ویرجین گلکتیک نیمه مرداد به فضا می رود

ویرجین گلکتیک به تازگی برای دومین پرواز فضایی تجاری خود اعلام آمادگی کرده و گلکتیک 01، قرار است در 10 آگوست به پرواز در آید.

به گزارش تکناک، ویرجین گلکتیک هنوز اسامی مسافران خوش شانسی که به این ماجراجویی کیهانی ملحق شده اند را اعلام نکرده است. اما ما می دانیم که سه مسافر همراه با خدمه اصلی در هواپیمای فضایی خواهند بود.

اولین پرواز تجاری، ویرجین گلکتیک01، در اواخر ژوئن انجام شد، اما این پرواز، بیشتر یک مأموریت تحقیقاتی با کارکنان دولت ایتالیا بود که مطالعات ریزگرانشی را انجام می‌دادند.

با این حال، این بار، خدمه غیر نظامی هستند. در حالی که کاملاً مشخص نیست که خدمه غیرنظامی گلکتیک 02 چه کسانی خواهند بود، اما یک چیز مسلم است و آن اینکه آنها گردشگرانی خواهند بود که در یک سفر شگرف و یک تجربه ویژه حضور خواهند داشت.

آماده سازی در حال انجام است

ویرجین گلکتیک در ماه‌های اخیر سخت تلاش کرده است تا فعالیت‌های خود را افزایش دهد و بر تاخیرهای قبلی غلبه کند. گلکتیک 02 هفتمین پرواز فضایی این شرکت و سومین آن در سال 2023 خواهد بود.

با این افزایش تکرار ویرجین گلکتیک تلاش می‌کند تا تاریخ منظم پروازها را مشخص کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، ممکن است به زودی شاهد عادی شدن سفرهای فضایی باشیم و مانند گرفتن بلیط پرواز به مقصد تعطیلات مورد علاقه‌تان در این سفر ها حضور داشته باشیم.

اما این فقط در مورد هیجان سفر نیست. آینده مالی ویرجین گالاکتیک نیز درگرو موفقیت این پروازها است.

در حالی که قیمت 450هزار دلاری هر بلیط به تنهایی این ضررها را جبران نمی کند، پرداخت های مالی توسط مشتریان بسیار مهم است. هر چه تعداد افراد بیشتری وارد هواپیما شوند، ترازنامه مالی ویرجین گالاکتیک تعادل بهتری پیدا میکند و آینده گردشگری فضایی قوی‌تر می‌شود.

ویرجین گالاکتیک تنها بازیگر صنعت گردشگری فضایی نیست. بلو اوریجین و اسپیس ایکس قبلا غیرنظامیان را به فضا فرستاده‌اند و به ارتفاعات بالاتر از پروازهای50 مایلی  ویرجین رسیده‌اند. با این حال، چیزی که ویرجین را متمایز می کند، برنامه های بلندپروازانه آن برای برنامه های منظم است که به طور خاص برای گردشگران ارائه می شود.

سفرهای اسپیس ایکس به ماه هنوز تا پایان آزمایش فضا پیمای Starship متوقف است و بلو اوریجین پس از شکست در پرتاب موشک در سال گذشته منتظر از سرگیری پروازها است.

این امر ویرجین گالاکتیک را در خط مقدم مسابقه گردشگری فضایی قرار می دهد، به خصوص اگر آنها بتوانند سرعتی را که در تابستان امسال تعیین کرده اند حفظ کنند.

به نطر می رسد با دومین پرواز فضایی تجاری ویرجین گالاکتیک در افق، هیجان سفر فضایی بیش از هر زمان دیگری ملموس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.