ویندوز 11 برای گوشی های هوشمند در راه است

شرکت مایکروسافت قرار است در آینده ای نزدیک، سیستم عامل مدرن ویندوز 11 برای گوشی های هوشمند را عرضه کند.

به گزارش تکناک، شرکت مایکروسافت در اکتبر سال 2017، اعلام کرد که دیگر ویندوز 10 موبایل را توسعه نمی دهد  یا گوشی‌های هوشمند جدیدی برای این پلتفرم راکد تولید نمی‌کند. دو سال بعد، سیستم عامل این پلتفرم آخرین بروزرسانی خود را با افت بسیار زیادی دریافت کرد.

درست است این سیستم عامل از رده خارج شده اما هنوز فراموش نشده است. علاقه مندان همچنان در مورد اینکه یک سیستم عامل موبایل مدرن مایکروسافت چه شکلی است و چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد، رویاپردازی می کنند.

پروژه‌هایی مانند DuoWOA، به ما اجازه می دهد تجربه ویندوز 11  را بر روی دستگاه‌هایی به اندازه موبایل داشته باشیم. بااین حال، هنوز یک سیستم عامل دسکتاپ بر روی یک صفحه نمایش کوچک است. مفهوم AR 4789 (از طریق Windows Central) رابط های کاربری بهینه شده برای گوشی های هوشمند، ویجت های پویا، فایل اکسپلورر جیبی و موارد دیگر را در نظر می گیرد. این کار با حفظ ظاهر آشنای ویندوز 11 و طبیعی‌تر جلوه دادن آن در دستگاه‌های کوچک بسیار عالی است.

قبلا هم چنین طرح  هایی که شکل بعدی ویندوز را پیش بینی می کردند، منتشر شده بود. با وجود اینکه همه آن‌ها عالی به نظر می‌رسند، اما می‌توان گفت شانس اجرای طرح‌های UI پیشرفته توسط مایکروسافت بسیار کم است. بنابراین نباید بیشتر از این انتظار داشته باشید که غول نرم افزاری یک نسخه اختصاصی موبایل از سیستم عامل دسکتاپ خود را معرفی کند.

از زمانی که مایکروسافت سعی در ایجاد جایگزین برای iOS و Android داشت، زمان زیادی گذشته است. حتی تلاش های مایکروسافت برای بازی با گوشی های موبایل اندرویدی  دارای دو صفحه نمایش، دیگر امیدوارکننده به نظر نمی رسد.

پشتیبانی از نرم‌افزار Lackluster، برنامه‌های لغو شده برای عرضه Surface Duo با نمایشگر تاشو، تغییرات در تیم‌های توسعه و شایعات در مورد عرضه نشدن اندروید 13 برای سری Surface Duo، نشان میدهد که آینده روشنی در انتظار گوشی‌های هوشمند تولید مایکروسافت نیست. تنها چیزی که برای علاقمندان سابق ویندوز موبایل باقی مانده، همین طرح های مفهومی عالی ویندوز 11 برای گوشی است که در یوتیوب منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.