پروکسی ناشناس چیست و چگونه کار می‌کند؟

یک سرور پروکسی ناشناس سروری است که هویت شما را از وب سایت هایی که بازدید می کنید پنهان می کند. این می تواند به دلایل حفظ حریم خصوصی یا برای دور زدن محدودیت های سانسور مفید باشد.

به گزارش تکناک، در این مطلب در مورد نحوه عملکرد یک پروکسی ناشناس و استفاده از آنها برای محافظت از حریم خصوصی اطلاعات بیشتری به شما می دهیم.

پروکسی های ناشناس

یک پروکسی ناشناس ابزاری است که با پنهان کردن آدرس IP خود از وب سایت هایی که بازدید می کنید، به محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما کمک می کند.

هنگامی که از طریق یک پروکسی ناشناس به یک وب سایت متصل می شوید، تنها اطلاعاتی که وب سایت می تواند مشاهده کند آدرس IP سرور پراکسی ناشناس است، نه آدرس IP واقعی شما.

digikala

این می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات شخصی و سایت هایی که بازدید میکنید را به صورت خصوصی نگه دارید، یا به شما امکان می دهد محدودیت های سانسور را دور بزنید.

آنها چطور کار می کنند؟

بنابراین واضح است که این پروکسی ها از هویت شما محافظت می کنند، اما چگونه ممکن است؟

یکی از دلایل اصلی که این امر را امکان پذیر می کند این است که یک سرور پروکسی ناشناس به عنوان یک واسطه بین IP شما و وب سایت هایی که بازدید می کنید قرار می گیرد. هنگامی که به اینترنت متصل می شوید، آدرس IP شما به وب سایت هایی که بازدید می کنید پخش می شود. این روش به این سایت ها اجازه می دهد تا بدانند شما چه کسی هستید و فعالیت شما را به صورت آنلاین پیگیری کنند.

با این حال، هنگامی که از یک سرور پروکسی ناشناس استفاده می کنید، این سرور آدرس IP واقعی شما را با آدرس IP خود پنهان می کند. در نتیجه، هنگامی که از طریق سرور پروکسی متصل می شوید، به نظر می رسد که تمام داده های شما از این سرور به جای آدرس IP واقعی شما می آید.

این معنی است که وب سایت ها آدرس IP واقعی شما را نمی بینند یا نمی توانند ردیابی کنند  بنابراین نمی توانند تشخیص دهند که چه کسی یا کجا هستید و از آنجایی که شما پشت پروکسی پنهان شده اید، می توانید آزادانه وب سایت ها را بدون نگرانی در مورد حریم خصوصی یا امنیت خود مرور کنید.

اما سوال اینجاست که چه زمانی می توانید از آنها برای محافظت از حریم خصوصی خود به صورت آنلاین استفاده کنید؟

موقعیت های زیادی وجود دارد که در آن یک پروکسی ناشناس می تواند از حریم خصوصی شما محافظت کند و شما را در فضای آنلاین ایمن نگه دارد. برای مثال، اگر نگران ردیابی هویت خود توسط شرکت‌های بازاریابی یا تبلیغ‌کنندگان هستید، استفاده از یک پروکسی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که به صورت ناشناس وب‌سایت‌ها را مرور کنید.

علاوه بر این، اگر در کشوری زندگی می‌کنید که در آن وب‌سایت‌های خاصی به دلایل سیاسی توسط دولت مسدود شده‌اند، استفاده از یک سرور پراکسی ناشناس می‌تواند به شما این امکان را بدهد که این محدودیت‌ها را دور زده و آزادانه به محتوا دسترسی داشته باشید.

و در نهایت، اگر نگران محافظت از خود در برابر هکرها یا سایر افراد مخرب آنلاین هستید، استفاده از یک سرور پروکسی ناشناس می تواند به کاهش خطر هدف قرار گرفتن توسط این افراد کمک کند.

یک سرور پروکسی بی نقص انتخاب کنید

بنابراین چه بخواهید از اطلاعات شخصی و عادات وبگردی خود محافظت کنید یا سانسور را دور بزنید و به وب‌سایت‌های مسدود شده دسترسی پیدا کنید، واضح است که استفاده از یک سرور پروکسی ناشناس راهی عالی برای رسیدن به این هدف است.

اگرچه برخی از خطرات مرتبط با پروکسی ها (مانند آسیب پذیر بودن در برابر هک) وجود دارد، اما برای اکثر کاربران، آنها راه حل موثری برای حفظ حریم خصوصی و آزادی آنلاین ارائه می دهند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.