ویژگی جدید تبدیل صوت به متن به واتساپ می‌آید

واتساپ در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که صوت را به متن تبدیل می کند.در نتیجه، وقتی امکان گوش دادن به پیام‌های صوتی نیست، کاربران می‌توانند به سادگی محتوای این پیام‌ها را به صورت متن بخوانند.

به گزارش تکناک، همانطور که توسط WABetaInfo اشاره شده است، آخرین نسخه بتای WhatsApp برای iPhone با یک ویژگی رونویسی از پیام‌های صوتی عرضه شده است.

با استفاده از این ویژگی، برنامه آنچه در پیام صوتی گفته شده است را تشخیص می دهد تا محتوای صوتی را به متن تبدیل کند. البته، از آنجایی که این نسخه بتا است، محدودیت هایی وجود دارد.

برای مثال، ویژگی تبدیل صوت به متن ، وقتی هیچ کلمه ای قابل تشخیص نباشد یا پیام صوتی به زبانی غیر از زبان تنظیم شده برای رونویسی باشد، کار نمی کند. از طرف دیگر، تمام رونوشت ها در گوشی پردازش می شوند و در سرورهای واتساپ یا اپل آپلود نمی شوند، که از نظر حفظ حریم خصوصی یک مزیت بزرگ است.

در حال حاضر، قابلیت تبدیل صوت به متن واتساپ تنها نسخه برای سیستم عامل iOS عرضه شده است و مشخص نیست چه زمانی به اندروید می آید.

تلگرام، یکی از اصلی‌ترین رقبای واتس‌اپ ، مدتی است قابلیت تبدیل صوت به متن را هم برای پیام های صوتی و همچنین ویدئو  برای کاربران با اشتراک  Premium عرضه کرده است. اما قابلیت تبدیل صوت به متن برای همه کاربران واتساپ به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

چند روز پیش، متا اعلام کرد که چندین ویژگی جدید به برنامه واتساپ اضافه خواهد شد.

این ویژگی ها شامل واکنش به Status ، Status صوتی، و پیش‌نمایش لینک ها در Status است. این شرکت همچنین روی گزینه جدیدی کار می کند که به کاربران اجازه می دهد برای خود پیام ارسال کنند.

علاوه بر این، واتس اپ همچنان در حال کار بر روی نسخه جدیدی از برنامه macOS خود است که به طور کامل با فناوری Catalyst بازسازی شده است. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی برنامه جدید واتساپ برای سیستم عامل macOS با ویژگی تبدیل صوت به متن در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت، وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.