گوگل ویژگی‌های جدیدی برای Google Photos  و Wear OS معرفی کرد

گوگل امروز با انتشار یک پست جدید، به چند ویژگی جدید راه‌یافته به سیستم عامل اندروید خود اشاره کرد

گوگل امروز با انتشار یک پست جدید، به چند ویژگی جدید راه‌یافته به سیستم عامل اندروید خود اشاره کرد.

به گزارش تکناک، این ویژگی ها شامل برخی قابلیت ها در Google Photos، حالت خواندن جدید برای افراد نابینا و Wear OS می شود که در ادامه مروری بر نحوه عملکرد آنها خواهیم داشت.

ایجاد کلاژ با استفاده از برنامه Google Photos

بدین منظور برنامه را باز کنید، دو تا شش عکس را طولانی نگه‌داشته، روی زبانه «Add to » در پایین صفحه ضربه بزنید و سپس روی collage بزنید.

در پایین نمایشگر، می‌توان از میان چندین گزینه، چیدمان مورد نظر را انتخاب کرد.

حالت خواندن جدید برای افراد نابینا

Emoji Kitchen به شما امکان ترکیب دو ایموجی و ایجاد شکلک متفاوتی را می‌دهد. برای این کار، Google Messages را باز و در قسمت متن، دو ایموجی را کنار هم قرار دهید. اگر Emoji Kitchen‍ چیزی برای این ترکیب خاص آماده کرده باشد، در چرخ فلک پیش‌نمایش زیر فیلد نوشتار نشان داده می‌شود.

اگر کاربر مشکل بینایی، نارساخوانی یا نابینایی داشته‌باشد، حالت جدید خواندن اندروید به او امکان سفارشی سازی گزینه‌های نمایشگر را در یک گوشی اندرویدی می‌دهد. در این حالت گوشی متن را با صدای بلند می خواند. سرعت خواندن و صدا به راحتی قابل تنظیم است به نحوی که کنتراست، رنگ و اندازه فونت محتوای روی صفحه را می توان سفارشی کرد.

برای دریافت این ویژگی باید اپلیکیشن Reading mode را از پلی استور نصب کرد. هنگام امکان استفاده از این ویژگی، یک نماد خاص روی صفحه ظاهر می شود. باید روی آن بزنید تا حالت خواندن فعال شود.

ویجت جستجوی یوتیوب

ویجت جستجوی یوتیوب به منظور سرعت بخشیدن مرور YouTube در راه‌ است. برای دریافت این ویجت، روی یک نقطه خالی در صفحه اصلی خود فشار دهید. روی “Widgets” در پاپ آپ بزنید. در بالای منوی ابزارک ها، YouTube را در قسمت جستجو تایپ کنید. باید ویجت YouTube در دسترس باشد.

از هفته آینده، می‌توان در برنامه Google TV با یک ضربه مستقیم یک برنامه تلویزیونی را در سیستم تلویزیون خانه شروع کرد. هنگام انجام این کار، همچنان می‌توان در تلفن خود چرخید و یا از آن به عنوان کنترل از راه دور استفاده کرد.

در ماشین‌های با کلید دیجیتالی نیز می‌توان با استفاده از تلفن خود ، آن را قفل، باز و روشن کنید. کاربران پیکسل اکنون می‌توانند کلیدهای دیجیتال ماشین خود را با کاربران آیفون به اشتراک بگذارند و افراد با قابلیت دسترسی به وسیله نقلیه را تغییر دهند.

ویژگی‌های جدید راه‌یافته به Wear OS

در Wear OS، موارد جدیدی به منظور آسان‌تر شدن مشاهده مخاطبین مورد علاقه‌ و همچنین زمان‌های طلوع و غروب خورشید در هر روز اضافه می‌شوند. همچنین، برنامه Google Keep در Wear OS به‌روزرسانی شده است وطبق گفته گوگل فهرست‌ها و to-do tasks  به همان شکل نمایش‌داده شده در گوشی با پس‌زمینه، عکس‌ها و نقاشی‌های سفارشی ، حفظ می‌شود.

گوگل امروز با انتشار یک پست جدید، به چند ویژگی جدید راه‌یافته به سیستم عامل اندروید خود اشاره کرد

در نهایت، در هفته آینده می‌توان از Google Assistant در اپلیکیشن adidas Running  برای ردیابی فعالیت بدنی (حداکثر 30 نوع ورزش مختلف) استفاده کرد. با گفتن «Hey Google, start a run with adidas Running» برنامه باز می شود و سرعت، مسافت و ضربان قلب در ساعت هوشمند ردیابی می‌شود.

کاربران اندروید، می‌توانند این ویژگی‌ها را هدیه تعطیلات خود از طرف گوگل در نظر بگیرند، اگرچه برخی از کاربران پیکسل منتظر رسیدن ویژگی‌های دسامبر هستند. این بروزرسانی ممکن است در تاریخ 5 دسامبر نیز منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.