چگونه از ChatGPT در مک استفاده کنیم؟

ChatGPT ربات چت شرکتOpenAI، بسیار سریع در جهان مشهور و محبوب شده است و حال در مک از طریق یک برنامه جدید امکان دسترسی به آن وجود دارد.

به گزارش تکناک، در اینجا نحوه استفاده از آن شرح داده شده است.

OpenAI، ربات چت ChatGPT خود را در ماه نوامبر معرفی کرد. این ربات چت بر اساس مدل های یادگیری ماشینی GPT-3 این شرکت ساخته شده است. شرکت هایی مانند مایکروسافت در حال استفاده و ادغام آن در محصولات خود هستند. در همین حالی دیگران از جمله گوگل از آن می ترسند.

این ربات چت برنامه های مختلفی برای پاسخ به سوالات و تولید متن دارد و با یک برنامه جدید امکان افزودن آن به نوار منوی مک وجود دارد.

MacGPT ایجاد شده توسط جوردی بروین، یک برنامه macOS رایگان است. کاربران همچنین می‌توانند برای کمک به توسعه دهنده هزینه دلخواه خود را پرداخت کنند.

کاربر با ورود با اطلاعات حساب OpenAI خود به سیستم، برای شروع مکالمه، می‌تواند روی نوار منو کلیک کند. همچنین می‌توان به آن یک میانبر صفحه کلید اختصاص داد و MacGPT را بدون نیاز به ماوس یا ترک پد فعال کرد.

نحوه استفاده از MacGPT

MacGPT برای اجرا در نسخه‌های macOS Monterey و Ventura در دسترس است. بدین منظور:

  1. به صفحه وب بروین در Gumroad مراجعه کنید.
  2. 0 را در کادر قیمت وارد و آن را به صورت رایگان دانلود کنید (همچنین می‌توانید هزینه دلخواهی برای کمک به بروین بپردازید.)
  3. روی “I want this!” کلیک کنید. دانلود فایل 3.1 مگابایتی بلافاصله شروع می شود.
  4. روی فایل فشرده موجود در پوشه Downloads خود دوبار کلیک کرده و سپس برنامه را به پوشه Applications بکشید.

در داخل برنامه، یک تب وب باز شده و به کاربر امکان ورود با اطلاعات حساب OpenAI خود را می‌دهد. برای ایجاد یک حساب کاربری رایگان به وب سایت OpenAI مراجعه کنید. در برگه Native، در user settings حساب OpenAI امکان فعال‌سازی دسترسی به ChatGPT از طریق صدور مجوز API موجود در حساب (access ChatGPT via API credentials) وجود دارد.

برنامه MacGPT پاسخ سریعتر و تجربه روان تری ارائه می دهد. پس از ورود به سیستم، برنامه پیام هایی را مستقیماً از OpenAI نشان خواهد داد.

این اعلان‌ها به کاربران مسائلی مانند پیش‌نمایش و تحقیقی بودن برنامه و احتمال تولید برخی اطلاعات نادرست، گمراه‌کننده، توهین‌آمیز یا مغرضانه را گوشزد می‌کند.

ChatGPT نمونه های مختلفی را برای شروع، مانند “محاسبات کوانتومی را به زبان ساده توضیح دهید” یا “برای تولد یک کودک 10 ساله ایده خلاقانه ای دارید؟” نمایش خواهد داد.

پس از پاسخ به یک سوال یا عبارت، ChatGPT یک پاسخ ایجاد می کند. بسته به روند جستجو، برخی از نتایج ممکن است طولانی‌تر از سایرین باشند. همچنین دکمه ای برای توقف فرایند آن در صورت طولانی شدن وجود دارد.

در پایین کادر پاسخ، دکمه هایی برای like یا dislike پاسخ وجود دارد. OpenAI این گزینه را به عنوان راهی برای مردم به منظور ارائه بازخورد در مورد پاسخ های ChatGPT در صورت “ارائه پاسخ‌های نادرست و بی پایه و اساس” اضافه کرده‌است، یعنی این ربات چت ممکن است پاسخی نادرست یا بدون پشتوانه از داده های آموزشی خود ارائه دهد.

علاوه بر این، MacGPT و وب‌سایت ChatGPT مکالمات را در یک تاریخچه ذخیره می‌کنند و کاربران می‌توانند دوباره از آن‌ها بازدید کنند. همچنین دسترسی به ChatGPT از طریق وب سایت OpenAI امکان پذیر است و از نظر عملکردی ویژگی های منحصر به فرد آن با MacGPT یکسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.