چگونه از حالت شناور جدید قلم اپل در آیپد پرو M2 استفاده کنیم؟

حالت شناور جدید قلم اپل

حالت شناور جدید قلم اپل، یا ترفندی است که هرگز از آن استفاده نخواهید کرد، یا قلم اپل را  به بخشی طبیعی از جریان کار شما تبدیل خواهد کرد.

به گزارش تکناک، در ادامه نحوه استفاده از این ابزار جدید بیان شده است.

قلم اپل را برداشته، آن را روی آیپد پرو خود نگه دارید. حالا در حالت شناور هستید. تمام.

به جز اینکه قلم اپل مناسبی باید داشته باشد، آی پد نیز باید مناسب باشد. در نهایت ویژگی حالت شناور بستگی به استفاده از برنامه های دیگر شرکت‌های توسعه دهنده و نحوه یا چگونگی پشتیبانی آنها از این ویژگی  دارد.

موارد مورد نیاز:

قلم اپل نسل دوم،آیپد پرو M2،نسخه iPadOS 16.1 یا بالاتر

نحوه استفاده از حالت شناور:

تنها کاری که باید کرد، فقط نزدیک کردن قلم اپل به صفحه نمایش آیپد است. به نظر نمی رسد که هیچ گونه تنظیماتی دیگری نیاز باشد.. اپل می گوید در آیپد پروM2  زمانی که نوک قلم 12 میلی متر (0.47 اینچ) از صفحه نمایش فاصله داشته باشد، قلم اپل را تشخیص می دهد.

حالت شناور جدید قلم اپل

سپس چه اتفاقی می افتد؟

آیپد پروM2  هم با نزدیک شدن  قلم اپل ، هم رفتار و هم زاویه نزدیک شدن آن به صفحه نمایش را تشخیص می دهد. سپس اینکه با اطلاعات چه کاری انجام می دهد به برنامه مورد استفاده وابسته است.

به عنوان مثال، نسخه های آیپد برنامه های Pixelmator 2.8 و Pixelmator Photo 2.1 از ویژگی شناور برای فعال کردن پیش‌نمایش‌های زنده هنگامی که قلم را روی نمایشگر تنظیم رنگ برنامه می‌کشید، استفاده می‌کنند.

این شرکت در یک پست وبلاگی درباره به‌روزرسانی‌های جدید می‌گوید: سپس، هنگامی که از ابزار Crop استفاده می‌کنید، همچنین می‌توانید Apple Pencil را روی بوم نگه دارید تا موقتاً تصویر اصلی را ببینید، یا آن را برای دیدن نتیجه بریده شده از آن دور کنید.

به روز رسانی های آینده

در حال حاضر، حالت شناور قلم اپل به طور خاص با نسل دوم قلم اپل و آیپد پرو M2 کار می کند.

به طور گیج کننده‌ای، ویژگی مشابهی در آیپد پرو M1 وجود دارد که می تواند قلم اپل را قبل از لمس صفحه نمایش تشخیص دهد. با این حال، قلم باید بسیار نزدیکتر باشد( حدود 2 میلی متر) و هیچ تشخیصی از زاویه مداد مانند حالت شناور وجود ندارد.

از آنجایی که حالت شناور جدید ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار آیپد پرو است، انتظار نمی‌رود که به آیپدهای قدیمی‌تر نیز سرایت کند. با این حال اپل به دنبال گسترش این ویژگی است.

اپل در پتنت اصلی خود که در سال ۲۰۱۹ ارایه شد، هم ویژگی هایی را که اکنون در حالت شناور نشان داده شده است و هم ژست های مربوط به آن را توضیح داد. ایده در آن زمان این بود که آیپدها به طور بالقوه بتوانند حرکات انگشتان را بالای صفحه تشخیص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.