متا ویژگی‌های پولی به فیسبوک واینستاگرام اضافه می‌کند

فیسبوک

متا برای جبران بخشی از درآمد از دست رفته تبلیغاتی اش در حال بررسی اضافه کردن ویژگی‌های پولی فیسبوک و اینستاگرام است

به گزارش تک ناک، متا پس از سال‌ها فعالیت در کسب‌وکارهای خود بدون داشتن ویژگی‌های درآمدزایی، در حال ایجاد سازمانی برای توسعه «ویژگی‌های پولی» جدید برای فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است.

اخیرا یک یادداشت داخلی ارسال شده برای یکی از کارکنان شرکت متا افشا شده است. در این یادداشت طرح هایی برای ایجاد بخشی جدید به نام تجریبایت درآمدزایی تشریح شده است که احتمال اضافه شدن ویژگی‌های پولی فیسبوک را تقویت می کند.

از زمان آغاز به کار فیسیبوک این پلتفرم و شرکت های تابعه آن بیشترین درآمد خودر را از تبلیغات کسب کرده اند. اما کسب و کار تبلیغات اخیرا به لطف سیاست جدیداپل در شفافیت ردیابی کاربران برای حفظ حریم خصوصی آنها ضربه خورده است.
جان هگمن معاون درآمد زایی متا گفت : “من فکر می‌کنم اگر فرصت‌هایی برای ایجاد ارزش جدید و خطوط درآمد معنی‌دار و همچنین ارائه کمی تنوع وجود داشته باشد، بدیهی است که جذاب خواهد بود.»
متا به دنبال راه های بالقوه جدید درآمدزایی برای محصولات خود است. جان هگمن گفت که احتمالاً در آینده خیلی نزدیک شاهد ویژگی‌های پولی عمده نخواهیم بود.
اما در پنج سال آینده ، این احتمالاً بسیار متفاوت خواهد بود.در یک افق زمانی پنج ساله، من فکر می‌کنم که [ویژگی‌های پولی] واقعاً می‌تواند تفاوت بسیار مهمی ایجاد کند.»
متا تنها پلتفرم اجتماعی نیست که ویژگی‌های پولی را به سرویس خود اضافه می‌کند. توییتر دارای توییتر آبی و فالوورهای پولی فوق العاده است. تیک تاک اشتراک های پولی دارد و اسنپ چت یک سطح پولی با ویژگی های انحصاری ارائه می دهد.
در واقع، متا قبلاً ویژگی‌های پولی فیسبوکی اضافه کرده بود ، اما تمرکز آنها برای کسب درآمد از تولیدکنندگان محتوا است.
این شرکت اکنون به تولیدکنندگان محتوا در فیس بوک و اینستاگرام اجازه می دهد تا از پروفایل خود کسب درآمد کنند. اما همچنین می‌گوید که تا سال 2024 از درآمد تولیدکنندگان محتوا سهمی برای خود برنمی دارد. متا به هیچ وجه از کسب و کار تبلیغاتی خود دست نمی کشد. با این حال، این شرکت به دنبال تکامل با جریان های درآمدی جدید است و به نظر می رسد که این ویژگی به شکل ویژگی های پولی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی آن ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.