پایان اعلان های توهین آمیز در مرورگر اج

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که از این پس قرار است اعلان های توهین آمیز از سایت‌های مخرب را در مرورگر اج مسدود کند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرده است که در حال حاضر به تحلیل و بررسی ده‌ها نوع مختلف از اعلان‌ها می‌پردازد که ممکن است به عنوان محتوای توهین‌آمیز در نظر گرفته شوند. هدف این تحلیل و بررسی، مسدود کردن این نوع اعلان‌ها در مرورگر اج برای کاربران است. شرکت اعلام کرده است که در طول این فرآیند، اعلان‌های سایت‌هایی که تمایل دارند اسپمی باشند، حذف خواهند شد و از نمایش آن‌ها به دلیل مزاحمت کاربران جلوگیری خواهد شد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که با انتشار نسخه 113 از مرورگر اج ، قصد دارد اولین درخواست اعلان از سایت‌های ناآشنا را با یک پیام ظریف در نوار آدرس نمایش دهد. پس از اعمال این تغییرات، شرکت مشاهده کرده است که تعداد مشتریانی که مشکلات اعلانی را گزارش می‌دهند، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

در صورتی که مایکروسافت در سایت‌هایی که به صراحت حق امتیاز اعلان آن‌ها را لغو نکرده است، کاربران قبلاً اعلان‌ها را پذیرفته باشند، هنوز قادر خواهند بود اعلان‌ها را مشاهده کنند. همچنین، اگر شما به طور مرتب یک سایت را بازدید می‌کنید، قادر خواهید بود اعلان‌ها را از آن سایت هم پذیرفته و مشاهده کنید.

اگر برای اولین بار به این سایت مراجعه می‌کنید و مایکروسافت از درخواست اعلان سایت خودداری کرده است، به دنبال آیکون زنگوله با یک صلیب قرمز در نوار URL باشید. با کلیک بر روی آن، گزینه‌ای برای اجازه دادن به اعلان‌ها در سایت و یک گزینه برای مدیریت اعلان‌ها نمایش داده می‌شود.

مایکروسافت برای مدیران شرکت یا Enterprise، یک گزینه برای پیکربندی لیست سفید ارائه می‌دهد تا بتوانند به طور مطمئن برنامه‌های داخلی خود را به نحوی تنظیم کنند که بتوانند به اعلان‌ها دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه با مشکل مواجه شوند.

مایکروسافت برای توجیه این تغییرات، گفته است که اعلان‌های اسپم ممکن است باعث ناراحتی کاربران شوند و برخی از کاربران نمی‌دانند چگونه اعلان را حذف کنند. شرکت مایکروسافت در پژوهش‌های قبلی متوجه شده است که سه نفر از پنج کاربر، این اعلان‌ها را ناراحت‌کننده می‌دانند و 12 درصد از آن‌ها نوعی تأثیر منفی را احساس کرده‌اند.

مایکروسافت گفته است که علاقه‌مند است تا بیشتر درباره تجربه شما درباره اعلان‌های اسپمی در Edge بداند. اگر می‌خواهید بازخورد بدهید، مایکروسافت درخواست می‌کند به Menu > Help and feedback > Send feedback بروید.

در نظر داشته باشید که در صورت مشاهده کاهش اعلان‌های ناخواسته از ماه می به بعد، در نظرات به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.