چه هدفونی برای شما مناسب است؟

آیا می خواهید یک جفت هدفون بی سیم یا سیمی بخرید؟ جدا از ویژگی ها و مشخصات، یکی از اولین تصمیماتی که باید با آن روبرو شوید این است که آیا یک هدفون روی گوش می خواهید یا یک هدست که تمام گوش را می پوشاند.

به گزارش تکناک، انتخاب بین هدفون های over ear و on ear آسان نیست.هر دو این هدفون ها مزایا و معایب خود را دارند که آنها را با نیازهای مختلف سازگار می کنند. فراموش نکنید که هر کدام از این هدفون ها در محیط های متفاوتی برای گوش دادن مناسب هستند. این مطلب راهنمای عمیق تفاوت های اصلی بین این دو نوع هدفون را توضیح می دهد و انتخاب را برای شما آسان تر می کند.

هدفون های  OVER EAR VS ONچه هستند؟

قبل از پرداختن به تفاوت‌ها، مهم است که بفهمیم هدفون‌های روی گوشی و هدست ها دقیقا چه چیزی هستند.

همانطور که از نامش پیداست، هدست ها دارای بالشتک هایی هستند که به طور کامل گوش شما را در بر می گیرند. بالشتک های این هدفون، گوش‌ها را جمع کرده و اطراف آن‌ها را در بر می گیرند. در نتیجه با این نوع هدفون ها یک تجربه شنیداری بسته و همه جانبه به دست می آورید.

از سوی دیگر، هدفون های روی گوشی دارای بالشتک های نسبتاً کوچکتری روی ایرکاپ هستند. ایرکاپ این نوع هدفون ها به جای اینکه گوش شما را ببندد، روی گوش شما قرار می گیرد.

تفاوت های اصلی

اکنون که دید واضحی در مورد هدفون های روی گوشی و هدست ها دارید، بیایید تفاوت بین آنها را درک کنیم.

راحتی و تناسب

یکی از اولین چیزهایی که باید در مورد هدفون های روی گوشی در مقابل هدست ها در نظر بگیرید، راحتی و تناسب است. هدست ها بیشتر راحت هستند. ماهیت بزرگ و محصور هدست ها، همراه با بالشتک های نرم، تناسب طبیعی را فراهم می کند.

ماهیت بزرگ ایرکاپ های روی گوش هدست ها، تناسب طبیعی و راحت را فراهم می‌کند و از نقاط فشار جلوگیری می‌کند. همچنین در این هدفون ها وزن به طور مساوی در سطح نسبتاً بزرگی توزیع می شود. استفاده از این هدفون ها برای مدت طولانی برای اکثر افراد بسیار آسان است.

به دلیل این که هدفون‌های گوش روی گوش‌های شما قرار می‌گیرند، استفاده از آن‌ها در طول جلسات شنیداری طولانی‌مدت ممکن است آزاردهنده باشد. همچنین در بیشتر موارد، وزن هدفون مستقیماً روی گوش شما متمرکز می شود. این نوع تناسب می‌تواند باعث شود افرادی که گوش‌های نسبتا بزرگی دارند، احساس نیشگون گرفتن داشته باشند.

بنابراین به طور خلاصه، وقتی صحبت از هدست ها در مقابل هدفون های روی گوشی به میان می آید، هدست ها در راحتی و تناسب حرف اول را می زنند.

عایق صدا

در صورتی که هدفون با پشت باز انتخاب نکنید، باید بررسی کنید که آیا این هدفون می تواند عایق صوتی مناسبی ارائه دهد یا خیر. بدون جداسازی مناسب صدا، صداهای بیرونی بیشتری به گوش می‌رسند که این مسئله می‌تواند ماهیت فراگیری صدا را از بین ببرد.

در حال حاضر، از نظر هدست ها در مقابل هدفون های روی گوشی، هدست ها عایق صدا برتری را ارائه می دهند. این هدفون گوش شما را با یک گوشی بزرگ محصور می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که هنگام گوش دادن به چیزی، صدای خارجی کمی به داخل آن نفوذ می‌کند.

در مقایسه، هدفون های روی گوشی به آرامی روی گوش قرار می گیرند و به همین دلیل نمی توانند مهر و موم مورد نیاز برای ایزوله سازی مناسب صدا را ایجاد کنند. این تناسب کمتر به این معنی است که می توانید مکالمات، ترافیک و صداهای محیط اطراف خود را بشنوید. در نتیجه دستیابی به یک تجربه شنیداری فراگیر در این نوع هدفون ها سخت می شود.

حذف نویز فعال (ANC)

ANC را هم در هدفون های روی گوشی و هم در هدست ها پیدا خواهید کرد. با این کارایی ANC بین آنها بسیار متفاوت خواهد بود. این که یک هدفون تا چه اندازه می تواند صداهای اطراف شما را به طور فعال حذف کند، بستگی به میزان مهر و موم خوبی دارد که ایجاد می کند.

اکنون از آنجایی که هدست های پوشاننده تمام گوش می توانند مهر و موم خوبی ایجاد کنند و گوش های شما را محصور کنند، تجربه ANC بهتری را از آنها دریافت می کنید. اما این بدان معنا نیست که هدفون های روی گوشی نمی توانند ANC خوبی داشته باشند. قابلیت آب بندی و محصور کردن تنها چیزی نیست که در کیفیت حذف نویز دخیل است.

هدفون های پوشاننده تمام گوش در ویژگی ANC نسبتاً بهتر هستند و آنها را به انتخابی عالی برای افرادی که دائما در حال رفت و آمد هستند، تبدیل می کند.

کیفیت صدا

مانند سایر عوامل، کیفیت صدا بین هدفون های روی گوشی و هدست ها متفاوت است. هدست ها می توانند صحنه صوتی بسیار گسترده تری ارائه دهند. ماهیت بزرگ ایرکاپ های آنها باعث می شود که آنها بتوانند درایورهای بزرگ را یکپارچه کنند. یک هدست با درایورهای بزرگ به طور طبیعی می تواند صدای دقیق و غنی تری ارائه دهد.

در مقایسه، هدفون های روی گوشی صدای “در سر” بیشتری را ارائه می دهند، زیرا درایورهای آنها بسیار نزدیک به گوش می نشینند. اگرچه اکثر هدفون‌های روی گوشی کاملاً خوب به نظر می‌رسند، اما صدا می‌تواند در آنها گستردگی کمتری داشته باشد. همچنین بیس این هدفون ها نسبت به هدست ها ضعیف تر است.

قابلیت حمل

یکی از جنبه هایی که هدفون های روی گوشی در آن می درخشند، قابلیت حمل بسیار مناسب است. به دلیل داشتن گوشی های جمع و جور، به راحتی می توان آنها را داخل کوله پشتی قرار داد. در بیشتر موارد، این هدفون دارای طراحی تاشو با ساختار سبک وزن است که ماهیت قابل حمل این نوع هدفون ها را بیشتر می کند.

بیشتر هدست ها اندازه بزرگی دارند و نسبت به هدفون‌های روی گوشی حجیم‌تر هستند. اگرچه برخی از این هدفون ها می توانند تا شوند، اما ماهیت بزرگ بالشتک های آنها می تواند قرار دادن آنها را در داخل کوله پشتی برای شما کمی سخت کند

نتیجه

اگر راحتی، ایزوله کردن صدا، کیفیت صدا و حذف صدا را در اولویت قرار دهید، هدست ها در این موارد بهتر عمل می کنند. از طرف دیگر، اگر تمایل دارید هدفون خود را به هر کجا که می‌روید حمل کنید، هدفون های روی گوشی مناسب شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.