد بیشتر زنانی که در یک ماموریت فضایی حضور داشته اند، جوانترین فردی که به فضا رفته است، ششمین و هفتمین زن سیاهپوست که به فضا رفته اند، دومین فرد مبتلا به پارکینسون و سومین فرد مسن که به فضا رفته اند را در این ماموریت شکسته است.

پرواز بعدی برای سپتامبر، زمانی که این شرکت سرویس ماهانه خود را معرفی خواهد کرد برنامه ریزی شده است.

سی جی استارکو گفت: پرواز با Unity یک تجربه سورئال بود. شگفتی و هیجان پرواز فضایی هرگز جادوی خود را از دست نمی دهد. من این افتخار را داشتم که کلی لاتیمر، یکی از اولین خلبانان زن هواپیمای فضایی، در کابین خلبان به من ملحق شود. من به کاری که اینجا در ویرجین گلکتیک انجام می دهیم افتخار می کنم تا افراد بیشتری را به فضا بفرستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.