این نسخه ویندوز 10 دیگر پشتیبانی نمی شود

پشتیبانی از ویندوز 10 نسخه 21H2 امروز به پایان می‌رسد و دیگر بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه دریافت نخواهد کرد.

به گزارش تکناک، نسخه ویندوز ۱۰ نسخه 21H2 به صورت رسمی به پایان خدماتش رسیده است. این بدان معناست که شرکت مایکروسافت دیگر بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه را به هیچ سیستمی که این نسخه ویندوز را استفاده می‌کند، ارائه نخواهد کرد.

شرکت توصیه می‌کند که به نسخه جدید ویندوز۱۰ بروزرسانی کنید یا به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید تا کامپیوترها بهتر محافظت شوند.

نسخه ویندوز۱۰ ورژن 21H2  که در اواخر سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، پس از آن به نسخه ویندوز ۱۰ نسخه 22H2  جایگزین شد. البته، از زمان عرضه ویندوز۱۰  ورژن 21H2 ، ویندوز ۱۱ نیز منتشر شده است، اما برخی کامپیوترها دارای حداقل نیازهای لازم برای ارتقا به ویندوز ۱۱ نیستند.نسخه‌های پشتیبانی شده از ویندوز۱۰ تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ همچنان در دسترس خواهند بود.

توضیح مایکروسافت درباره پایان خدمات دهی به ورژن 21H2 ویندوز۱۰ را در یک ورودی بروزرسانی شده در مرکز پیام ویندوز اینگونه توضیح داد:

یادآوری: پایان خدمات دهی به نسخه های خانگی، حرفه ای، حرفه ای آموزشی و حرفه ای برای کار ایستگاه های کاری ویندوز۱۰ ورژن 21H2

از امروز ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳، نسخه‌های Home، Pro، Pro Education و Pro for Workstations ویندوز۱۰ ورژن 21H2 به پایان خدمات رسیده‌اند. بروزرسانی امنیتی ماه ژوئن ۲۰۲۳ (منتشر شده در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳) آخرین بروزرسانی موجود برای این نسخه‌ها است. دستگاه‌هایی که از این نسخه‌ها استفاده می‌کنند دیگر بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه و پیش‌نمایش حاوی محافظت‌های لازم در برابر تهدیدات امنیتی جدید دریافت نخواهند کرد.

نسخه های زیر از ویندوز تحت تأثیر قرار می‌گیرند:

– ویندوز ۱۰ Home، نسخه 21H2

– ویندوز ۱۰ Pro، نسخه 21H2

– ویندوز ۱۰ Pro Education، نسخه 21H2

– ویندوز ۱۰ Pro for Workstations، نسخه 21H2

همانطور که می‌گویند، هنگامی که یک درب بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود. در حالی که ویندوز ۱۰ نسخه 21H2 به پایان خدمات رسیده است، مایکروسافت هم‌اکنون در حال ارائه بروزرسانی ویژگی‌های ویندوز ۱۱ می ۲۰۲۳ است، این به روز رسانی با نام Moment 3 نیز شناخته می شود. که شامل چندین ویژگی جدید، از جمله بهبود یافته Widgets Board می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.