ویژگی های امنیتی جدید Google Workspace

گوگل اعلام کرد آخرین ویژگی‌های امنیتی، مانند رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) در برنامه‌های موبایل جیمیل، برای مشتریان مجموعه کاری Google Workspace و محیط‌های شرکتی دیگر را معرفی می‌کند.

به گزارش تکناک، پس از اضافه شدن در نسخه وب، رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) در برنامه‌های موبایل Google Calendar، Gmail و Meet (در دسترسی عمومی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این به این معنی است که یک شرکت به طور مستقیم کلیدهای رمزنگاری را کنترل و مدیریت می‌کند، به طوری که گوگل و اشخاص دیگر نمی‌توانند متن را بخوانند، صدا را بشنوند یا ویدیو را ببینند. این ویژگی برای شرکت‌هایی مناسب است که با داده‌های تنظیم شده یا حساس سروکار دارند.

در Docs، با رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) امکان ارسال نظرات (در پیش‌نمایش امسال) فراهم خواهد شد، در حالی که پشتیبانی از مشاهده، ویرایش و تبدیل فایل‌های Microsoft Excel در حال آزمایش است. به‌طور مشابه، پشتیبانی از دسترسی مهمان در Google Meet در حال فراهم آمدن است و مدیران قادر خواهند بود رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) را برای برخی از واحدهای سازمانی اجبار کنند.

در زمینه حاکمیت دیجیتال، کاربران CSE می‌توانند کشوری که کلیدهای رمزنگاری آن‌ها در آن ذخیره می‌شود را انتخاب کنند. گوگل در حال گسترش وسعت دادن به انتخاب مشتریان برای مکان ذخیره‌سازی داده‌های در حالت استراحت به مکانی که داده‌های پوشش داده شده در آن (آمریکا یا اتحادیه اروپا) پردازش می‌شود. همچنین، گزینه‌ای برای “ذخیره یک نسخه از داده‌های فضای کار خود در یک کشور انتخابی” نیز وجود خواهد داشت.

در همین حال، گوگل از مدل‌های هوش مصنوعی حفظ حریم خصوصی استفاده خواهد کرد که برای یک سازمان قابل “سفارشی‌سازی منحصر به فرد” هستند تا فایل‌های جدید و موجود را در درایو دسته‌بندی و برچسب‌گذاری کنند. این اقدامات پیشگیری از از دست دادن داده (DLP) به صورت خودکار و پیوسته عمل می‌کند در حالی که به صاحبان فایل امکان تغییر برچسب‌ها را در صورت نیاز می‌دهد.

به طور مشابه، سرپرستان Workspace می‌توانند قبل از اینکه بتوانند محتوای حساس را در درایو به اشتراک بگذارند، از کاربران بخواهند که موقعیت مکانی دستگاه یا شرایط امنیتی خاصی را رعایت کنند. کنترل‌های پیشرفته DLP نیز پس از راه‌اندازی در Chrome، Google Chat و Drive به Gmail فراهم خواهد شد.

در زمینه امنیت، گوگل در حال ایجاد تغییراتی است که برای انجام برخی از عملیات‌های حساس مانند تغییر 2FA (شناسایی دو عاملی) نیاز به تأیید دو مدیر Google Workspace داشته باشد تا اجرا شود.

علاوه بر این، انجام اقدامات حساس در Gmail مانند تنظیم فیلترهای ایمیل یا ارسال مجدد، باعث می‌شود گوگل هویت شما را مجدداً از طریق 2SV (شناسایی دو عاملی) تأیید کند تا اطمینان حاصل شود که واقعاً شما هستید و نه یک شخص ثالثی که به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کرده است.

گوگل به زودی “حساب‌های مدیریت انتخاب شده از بین نمایندگان فروش و بزرگترین مشتریان سازمانی” را ملزم به فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای می‌کند. این اقدام “در انتهای امسال” آغاز می‌شود و مشابه تلاش‌هایی است که برای حساب‌های شخصی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.