ویوو رقیب جدی گوشی های تاشو سامسونگ می شود

ویوو اعلام کرد دو گوشی تاشو جدید خود، Vivo X Flip و Vivo X Fold 2 را در 20 آوریل 2023 در چین عرضه خواهد کرد.

ویوو اعلام کرد دو گوشی تاشو جدید خود، Vivo X Flip و Vivo X Fold 2 را در 20 آوریل 2023 در چین عرضه خواهد کرد.

به گزارش تکناک، X Fold 2 طبق نامش، گوشی هوشمند تاشو کتاب مانند ویوو، رقیب گلکسی Z Fold 4 سامسونگ و X Flip گوشی تاشو رقیب گلکسی Z Flip 4 خواهد بود.

به لطف اطلاعات افشا شده پیشین از نمایشگر، پردازنده، رم، فضای ذخیره‌سازی، ظرفیت باتری و جزئیات شارژ گوشی، تا حدودی می‌توان نحوه رقابت X Fold 2 با گلکسی  Z Fold 4 را متصور شد. پیش از این موارد نامشخص مشخصات دوربین آن برای مقایسه عملکرد X Fold 2 و گلکسی Z Fold 4 بوده است.

اکنون به لطف ایشان آگاروال از 91Mobiles برخی از مشخصات دوربین و همچنین ساخت X Fold 2 را منتشر کرده است. مشخصات کلیدی Vivo X Flip نیز فاش شده است و تصویر واضح تری از نحوه نبرد اولین تاشو Vivo و گلکسی Z Flip 4 را به نمایش می‌گذارد.

گوشی تاشو Vivo X Fold 2 دارای سه دوربین در پشت، متشکل از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم F1.75، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 47 میلی متر خواهد بود. این تنظیمات دوربین شبیه به گلکسی  Z Fold 4 به نظر می رسد. با این حال، اطلاعاتی در مورد برخورداری لنز‌ها از OIS، در دست نیست. این مسأله نقش مهمی در تعیین کیفیت تصویر، به خصوص در شرایط کم نور دارد.

digikala

حتی با برخورداری دوربین های اصلی و تله فوتو از OIS، تنظیمات دوربین پشتی X Fold 2 بهتر از گلکسی  Z Fold 4 به نظر نمی رسد. همین امر در مورد دوربین سلفی نیز صادق است. با فرض استفاده از همان سنسور موجود در بسیاری از گوشی‌های هوشمند چینی به همراه اطلاعات فاش شده، X Fold 2 دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو خواهد بود. گلکسی Z Fold 4 نه تنها دارای سنسور بهتری برای سلفی بر روی صفحه نمایش است، بلکه یک دوربین 4 مگاپیکسلی نیز زیر نمایشگر در نمایشگر داخلی تعبیه شده است و جلوه های بصری بهتری ارائه می دهد.

ابعاد Vivo X Fold 2، 161.3 × 73.4 × 13 میلی‌متر (6 تا 6.7 میلی‌متر در صورت باز شدن) و وزن آن 280 گرم است. بنابراین، بلندتر، عریض‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر از گلکسی  Z Fold 4 خواهد بود. این مسأله نیز می‌تواند در برتری Z Fold 4 موثر باشد.

افشای کامل مشخصات Vivo X Flip

Vivo X Flip دارای صفحه نمایش 6.74 اینچی AMOLED با وضوح Full HD+، ریفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10 است. قطر صفحه نمایش رویی 3 اینچ خواهد بود. با وجود برابری ابعاد نمایشگر اصلی با گلکسی Z Flip 4 ، صفحه نمایش بیرونی به طور قابل توجهی بزرگتر است و بسیار مفیدتر نیز خواهد بود. همچنین نمایشگر اصلی X Flip دارای اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود.

در حالی که گوشی تاشو Vivo X Fold 2 دارای تراشه Snapdragon 8 نسل ۲ است، Vivo X Flip از تراشه Snapdragon 8+  نسل ۱ قدیمیتر مانند گلکسی Z Flip 4 برخوردار خواهد بود. طبق ادعای اطلاعات فاش شده، این گوشی در دو نسخه 256 گیگابایت و 512 گیگابایت UFS 4.0 عرضه خواهد شد و هر دوی این نسخه‌ها دارای 12 گیگابایت رم LPDDR5X خواهند بود. با وجود عدم انتشار اطلاعات در مورد نرم افزار آن، اما انتظار می رود X Fold 2 و X Flip با اندروید 13 عرضه شوند.

X Flip دارای تنظیمات دوربین دوگانه در پشت با سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F1.75 و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم F2.2 و 108 درجه FoV به همراه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خواهد بود. ابعاد این گوشی 166.4×۷۵.۳×۸.۲ میلی متر و وزن آن 200 گرم است. این دستگاه با رنگ های مشکی، طلایی و بنفش عرضه خواهد شد. همچنین طبق این اطلاعات X Flip دارای باتری 4400 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 44 وات است.

با توجه به این مشخصات، به نظر می رسد Vivo X Fold 2 و Vivo X Flip نزدیک ترین رقبای گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 خواهند بود. با این حال، تنها چهار ماه پس از عرضه آنها، سری گلکسی Z بعدی سامسونگ عرضه خواهد شد و گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 هر دو دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهند بود. با این حال، تنها پس از ورود این گوشی‌های هوشمند به بازار، می‌توان مدل برتر را مشخص کرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.