چرا عکس سلفی می گیریم؟

مطالعات جدید نشان می دهد که زاویه دید عکاسی، هدف اصلی برای ثبت یک لحظه را نمایان می کند و افراد به همین دلیل برای ثبت تجربیات فیزیکی عکس سلفی می گیرند.

به گزارش تکناک، این مطالعه با حضور بیش از 2 هزار و 100 شرکت‌کننده نشان می‌دهد که مؤثرترین زاویه عکس  به قصد فرد بستگی دارد. تصور کنید در حال خوردن غذای مورد علاقه خود هستید و می خواهید آن لحظه را به یاد آورید. حالا به نظرتان بهتر است از غذا به تنهایی عکس بگیرید یا در حین غذا خوردن با همسر خود سلفی بگیرید؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افراد وقتی می‌خواهند یک تجربه فیزیکی را مستند کنند، از عکاسی اول شخص استفاده می‌کنند مثل عکاسی از یک منظره زیبا، اما افراد زمانی که می خواهند معنای عمیق تر یک رویداد خاص را ثبت کنند، اصولا سلفی می گیرند.

تحقیقات قبلی بر این تمرکز داشت که کسی که عکس می گیرد، چگونه می‌خواهد عکس خود را به دیگران نشان دهد. تحقیق جدیدی که در 27 آوریل در مجله Social Psychological and Personality Science منتشر شد، افرادی که برای خودشان عکس می گیرند تا به وسیله آن عکس ها به گذشته نگاه کنند را بررسی کرد.

در شش مطالعه که شامل بیش از 2 هزار و 100 شرکت‌کننده بود، محققان متوجه شدند که مردم زمانی که هدفشان ثبت یک معنی و مفهوم خاص است، بیشتر احتمال دارد که عکس‌های سوم شخص بگیرند و زمانی که افراد به عکس‌های سوم شخص خود نگاه می‌کنند، بیشتر آن معنا خاص را به یاد می آورند.

محققان همچنین متوجه شدند که مردم زمانی که سوژه عکس دقیقا با هدفشان مطابقت دارد، بیشتر از عکس ها راضی می شوند.

گرفتن و ارسال عکس بخشی از زندگی روزمره برای بسیاری از افراد است. ممکن است افراد گاهی اوقات در جامعه به دلیل شیوه های عکس گرفتن مورد تمسخر قرار بگیرند، اما عکس های شخصی این پتانسیل را دارند که به افراد کمک کنند دوباره به تجربیات گذشته خود بازگردند و آنها را لمس کنند.

همانطور که افراد هنگام عکس گرفتن و ثبت یک لحظه عالی، به اهداف خود توجه می کنند، می توانند در حفظ خاطراتی که بعداً می توانند در مورد آنها فکر کنند هم مهارت بیشتری پیدا کنند.

شیوه های مختلف عکاسی این پتانسیل را دارد که در جهت احساس ما در لحظه به ما خدمت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.