چرا آیفون 14 سرعت بیشتری دارد؟

هنگام اعلام استفاده مجدد از تراشه موجود در سری آیفون 13 در آیفون 14 توسط اپل، نگرانی هایی به خصوص هنگام تایید قطعی آن به وجود آمد،اما خریداران آیفون 14 نباید نگران سرعت آن باشند.

به گزارش تکناک، با وجود نتایج آزمایش‌ها مبنی بر عدم پیشرفت قابل توجه تراشه A16 Bionic در آیفون 14 پرو نسبت به A15 Bionic سری آیفون 13، در واقع مساله فراتر از آن است. طبق یک گزارش جدید، سرعت آیفون 14 در برخی موارد علیرغم استفاده از پردازنده موجود در آیفون 13 پرو از این گوشی بیشتر است.

گزارش جدید Sidney Morning Herald  به عملکرد پایدار و بهتر مدل استاندارد آیفون پایه 14 نسبت به مدل‌های برتر سال گذشته، علی‌رغم بهره‌مندی از تراشه‌های مشابه، به لطف برخی جابجایی‌های داخلی اشاره می‌کند.

به نظر می رسد که این تغییر و تحول به دلیل تغییر در نحوه مهار گرما به جای تجمع در داخل گوشی ایجاد شده است، و کاملا به سیستم خنک کنندگی بهتر آیفون 14 نسبت به آیفون 13 پرو مربوط می‌شود.

ریچارد دین، مدیر ارشد طراحی آیفون اپل به این روزنامه گفت: این ساختار مرکزی صفحه [ساختار داخلی آیفون 14] به پخش مداوم گرمای بیشتر در کل سطح کمک می کند. این طراحی همچنین اولین برد منطقی اصلی چهار طرفه ما را معرفی می کند و تمام اجزای آیفون 14 را در یک فضای کوچک تر متراکم می کند و امکان دسترسی همه طرفه به برد و قابلیت تعمیر پذیری بهتری را فراهم می‌کند.

در نهایت با عدم وجود شکایتی مبنی بر کندی دستگاه‌های سری آیفون 13، ایده استفاده مجدد از تراشه آن در آیفون 14 برای خریداران بالقوه جذاب نیست. اما سرعت بهتر آنها می‌تواند از دلایل ارتقا به دستگاه جدیدتر باشد.

به نظر می رسد ایده استفاده از تراشه  قدیمی تر در آیفون 15 نیز ادامه خواهد یافت. در حال حاضر شایعات حاکی از تنها ارتقا تراشه برترین مدل‌های آیفون های اپل به A17 Bionic است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.