ویندوز 12 متمرکز بر وب سال آینده عرضه می شود

طبق گزارش چندین منبع نزدیک به شرکت، مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه‌ای جدید مبتنی بر وب از ویندوز 12 است.

به گزارش تکناک، گفته شده است که این نسخه جدید به عنوان یک “پاسخ جدی” به سیستم عامل Chrome OS عمل می کند و برای بازارهای خاصی نظیر بخش آموزشی طراحی شده است.

نسخه ویندوز ۱۲ متمرکز بر وب، جایگزین تجربه سنتی دسکتاپ Win32 نخواهد شد، اما نسخه‌ای مدرنتر، ماژولارتر و سبکتر از ویندوز را برای دستگاه‌های آموزشی با سخت‌افزار ضعیف ارائه خواهد کرد.

مایکروسافت قبلاً در یک یادداشت داخلی تایید کرده است که در حال تشکیل تیمی جدید به نام “Windows و Web Experience” است تا نسل‌های بعدی محصولات ویندوز و وب را توسعه دهد. آگهی‌های شغلی برای این تیم همچنین تأیید می‌کنند که مایکروسافت قصد دارد “تعریف و ارائه نسل بعدی تجربه‌ها و برنامه‌های کاربردی ویندوز را که در سرتاسر Client و Cloud قرار دارند، انجام دهد”.

علاوه بر این، طبق گزارش Windows Latest، نسخه ویندوز ۱۲ با تمرکز بر وب احتمالاً بسیار به مایکروسافت اج و هوش مصنوعی (AI) وابستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، گزارش می‌دهد که مایکروسافت راهکارهایی را بررسی می‌کند تا از هوش مصنوعی برای افزایش هوشمندی مایکروسافت اج و درک محتوای وب و رفتارهای کاربران استفاده کند. انتظار می رود این ادغام به طور قابل توجهی بر توسعه ویندوز 12 تأثیر بگذارد.

در سال‌های اخیر، مایکروسافت در حال مدرن‌سازی ویندوز و جداسازی لایه‌های مؤلفه‌های آن برای ایجاد نسخه‌ای سبک‌تر از سیستم عامل بوده است. یکی از نمونه‌های این کار Windows 10X است که قرار بود رقیبی برای سیستم عامل Chrome OS باشد. با این حال، Windows 10X هرگز به بازار نرسیده است و همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد.

با این حال، انتظار می‌رود نسخه ویندوز ۱۲ متمرکز بر وب در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه ویژگی‌ها و بهبودهای دیگری را در نسخه جدید ارائه خواهد داد، اما واضح است که این شرکت در رقابت با سیستم عامل Chrome OS در بازار آموزشی جدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.