ایده اپل برای بالا بردن دوام گوشی‌های تاشو

اپل صفحه نمایش تاشو

زمان زیادی از معرفی گوشی‌های هوشمند تاشو می‌گذرد و با پیشرفت های قابل توجه این طلایه‌دار بعدی فناوری تلفن همراه، به نظر می‌رسد حتی اپل نیز علاقه مند به عرضه گوشی های هوشمند تاشو شده‌است.

به گزارش تکناک، یکی از نگرانی های اصلی این شرکت کوپرتینویی، مشکل دوام آنها است. با وجود شکنندگی دستگاه‌های تاشو، این نگرانی تا حد زیادی قابل درک است.

اخیراً، این شرکت یک پتنت برای صفحه نمایش تاشو مقاوم در برابر ترک ثبت کرده است که در نهایت امکان اجرای آن در تعدادی از دستگاه های اپل را به وجود می‌آورد. این اطلاعات توسط Patently Apple در یک مقاله اختصاصی ارائه شده است.

این فناوری می‌تواند یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران امروزی در مورد وسایل تاشو را برطرف کند و به‌طور بالقوه خریداران بیشتری را متقاعد به استفاده از این فرم جدید کند. همچنین، ثبت این پتنت، اولین تلاش اپل برای افزایش دوام فناوری تاشو نیست.

مشکل تاشوهای امروزی احتمال ترک و آسیب‌پذیری صفحه نمایش تاشو آنهاست و در سال 2022، اپل پتنتی برای یک صفحه نمایش ترمیم شونده ثبت کرد که از نظر تئوری می توانست پس از خراش های کوچک بهبود یابد. با وجود تصور بسیاری از مردم درباره عملی نشدن آیفون تخیلی تاشو، اکنون به نظر می‌رسد شرکت در حال جامه عمل پوشاندن به این ایده باشد.

در حال حاضر، گزارش‌ها به یک آی‌پد تاشو احتمالی اشاره دارد و در این دستگاه امکان آزمایش این فناوری و اصلاح آن توسط اپل وجود دارد. با توجه به اهمیت کم‌تر آی‌پد نسبت به دیگر محصولات مجموعه شرکت های کوپرتینویی، این سناریو قابل قبول به نظر می رسد.

نسل اول تاشوها موضوع پیچیده ای هستند (طبق تجربه سامسونگ) و یک آیپد تاشو می تواند به اپل شانس جلوگیری از اشتباهات مخرب‌تر در مسیر را بدهد. با توجه به ورود روز‌افزون شرکت‌های بیشتر به این بازار جدید ( با انتظار ارائه پیکسل فولد گوگل در سال جاری ) عرضه تاشوی اپل چندان دور به نظر نمی‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.