ویژگی های جدید هوش مصنوعی متا

متا مجموعه‌ای از ربات‌ها، ویژگی‌ها و محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای انتشار در برنامه‌های پیام‌رسان خود یعنیMeta Quest 3  و عینک‌های هوشمند خود که  Ray-Ban Meta نام دارد، معرفی کرد.

به گزارش تکناک، ویژگی‌های جدید از دستیار هوش مصنوعی گرفته تا ویرایش تصویر، از قدرت هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند تا فناوری متا را بسیار اعتیادآورتر کنند.

اگرچه به گفته متا، تجارب و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا خلاق‌تر، رساتر و سازنده‌تر باشید.

تعداد زیادی از اعلان‌های متمرکز بر هوش مصنوعی به عنوان بخشی از کنفرانس سالانه کانکت متا منتشر شد، جایی که این شرکت جدیدترین هدست واقعیت ترکیبی خود را اعلام کرد و قصد دارد عینک‌های هوشمند خود را با مشارکت کمپانی Ray-Ban  عرضه کند.

تمام فناوری‌های هوش مصنوعی مبتنی بر Llama 2 که خانواده جدید مدل‌های هوش مصنوعی دسترسی باز متا می باشد، در ماه جولای منتشر شد. به گفته متا، مدل زبان بزرگ برای تولید متن و کد در پاسخ به درخواست‌ها طراحی شده است و بر اساس ترکیبی از داده‌های در دسترس عموم آموزش داده شده است. این شرکت اشاره کرد که Llama 3 در سال 2024 منتشر خواهد شد.

متا در این کنفرانس، مولد تصویر جدید خود کهEmu نام دارد را نیز معرفی کرد که از آن برای تقویت مواردی مانند برچسب‌های هوش مصنوعی و ویرایش تصویر استفاده می‌کند.

بیایید تمام روش‌های جدید متا برای استفاده از هوش مصنوعی را با یکدیگر بررسی کنیم.

دستیار هوش مصنوعی، با پشتیبانی بینگ

دستیار هوش مصنوعی متا به گونه ای طراحی شده است که اطلاعات لحظه ای را در اختیار شما قرار می دهد و تصاویر واقعی را از پیام های متنی در عرض چند ثانیه تولید می کند. این دستیار هوش مصنوعی می تواند به برنامه ریزی سفر با دوستان در یک چت گروهی، پاسخ به سؤالات عمومی و جستجوی اینترنت در سراسر Bing مایکروسافت برای ارائه نتایج وب در زمان واقعی کمک کند.

با استفاده از Llama 2، متا گفت که یک سری مجموعه داده‌های تخصصی ایجاد کرده است که مانند مکالمه طبیعی هستند تا هوش مصنوعی با لحنی محاوره‌ای و دوستانه پاسخ دهد.

احمد الداله، معاون GenAI در متا، روز چهارشنبه گفت: با هوش مصنوعی متا، ما فرصتی را دیدیم تا از این قابلیت استفاده کنیم و دستیاری ایجاد کنیم که بتواند کارهایی بیش از نوشتن شعر انجام دهد. ما در پشت هوش مصنوعی متا، یک رهبر ارکستر ساختیم. این هوش مصنوعی می تواند به طور یکپارچه قصد کاربر را از یک اعلان تشخیص دهد و او را به برنامه مناسب هدایت کند.

اولین برنامه این هوش مصنوعی، جستجوی وب خواهد بود که توسط بینگ ارائه می شود تا به سوالاتی که نیاز به اطلاعات لحظه ای دارند کمک کند.

الدحله گفت: هوش مصنوعی متا می تواند به شما کمک کند از طریق قدرت جستجو به بروزترین اطلاعات دسترسی داشته باشید.

این دستیار هوش مصنوعی به صورت آزمایشی در ایالات متحده در واتس اپ، مسنجر و اینستاگرام در دسترس خواهد بود و به زودی برای عینک های هوشمند Ray-Ban Meta و هدست Quest 3 VR نیز عرضه می شود.

ربات چت شخصی بر اساس افراد مشهور

متا در این دستیار هوش مصنوعی از 28 شخصیت که بر اساس شخصیت افراد مشهور از سراسر جهان ورزش، موسیقی، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر اما کاملاً از هوش مصنوعی ساخته شده اند، استفاده کرده است. شما می توانید آنها را به عنوان ربات چت برای موضوعی خاص در نظر بگیرید و می توانید در واتس اپ، مسنجر و اینستاگرام پیام ارسال کنید. هر شخصیت بر اساس یک فرد مشهور یا تأثیرگذار است. مثلا:

  • تام بردی، ستاره فوتبال برای شخصیتی به نام “برو” استفاده می شود که می تواند در مورد ورزش با شما صحبت کند.
  • نائومی اوزاکا که یک تنیسور است، به عنوان “تامیکا ” برای صحبت در مورد مانگا های ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Mr Beast که یک یوتیوبر مشهور است و نقش “زک” را دارد تا یک پسر بامزه باشد.
  • مبارز MMA، آدسانیا که در نقش لوئیز ظاهر می شود تا در مورد MMA صحبت کند.
  • کندال جنر که سوپر مدل می باشد، در نقش “بیلی” ظاهر می شود تا نقش یک خواهر بزرگ را بازی کند.

هوش مصنوعی متا بر روی Llama 2 LLM ساخته شده است. بیشتر پایگاه های دانش این مدل، محدود به اطلاعاتی است که عمدتاً قبل از سال 2023 وجود داشته است، اما متا می گوید امیدوار است که عملکرد موتور جستجوی بینگ خود را در ماه های آینده به هوش مصنوعی خود بیاورد.

شخصیت ها فقط از طریق متن پاسخ نمی دهند و تا سال آینده می توانند صحبت کنند. اما در حال حاضر صدا برای آنها در دسترس نیست. هر عنصر ویدیویی که امروز و در آینده می بینید بر اساس انیمیشن های تولید شده توسط هوش مصنوعی است. متا از افرادی که نشان دهنده هوش مصنوعی های مختلف بودند، فیلم گرفت و سپس از تکنیک های مولد برای تبدیل آن انیمیشن های متفاوت به یک تجربه منسجم استفاده کرد.

متا توضیح نمی دهد که چگونه به افراد مشهور برای استفاده از شباهت هایشان غرامت می دهد.

استودیوی هوش مصنوعی برای مشاغل و سازندگان

پلتفرم AI Studio Meta به کسب و کارها اجازه می دهد تا یک سری ربات های چت هوش مصنوعی را برای سرویس های پیام رسانی مختلف شرکت، از جمله فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر بسازند.

متا در پستی نوشت: با شروع در مسنجر، استودیو هوش مصنوعی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که «هوش مصنوعی ایجاد کنند که ارزش‌های برندشان را منعکس کند و تجارب خدمات مشتری را بهبود بخشد. مارک زاکربرگ مدیر عامل متا توضیح داد که موارد استفاده متا در درجه اول تجارت الکترونیک و پشتیبانی از مشتری است.

استودیوی هوش مصنوعی برای شروع به صورت آلفا در دسترس خواهد بود و متا می‌گوید که از سال آینده این مجموعه این ابزار را گسترش خواهد داد.

در آینده، سازندگان می‌توانند از استودیو هوش مصنوعی نیز استفاده کنند تا هوش مصنوعی بسازند که حضور مجازی خود را در برنامه‌های متا گسترش دهد. متا خاطرنشان کرد که این موارد باید توسط سازنده تحریم و مستقیماً توسط آنها کنترل شود.

در سال آینده، متا یک محیط آزمایشی ایجاد خواهد کرد تا هر کسی بتواند با ایجاد هوش مصنوعی خود، به دنیای مجازی(متاورس) کمک کند.

استیکرهای هوش مصنوعی که توسط Emu طراحی شده‌اند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که استیکرهای هوش مصنوعی مولد به برنامه‌های پیام‌رسان متا می‌آیند. این ویژگی که توسط مدل پایه جدید آن برای تولید تصویر به نام Emu ارائه می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا در چند ثانیه استیکرهای هوش مصنوعی منحصربه‌فردی را در برنامه‌های متا از جمله واتس‌اپ، مسنجر، اینستاگرام و حتی استوری فیس‌بوک ایجاد کنند.

زاکربرگ گفت: هر روز مردم صدها میلیون استیکر برای بیان مطالب در چت ارسال می کنند. هر چت متفاوت است و شما در هر چت می خواهید احساسات متفاوتی را بیان کنید. اکنون با Emu این توانایی را دارید که فقط آنچه را که می خواهید، تایپ کنید.

برای استفاده از استیکرها، می‌توانید در یک جعبه متن دقیقاً نوع تصاویری را که می‌خواهید ببینید، تایپ کنید. این ویژگی در واتس‌اپ به نمایش گذاشته شد، جایی که زاکربرگ ایده‌های دیوانه‌کننده‌ای مانند «رانندگی سگ گله مجارستانی» را به نمایش گذاشت. متا می گوید که به طور متوسط سه ثانیه طول می کشد تا چندین گزینه برای اشتراک گذاری فوری ایجاد شود.

به گفته این شرکت، این ویژگی ابتدا در دسترس کاربران انگلیسی زبان قرار خواهد گرفت و در ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

ویرایش تصویر با هوش مصنوعی

متا می گوید که به زودی می توانید تصاویر خود را تغییر دهید یا با دوستان خود تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را ایجاد کنید. این دو ویژگی جدید یعنی تغییر سبک و پس زمینه، به زودی به اینستاگرام در ایالات متحده ارائه می شود که با فناوری Emu پشتیبانی می شود.

Restyle  به شما امکان می‌دهد سبک‌های بصری یک تصویر را دوباره تصور کنید. مثلا زاکربرگ ویرایش‌هایی را روی عکس سگش Beast انجام داد و از هوش مصنوعی با تایپ اعلان‌هایی مانند “آبرنگ” یا موارد دیگر، برای تبدیل آن به سبک‌های اوریگامی و دوخت متقاطع استفاده کرد. متا در یک پست وبلاگ توضیح داد: این ویژگی، درخواست های دقیق مانند “کلاژ از مجلات و روزنامه ها، لبه های پاره شده”. را انجام می دهد و از آنها تصویر تولید می کند.

در همین حال، Backdrop  با استفاده از دستورات، صحنه یا پس‌زمینه تصویر شما را تغییر می‌دهد.

متا می‌گوید تصاویر هوش مصنوعی نشان‌دهنده استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش احتمال اشتباه گرفتن آن‌ها با محتوای تولید شده توسط انسان است. این شرکت گفت که در حال آزمایش با اشکال نشانگرهای مرئی و نامرئی است.

ایمنی بالا

همانطور که احتمالاً می‌دانید، اگر زمانی را صرف استفاده از هوش مصنوعی مکالمه‌ای کرده‌اید، آن‌ها این پتانسیل را دارند که چیزهایی نادرست یا حتی نامناسب بیان کنند و این ممکن است برای دستیار هوش مصنوعی متا نیز اتفاق بیفتد.

الدحله توصیف کرد که تیم قرمز، هزاران ساعت این مدل را آموزش داده اند و از یک سری پرسش ها برای آموزش دادن به مدل هوش مصنوعی و شخصیت ها به منظور دوری از موضوعات مشکل ساز، استفاده شده است. تیم قرمز فرآیندی تکراری است که در آن سعی می کنید مدل را به گفتن چیزهای آزاردهنده تشویق کنید، رفع ایرادات را انجام دهید و این فرآیند را به صورت پیوسته تکرار کنید.

متا می‌گوید که قرار است یک سری کارت‌های سیستمی را نیز در کنار هوش مصنوعی خود منتشر ‌کند تا مردم بتوانند بفهمند که چه چیزی داخل آن است و چگونه ساخته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.