پیشتازی اندرویدی ها در جمع 10 شرکت خلاق دنیا

تحلیلگران BCG در یک گزارش جدید رتبه بندی 10 شرکت خلاق برتر جهان در سال 2023 را معرفی کرده است که سه شرکت آن از تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی هستند.

به گزارش تکناک، اگر به رتبه‌بندی 50 شرکت برتر نگاه کنیم، تعداد تولیدکنندگان اندروید دو برابر می‌شود. این گزارش براساس تمرکز شرکت‌ها بر روی نوآوری در سال گذشته و استفاده آن‌ها از تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی، ظرفیت نوآوری شرکت‌ها را ارزیابی کرده است.

سازندگان اندروید پیشتاز هستند

در گزارش ها آمده است که سه تولید کننده برتر اندروید Alphabet Google، Samsung و Huawei هستند. اگر مجموعه دستگاه‌های Surface Duo شرکت مایکروسافت را نیز در نظر بگیریم، می‌توان آن را نیز در این فهرست قرار داد.

سامسونگ نمونه ای عالی از شرکتی است که از تمام ابزارهای در اختیار خود برای افزایش عملکرد از طریق نوآوری در مراحل مختلف زنجیره ارزش خود استفاده می کند. همچنین به طور مرتب فناوری های جدید را در مقیاس بزرگ معرفی می کند. تمرکز بر نوآوری های تکنولوژیکی و برجسته شدن به دلیل توانایی آن برای ورود به بازارهای مجاور (مانند تلفن های تاشو) است. سامسونگ همچنین بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه را در میان شرکت‌های غیر آمریکایی دارد. این شرکت تنها در سال 2021 حدود 17 میلیارد دلار را برای همین منظور اختصاص داده است.

هوآوی نیز شرکت دیگری است که به صورت پیوسته به نوآوری متعهد بوده است. اگرچه در حال حاضر شرکت به لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی نیست، اما چندین بار به عنوان پیشرو در زمینه یافتن تکنولوژی های جدید برای  محصولات خود یا بهبود و بهینه سازی فناوری‌های موجود ثابت شده است. مدل‌های اخیری مانند Huawei P60 Pro با سیستم دوربین پیشرفته و دارای دیافراگم قابل تنظیم، نمونه خوبی از این نوع نوآوری هستند.

اگر به رتبه‌بندی 50 شرکت برتر نگاه کنیم، می‌توانیم شرکت‌های دیگری را نیز پیدا کنیم که توسعه دستگاه‌های اندرویدی را به‌عنوان یکی از حوزه‌های کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اند. این مورد در شرکت Xiaomi (در رتبه بیست و نهم)، Sony (در رتبه سی و یکم) و Lenovo (در رتبه چهل و هشتم) مشاهده می‌شود.

نمایش قوی سازندگان اندروید در این گزارش گواهی بر باز بودن و انعطاف پذیری این پلتفرم است که این به شرکت ها اجازه می دهد تا به روش های مختلف نوآوری کنند و این عمل منجر به توسعه برخی از نوآورانه ترین دستگاه های موجود در بازار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.