تاریخ رونمایی پردازنده هوش مصنوعی مایکروسافت مشخص شد

شایعات حکایت از آن دارند که مایکروسافت قرار است در کنفرانس Ignite 2023 خود، رسماً پردازنده هوش مصنوعی خود را معرفی کند.

به گزارش تکناک، کنفرانس Ignite، که برای توسعه‌دهندگان، کارشناسان IT و مدیران، به علاوه دیگران برگزار می‌شود، از ۱۴ تا ۱۷ نوامبر در سیاتل برگزار خواهد شد.

مایکروسافت در حال حاضر در حال تبلیغ این کنفرانس است و اعلامیه‌های مهمی را اعلام کرده است که شامل معرفی بسیاری از محصولات اصلی خود به خصوص پلتفرم هوش مصنوعی‌اش است.

در حال حاضر، مایکروسافت از کارت‌های گرافیک H100 از NVIDIA برای تأمین نیازهای مراکز داده خود استفاده می‌کند که از طریق آنها خدمات هوش مصنوعی خود را نظیر ربات گفتگوی Bing Chat AI، تولیدکننده هنری Bing Image Creator و اخیراً سرویس دستیار Copilot را اجرا می‌کند.

مایکروسافت و سایر شرکت‌های هوش مصنوعی مولد، در طول سال گذشته بسیاری از کارت‌های گرافیک انویدیا را برای این سرورهای داده‌ای خریداری کرده‌اند که باعث افزایش قابل توجه درآمدها و قیمت سهام شرکت نیز شده است. با این حال، گزارش جدید می‌گوید که اگر مایکروسافت پردازنده های هوش مصنوعی خود را ایجاد کند، نیاز به استفاده از چیپ های انویدیا کمتر خواهد بود. این ممکن است باعث کاهش درآمدهای این شرکت شود.

در ماه آوریل، The Information گزارش داد که این شرکت در حال توسعه این پردازنده هوش مصنوعی داخلی جدید به نام رمزی “Athena” است. این گزارش افزود که تراشه از سال ۲۰۱۹ در حال توسعه بوده است و در آن زمان حدود ۳۰۰ عضو تیم در این پروژه فعالیت می‌کردند.

در ماه می، یک گزارش غیر رسمی دیگر از بلومبرگ ادعا کرد که مایکروسافت با رقیب اصلی کارت گرافیک انویدیا، یعنی AMD، به توافقی دست یافته است تا در توسعه مشترک تراشه Athena همکاری کنند. این گزارش همچنین بیان می‌کند که مایکروسافت به AMD حمایت مالی ارائه کرده است تا بتواند تراشه هوش مصنوعی خود را تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.