استفاده از Face ID زیر صفحه در آیفون ‌های آینده

طبق آخرین لیست منتشر شده توسط اداره علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا، اپل یک پتنت فنی برای Face ID زیر صفحه نمایش طراحی کرده است.

به گزارش تکناک، این یعنی در مدل های آینده آیفون ممکن است دوربین جلو زیر صفحه نمایش قرار بگیرد.

Face ID اپل یکی از دقیق ترین سیستم های تشخیص چهره در جهان است. اما این فناوری باعث دردسرهای زیادی برای این برند شده‌است.

تعبیه Face ID طراحی آیفون‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اپل را مجبور به استفاده از طرح‌هایی که علاقه‌ای به آنها ندارد، مانند بریدگی صفحه نمایش می‌کند.

در نتیجه اپل برای استفاده از این ویژگی، باید در ظاهر تمام صفحه گوشی های خود دست ببرد. حال اگر بتواند پتنت Face ID زیر صفحه را ثبت کند، توانایی عرضه گوشی دلخواه خود را خواهد داشت.

طبق پتنت اپل می‌توان سنسورهای مختلفی مانند سنسور Touch ID، سنسور تشخیص حرکات غیرتماسی سه بعدی (“air gestures”)، سنسورهای فشار، سنسورهای تشخیص موقعیت، جهت‌گیری و حرکت، سنسورهای سلامت و غیره را در زیر صفحه نمایش تعبیه کرد.

در میان سنسورهای زیر صفحه نمایش، سنسورهای نوری مختلف مانند سنسورهای تداخل سنج و حسگرهای تشخیص نور و محدوده (lidar)، سنسورهای رطوبت، آب، ردیابی دید و دیگر موارد نیز می توانند وجود داشته باشند.

طبق تصاویر این پتنت، مکان جزیره پویا نیز در آن تغییر کرده است و از یک سری پنجره های شفاف ریز استفاده شده است. اندازه و موقعیت ظاهری آنها را می توان در اطراف صفحه نمایش جابجا کرد و پیکسل های مختلف را فعال و غیرفعال کرد.

به گفته اپل صفحه نمایش های رایج مورد استفاده در دستگاه های شامل 13 لایه و موجب کاهش انتقال نور در این مناطق تا 80٪ می‌شوند. یعنی در آینده اپل تعداد لایه‌هایی شامل مناطق حسگر را باید کاهش دهد.

برخی از گوشی های اندرویدی از دوربین زیر صفحه استفاده می کنند. بنابراین ممکن است عدم استفاده اپل تاکنون از این فناوری‌ها عجیب باشد. اما پنهان کردن سنسور دوربین زیر نمایشگر با قرار دادن تعداد زیادی سنسور متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.