ویژگی جدید ایکس باکس برای مقابله با گفتگوهای توهین آمیز

ایکس باکس قابلیت گزارش صدای جدیدی را عرضه می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد فعالیت صدای نامناسب را ضبط و گزارش دهند.

به گزارش تکناک، این ویژگی “ضبط و گزارش در آینده” به بازیکنان این امکان را می‌دهد که گفتگوهای چند نفره مشکل‌ساز را ضبط کنند، بدون این که کاملاً از بازی خارج شوند.

ویژگی گزارش صدای ایکس باکس اکنون برای کاربران Xbox Insiders در دسترس است تا با جمع‌آوری بازخورد کاربران، آن را بهبود بخشند.

همه ما با لابی‌های چند نفره آنلاین پر از حرف های ناپسند، نفرت‌انگیز و غیر اخلاقی از افراد کاملاً ناشناس روبرو شده‌ایم. لابی‌های قبل از شروع رقابت در بازی Call of Duty معروف به این نوع تعاملات نامطبوع بودند. با این حال، با توجه به اینکه هر روز بیشتر و بیشتر افراد با بازی آنلاین درگیر می‌شوند، زمان‌ کاملاً تغییر کرده‌است.

با تلاش برای تبدیل Xbox Live به یک محیط مساعد و لذت‌بخش برای همه، ایکس باکس قابلیت گزارش صدای جدیدی را عرضه می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد حرف های سمی در بازی را ضبط و گزارش دهند.

از ابتدای این هفته، کاربران Xbox Insiders در سطوح Alpha و Alpha-skip می‌توانند ویژگی گزارش صدا را تست کنند. بازیکنان Xbox Series X|S و Xbox One می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی ۶۰ ثانیه‌ای را که تبادل چت صدای نامناسب در بازی نقض استانداردهای جامعه Xbox می‌دانند، ضبط کنند. پس از ضبط، بازیکن می‌تواند کلیپ را به عنوان شواهد به تیم امنیتی Xbox ارسال کند که ضبط را بررسی کرده و اقدامات مناسب از جمله محدود کردن دسترسی به چت صدایی بازی آنلاین برای عضو متخلف انجام می‌دهد.

ویژگی گزارش صدای ایکس باکس به طرز مشابهی با ضبط کلیپ‌های بازی استاندارد کار می‌کند، اما اقدامات احتیاطی قابل توجهی برای این ضبط‌های حساس پیاده‌سازی شده است. برخلاف کلیپ‌های بازی معمول، بخش‌های گزارش صدا ۶۰ ثانیه‌ای فقط برای اهداف نظم‌بخشی محتوا استفاده می‌شوند.

آن‌ها در ضبط‌های اخیر نمایش داده نمی‌شوند و شما نمی‌توانید آن‌ها را دانلود یا به اشتراک بگذارید. این کلیپ‌ها فقط برای ۲۴ ساعت در کنسول Xbox شما باقی می‌مانند و یک پنجره نسبتاً کوتاه برای تصمیم‌گیری در مورد ارسال گزارش رسمی فراهم می‌کنند.

با افزایش میزان اطلاعات و داده‌های کاربرانی که انتظار می‌رود کاربران آن‌ها را در اختیار برخی از برنامه‌ها و خدمات قرار دهند، اختلاف بیشتری در این زمینه وجود دارد. بدون شک، شرکت‌ها حق دارند کاربرانی که با شرایط و خدمات محصولات آن‌ها موافقت کرده‌اند و سپس آن‌ها را نقض کرده‌اند، را مدیریت و مجازات کنند. در حالی که منتقدان و شکاکان، به ویژه در ایالات متحده، ابتکار مایکروسافت را به عنوان ابزار دیگری برای جمع آوری اطلاعات شخصی، بدبینانه مورد انتقاد قرار می دهند، مزایای آشکاری برای بازیکنانی که می‌خواهند در بازی‌های آنلاین احساس امنیت کنند، وجود دارد.

به عنوان یک زن در فضای آنلاین، اغلب باید در بازی‌های چند نفره سکوت ‌کنید تا از سوء استفاده و آزار و اذیت جنسی جلوگیری کنید. ویژگی‌هایی مانند این بسیار هیجان‌انگیز است که به افرادی کمک می‌کنند تا دوباره صدای خود را پیدا کنند. هیچ کس نباید به دلیل ترس از صحبت کردن، از تعامل با دوستان بازی خود محروم شود.

نهایتا، به نظر می‌رسد که مایکروسافت خطرات موجود اجازه دادن به هر کاربر برای ضبط سریع و آسان صدای بازیکنان دیگر را درک می‌کند. پیام‌رسانی از طرف Xbox نشان می‌دهد که آن‌ها اقدامات کافی را برای معرفی دقیق یک ابزار نظم‌بخشی موثر که حریم خصوصی کاربران را حفاظت کند، اتخاذ کرده‌اند. بسیاری از ما به عنوان کسانی که بارها داستان‌های وحشتناک آزار و اذیت کلامی دوستان و عزیزان خود را در لابی‌های بازی آنلاین شنیده اند، با قابلیت جدید گزارش صدای Xbox کاملاً موافق هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.