ویندوز 11 بیش از 400 میلیون دستگاه فعال دارد

یک گزارش جدید درباره ویندوز 11 و پایگاه کاربری آن منتشر شده است. بر اساس یافته‌ها، سیستم عامل جدید مایکروسافت از مرز ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال عبور کرده است، این عدد بسیار فراتر از انتظارات اولیه شرکت است.

به گزارش تکناک، ویندوز 11 دو سالگی خود را در این ماه جشن گرفت و رشد آن، به طور قابل پیش‌بینی‌ کندتر از نسخه قبلی آن است. ویندوز 10 به عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای مشتریان ویندوز 7 و 8.1 بدون نیاز به سخت‌افزارهای خاصی عرضه شد. علاوه بر این، مایکروسافت با ادعا کردن اینکه به‌روزرسانی فقط در سال اول رایگان است، حسی فوری برای بروزرسانی را ایجاد کرد. این باعث شد تا بیشتر مردم زودتر اقدام به بروزرسانی کنند، هرچند که به‌روزرسانی رایگان به مدت هشت سال قابل دسترس بود (مایکروسافت آن را در سپتامبر 2023 بست).

از سوی دیگر، نسخه 11 ویندوز نیازمندی‌های سخت‌افزاری سختی دارد که باعث می‌شود همه کامپیوترها قابلیت اجرای سیستم‌عامل جدید مایکروسافت را نداشته باشند . اگر کامپیوتر شما TPM نداشته باشد یا از نسل قدیمی‌تری از پردازنده‌ها مانند نسل هشتم اینتل یا نسل دوم رایزن ای‌ام‌دی استفاده کند، شما نمی‌توانید از آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت استفاده کنید. علاوه بر این، برخی از مردم اعتراضاتی را درباره تغییرات بحث برانگیز ویندوز 11 مطرح می‌کنند، مانند طراحی مجدد منوی شروع (می‌توانید این مقاله را بررسی کنید که نظر کاربران ویندوز 11 درباره آن چیست)، منوهای متنی جدید و غیره.

مایکروسافت درک کرد که نیازمندی‌های سخت‌افزاری Windows 11 (personal computer operating system by Microsoft) رشد سیستم را کند خواهد کرد، بنابراین این شرکت انتظارات محدودی را برای آن تعیین کرد. با این حال، بر اساس گزارش، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال ویندوز 11 بالاتر از آنچه که مایکروسافت انتظار داشت، است.

انتظار می‌رود که تا سال 2024 ویندوز 11 به نیم میلیارد دستگاه برسد. در همین حال، انتظار داریم که مایکروسافت در نیمه دوم سال، جانشینی برای آن عرضه کند. ویندوز “12” بنا بر گفته‌ها، تغییرات قابل توجهی در پلتفرم، یکپارچگی بهتر با Cloud PC، ویژگی‌های جدیدی که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند و تغییرات بیشتر در رابط کاربری به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.