ویژگی Adaptive Battery در اندروید چیست و چگونه کار می کند؟

رایج‌ترین روشی که ویژگی Adaptive Battery چند دقیقه تا چند ساعت در طول عمر باتری صرفه‌جویی می‌کند، محدود کردن نحوه اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه است.

هنگامی که از تلفن خود استفاده می کنید، فقط برنامه ای که باز کرده اید نیست که در حال استفاده از باتری است.

به گزارش تکناک، حتی زمانی که گوشی خود را زمین می گذارید و از آن استفاده نمی کنید، بسیاری از برنامه ها در پس زمینه در حال اجرا هستند. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه‌ها به طور فعال اطلاعاتی مانند مخاطبین یا داده‌های موقعیت مکانی را از برنامه‌های دیگر بازیابی می‌کنند، به غیراینها اتصالات تلفن همراه و Wi-Fi و بلوتوث را نیز اضافه کنید.

همه این فرآیندها و سایر فرآیندها برای اجرا به مقادیر متفاوتی انرژی نیاز دارند. بدون هیچ فرایندی برای هماهنگی مصرف انرژی، تفاوت زیادی بین باتری بهینه سازی شده و دستگاه بدون این ویژگی مشاهده خواهید کرد. ویژگی Adaptive Battery به این معنی است که گوشی اندرویدی شما یک روز کامل یا بیشتر از باتری استفاده می کند. در اینجا چند ابزار کلیدی سیستمی که ویژگی Adaptive Battery استفاده می کند، آورده شده است.

محدود کردن برنامه های پس زمینه
رایج‌ترین روشی که ویژگی Adaptive Battery چند دقیقه تا چند ساعت در طول عمر باتری صرفه‌جویی می‌کند، محدود کردن نحوه اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه است. همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از برنامه ها می توانند بدون اینکه شما بدانید، انرژی زیادی مصرف کنند. وقتی ویژگی Adaptive Battery روشن است و برنامه‌ای به شدت اجرا می‌شود، یک اعلان با گزینه قرار دادن آن در حالت Sleep دریافت خواهید کرد.
با گذشت زمان، ویژگی Adaptive Battery می‌آموزد که کدام برنامه‌ها بیشترین استفاده را در پس‌زمینه دارند و برخی از عملکردهای آن‌ها را محدود می‌کند. این واقعاً بر عملکرد تلفن شما تأثیر نمی گذارد، اما به این معنی است که وقتی تلفن شما بیکار است، مصارف بیهوده برنامه های پس زمینه باتری گوشی شما را خالی نمیکند.

یادگیری عادت های شما
روش دیگری که ویژگی Adaptive Battery از آن استفاده میکند یادگیری الگوهای نحوه استفاده شما از تلفن هوشمند شماست. پس از مدتی فعال کردن ویژگی Adaptive Battery ، تلفن شما از برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید، مدت زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید و تعداد دفعاتی که گوشی خود را به شارژر متصل میکنید پیگیری می‌کند.
در نهایت، تلفن اندرویدی شما از این داده ها برای تنظیم دقیق نحوه مصرف باتری کامل استفاده می کند تا بتواند در طول استفاده روزانه شما دوام بیاورد. یک بخش مهم از اطلاعات در این معادله، یادگیری عادات شارژ شما است. زمانی که زمان به اندازه کافی عادات شارژ کردن گوشی منظم شود، اندروید شروع به افزایش عمر باتری شما می کند

کاهش عملکرد
یکی از روش‌های ظریف‌تر که ویژگی Adaptive Battery عمر باتری را بهبود می‌بخشد، کاهش کمی عملکرد است. تراشه‌ها انرژی زیادی مصرف می‌کنند اگر میزان عملکرد تراشه های مطابق با نیازهای پردازش شما کاهش یابد باتری شما می‌تواند برای مدت طولانی‌تری دوام بیاورد.
در گوشی‌های گلکسی سامسونگ، یک ابزار مکمل افزون بر ویژگی Adaptive Battery در تنظیمات وجود دارد که به شما امکان می‌دهد سرعت پردازش دستگاهتان را تغییر دهید. این ابزار نسبت به ویژگی Adaptive Battery اندروید می تواند در مصرف باتری شما صرفه جویی کند. پردازنده Exynos در دستگاه های پرچمدار سری S نیز به شدت در حالت “بهینه سازی” قرار دارد. با این حال، تفاوت در عملکرد می‌تواند در سایر دستگاه‌های اندرویدی بیشتر قابل توجه باشد.
چگونه ویژگی Adaptive Battery اندروید را راه اندازی کنیم
در اینجا نحوه روشن کردن باتری تطبیقی در تلفن Google Pixel یا Samsung Galaxy آورده شده است.

گوگل پیکسل
با کشیدن انگشت از صفحه بالا به پایین و ضربه زدن روی دکمه Settings به تنظیمات بروید. سپس روی باتری ضربه بزنید. Adaptive preferences را انتخاب کنید و در آخر روی گزینه Adaptive Battery کلیک کنید.


سامسونگ گلکسی
با کشیدن انگشت روی صفحه به پایین و ضربه زدن روی دکمه Settings به تنظیمات بروید. باتری و مراقبت از دستگاه را انتخاب کنید. در اینجا می توانید مصرف باتری خود را بهینه کنید. روی بازخوانی باتری در نزدیکی بالا ضربه بزنید، سپس به پایین بروید تا تنظیمات بیشتر باتری را انتخاب کنید. در آنجا، کلید تغییر حالت Adaptive battery را خواهید یافت.


همانطور که قبلا ذکر شد، شما همچنین می توانید سرعت پردازش را درست در زیر گزینه باتری تطبیقی تنظیم کنید. سه سرعت مختلف وجود دارد: بهینه، زیاد و حداکثر. گزینه ای را انتخاب کنید که برای استفاده شما مناسب است.

استفاده ویژگی Adaptive Battery به این معنی است که گوشی اندرویدی شما یک روز کامل یا بیشتر از باتری استفاده می کند.

نحوه مدیریت مصرف باتری برای هر برنامه به صورت جداگانه
ویژگی Adaptive battery با همه برنامه‌ها یکسان رفتار می‌کند، اما می‌توانید به‌طور دستی به برنامه‌های خاصی استثنا یا محدودیت‌های سخت‌تر بدهید. به تنظیمات خود بروید و Apps را انتخاب کنید. از آنجا، برنامه ای را که می خواهید مدیریت کنید انتخاب کنید، به پایین بروید تا باتری را انتخاب کنید و میزان مصرف باتری مورد نظر را برای آن برنامه انتخاب کنید.

استفاده ویژگی Adaptive Battery به این معنی است که گوشی اندرویدی شما یک روز کامل یا بیشتر از باتری استفاده می کند.
به طور کلی، ویژگی Adaptive Battery یک ویژگی عالی برای افزایش عمر دستگاه اندرویدی شما است. اگر متوجه شدید باتری شما به اندازه کافی دوام نمی آورد، سعی کنید آن را روشن کنید یا استفاده از برنامه های تشنه انرژی را محدود کنید. به یاد داشته باشید که ویژگی Adaptive Battery برای یادگیری عادات استفاده شما به زمان نیاز دارد و ممکن است فوراً کار نکند، اما بعد از مدت کوتاهی متوجه نتایج استفاده از آن خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.