ویژگی Highlights به توییتر آمد

توییتر به تازگی ویژگی جدیدی با نام Highlights را راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تا توییت‌های مورد علاقه خود را در زیر یک برگه واحد در پروفایلشان نمایش دهند.

به گزارش تکناک، این ویژگی تنها برای اعضای ویژه توییتر (Twitter Blue) در دسترس است. ایلان ماسک، مالک توییتر در روز دوشنبه‌، یک پست از یک کاربر با نام Dogedesigner را بازنشر کرد که اعلام کرده بود ویژگی “Highlights Tab” در این شبکه اجتماعی قابل استفاده است.

ویژگی HIGHLIGHTS  توییتر

جای تعجب نیست که این ویژگی فقط برای کاربران پولی Twitter Blue در دسترس است. Twitter Blue علاوه بر این که به کاربران اعتبار می‌دهد، ویژگی‌های بیشتری را نیز فراهم می‌کند. از این رو، این ویژگی‌ها نحوه  جذب اعضا برای اشتراک در خدمات Twitter Blue هستند. در هرصورت، توییتر سود بیشتری کسب می‌کند و شرکت را در مسیر پیشرفت نگه می‌دارد. ویژگی Highlights، آخرین افزودنی به خدمات اشتراک Twitter Blue است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا توییت های مورد علاقه خود را در یک برگه جداگانه با نام Highlights ذخیره کنند و آنها به صورت مجزا در پروفایل خود نمایش داده شوند. اگر شما یک کاربر اشتراکی هستید، باید بتوانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید. کاربران می‌توانند با دنبال کردن این مراحل ساده، توییت های مورد علاقه خود را برجسته کنند:

  1. توییتی که می‌خواهید آن را در پروفایل خود highlight کنید، را پیدا کنید.
  2. در گوشه بالا و سمت راست توییت، به دنبال سه نقطه باشید.
  3. روی این سه نقطه کلیک کنید تا فهرستی از گزینه‌ها ظاهر شود.
  4. از فهرست، گزینه ” Add/remove from highlights ” را انتخاب کنید.
  5. حالا توییت به صفحه Highlights در پروفایل توییتر شما اضافه خواهد شد.

توییتر توییت‌های 10000 کاراکتری را برای کاربران BLUE SERVICE  راه‌اندازی می‌کند

اعضای Twitter Blue به ویژگی‌های جدیدی مانند امکان پست‌های با 10،000 کاراکتر دسترسی دارند. اعضای Twitter Blue در ماه‌های آینده، ممکن است قابلیت‌های بیشتری را دریافت کنند که امکان جذب اعضای جدید را به همراه داشته باشد. در فوریه، اعضای Twitter Blue ویژگی جدید “توییت با 4،000 کاراکتر” را دریافت کردند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌های بلندتری را در مقایسه با موضوعات مختلف در یک توییت منتشر کنند. با این حال، توییتر در آوریل ویژگی پست‌های با 10،000 کاراکتر را فقط برای اعضای Twitter Blue معرفی کرد.

اکنون به نظر می‌رسد که توییتر در تلاش است با پلتفرم‌های خبرنامه رقابت کند. پیشتر، توییتر ویژگی ” Notes ” را معرفی کرده بود که به کاربران این امکان را می‌داد تا یادداشت‌هایی را به توییت‌هایشان اضافه کنند. این ویژگی برای همه کاربران، از جمله اعضای غیراشتراکی در دسترس بود. ویژگی یادداشت‌ها به کاربران امکان می‌داد تا برای توییت‌هایشان توضیحاتی مانند اینکه چرا چنین توییتی منتشر کردند یا در هنگام توییت کردن چه فکری داشتند بنویسند. کاربران همچنین می‌توانستند یادداشت‌هایی را به توییت‌های دیگر کاربران اضافه کنند. ویژگی یادداشت‌ها در نوامبر ۲۰۲۱ به تعداد محدودی از کاربران عرضه شد.

با این حال، به گفته ی ایلان ماسک، آن برنامه تعطیل شد و شرکت Revue نیز یک ابزار خبرنامه بود که در سال 2021 خریداری کرد. در هفته گذشته، پلتفرم خبرنامه Substack یک فید شبیه به توییتر با نام یادداشت‌ها را معرفی کرد. به گزارش TechCrunch، اکنون توییتر کاملاً در برابر Substack است و لینک‌های Substack را مسدود کرده است. همچنین، هر توییتی با لینک به substack ، ریتوییت یا نشانک دریافت نخواهد کرد.

ماسک همچنین ادعا کرد که Substack سعی در دانلود بخش عظیمی از پایگاه داده توییتر دارد تا نسخه ی تقلیدی از آن را راه‌اندازی کند. اما این ادعا توسط مدیرعامل Substack، Chris Best، رد شد.

اشتراک TWITTER BLUE

توییتر بلو یک خدمات اشتراک پرداختی است که ویژگی‌های اضافی را به کاربران فراهم می‌کند. شرکت در حال راه‌اندازی ویژگی‌های جدیدی برای اعضای توییتر بلو است، از جمله نمایش ۵۰٪ تبلیغات در لاین‌تایم آنها نسبت به کاربران غیرپرداختی و افزایش قابلیت دید در جستجو. ایلان ماسک قول داده بود که اعضای توییتر بلو ویژگی دیدن کمتر توییت‌های تبلیغاتی را دریافت خواهند کرد. اکنون، شرکت این ویژگی را پیاده‌سازی کرده و آن را برای ‌تایم لاین “دنبال شده” (Following) و “برای شما” (For You) قابل اجرا خواهد بود.

پرداخت توییتر به سازندگان تأیید شده

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که اعضای توییتر بلو دریافت خواهند کرد، پرداخت به خالقان محتوای تأییدشده برای تبلیغات در پاسخ‌هایشان است. ایلان ماسک که در اکتبر ۲۰۲۱ توییتر را خرید، در یک توییت اعلام کرد که شرکت به زودی با یک بلاک پرداخت حدود ۵ میلیون دلاری برای این منظور آغاز خواهد کرد. ایلان ماسک در یک توییت گفت، “توجه داشته باشید که خالق محتوا باید تأیید شده باشد و فقط تبلیغاتی که به کاربران تأییدشده سرویس داده می‌شوند، محاسبه می‌شوند”. پس از خرید توییتر توسط مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، این پلتفرم با مشکلاتی در جذب تبلیغ‌دهندگان روبرو شده است، زیرا آنها به دلیل اختلافات در مورد قرارگیری تبلیغات، نگران بوده‌اند. این حرکت در حالی انجام شده است که لیندا یاکارینو، مدیر جدید توییتر و یک کارشناس تبلیغاتی از NBCUniversal، به ریاست این شبکه منصوب شده است.

در حال حاضر، هزینه اشتراک در این خدمات به ترتیب $2.99، $4.99 و $9.99 در ماه است. قوانین توییتر نشان می‌دهند که برای اینکه کاربران بتوانند از منابع پولی استفاده کنند، باید دارای ۱۸ سال یا بیشتر باشند و حداقل ۲۵ ریتوییت در طول ۳۰ روز گذشته داشته باشند. در حال حاضر، برنامه پولی توییتر فقط برای کاربرانی که در ایالات متحده هستند در دسترس است. اما ماسک گفت که شرکت در حال کار برای گسترش برنامه به سایر کشورها است. شرکت یک برنامه Super Follows دارد که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده است و این برنامه پولی تقریباً همان است. فقط چند ویژگی مانند ویدیوهای بلندتر و قالب‌بندی متن به آن اضافه شده است.

کلام پایانی

ویژگی جدید توییتر به نام ” Highlights”، یک افزودنی عالی برای خدمات اشتراکی توییتر بلو است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا توییت‌های مورد علاقه خود را در قسمتی با نام خاصی به نمایش بگذارند. اعضای توییتر بلو همچنین ویژگی‌های اضافی دیگری را نیز در اختیار دارند، از جمله نمایش ۵۰٪ تبلیغات در لاین‌تایم آنها نسبت به کاربران غیرپرداختی و افزایش قابلیت دید در جستجو. شرکت پیش‌تر ویژگی ” Notes” را راه‌اندازی کرده بود که به کاربران این امکان را می‌داد تا یادداشت‌هایی را به توییت‌هایشان اضافه کنند. توییتر به زودی به خالقان محتوای تأییدشده برای تبلیغات در پاسخ‌هایشان پول پرداخت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.