ویندوز 12 چگونه خواهد بود؟

 بر اساس شایعات یک سال گذشته درباره انتشار ویندوز 12، مایکروسافت قرار است به چرخه انتشار سه ساله خود بازگردد و نسخه جدید ویندوز خود را در اواخر سال 2024 منتشر کند.

به گزارش تکناک، در چند هفته اخیر، چندین نشانه از تغییرات این نسخه ادعایی ویندوز از جمله یکپارچه‌سازی فشرده‌تر Cloud PC، تمرکز بیشتر بر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، و تأکید بر ماژولار بودن آن دیده شده است.

با این حال، با وجود جذابیت و دید آینده نگرانه این قابلیت‌ها، انتشار ویندوز 12 در سال 2024، با گذشت تقریباً سه سال از انتشار اولیه ویندوز 11 به این معنی است که مصرف کنندگان نباید انتظار مشاهده تغییرات اساسی در ویندوز، از نظر طراحی و ویژگی های جدید داشته باشند.

در واقع، نمونه اولیه ویندوز ۱۲ نشان داد که این سیستم عامل از نظر زیبایی‌شناسی تفاوت زیادی با ویندوز 11 نخواهد داشت. بنابراین می توان گفت که عرضه سیستم عامل جدید بعد از سه سال نیز فایده‌ای نخواهد داشت. ویندوز 11 تغییرات عمده‌ای را در رابط کاربری و UX ویندوز ایجاد کرد، اما این تغییرات شش سال پس از انتشار ویندوز 10 ایجاد شد و با توجه به این روند نمی‌توان انتظار اعمال تغییرات بزرگی را در سال 2024 داشت.

 

بررسی نظرات کاربران در Neowin و همچنین بسیاری از کاربران در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که ویندوز 11 از نظر بخش قابل توجهی از مشتریان آن، یک شکست بزرگ تلقی می‌شود و کاربران منتظر جبران این شکست با انتشار ویندوز 12 هستند.

به نظر می‌رسد برخی از الزامات سیستمی بیان شده برای ویندوز 12 مشابه محدودیت های سخت افزاری ویندوز 11 خواهد بود، اما این به معنای عدم ارائه قابلیت های جدید و هیجان انگیز در ویندوز 12 نیست. با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها و نوآوری‌های اخیر مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی و رایانه‌های شخصی ابری، می‌توان انتظار داشت که ویندوز 12 دارای دستیار هوشمند و مکانیزم‌های مبتنی بر ابر در سراسر UX آن باشد.

با این حال، ویندوز 12 باید در صورت انتشار در سال آینده به عنوان یک ارتقاء تدریجی نسبت به ویندوز 11 در نظر گرفته شود. ویندوز 11 با پیشرفت‌های عالی و چالش‌هایی همراه است و احتمالاً ویندوز 12 نیز مشابه آن خواهد بود. مایکروسافت با ادامه برنامه Windows Insider خود و بهبود تدریجی، تلاش خواهد کرد تا ایرادات را برطرف کرده و بازخورد کاربران را در نظر بگیرد. این امر ممکن است منجر به شکایت یا تحسین کاربران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.