چگونه با موبایل عکس های خوب بگیریم؟

گرفتن عکس خوب به خصوص عکس هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، بسیار مهم است.

به گزارش تکناک، چنین عکسی می تواند به سرعت توجه بیننده را جلب کند که ممکن است منجر به دیده شدن بیشتر آن شود. در تعطیلات، تقریبا همه افراد عکس‌ های گرفته شده در طول سفر خود را به اشتراک می‌گذارند اما فقط عکس های فوق العاده توجه مردم را جلب می کند و تأثیر مناسبی را از خود به جای می گذارد.

گرفتن عکس های خوب هنری به ترکیبی از مهارت ها و تکنیک ها نیاز دارد. اگرچه ویرایش می تواند کیفیت یک عکس را افزایش دهد، اما همیشه تولید یک عکس عالی ضروری نیست. در این مقاله، نحوه ثبت عکس های خوب بدون مهارت ویرایش مناسب را مورد بحث قرار خواهیم داد.چگونه با موبایل عکس های خوب بگیریم؟

  1. سبک عکس

اگر می خواهید یک عکس جذاب داشته باشید، باید سبک عکس را تقویت کنید. البته این به معنای نیاز به پست پروداکشن بیش از حد برای ایجاد تأثیری مبالغه‌آمیز نیست. با این حال، شما می‌توانید با کنترل کاراکترهای مورد نظر خود در خود عکس، شروع به بهبود سبک عکس کنید. بیایید نگاهی به این بیندازیم که چگونه می‌توانیم سبک عکس را بهبود بخشیم.

  • رنگ های یکنواختچگونه با موبایل عکس های خوب بگیریم؟

اگرچه ممکن است بسیاری ار افراد در هنگام عکس (photograph : image created by light falling on a light-sensitive surface) گرفتن به رنگ ها توجه نکنند، اما این عنصر بسیار مهم است. وقتی رنگ‌های زیادی یک تصویر را تیره می‌کنند، ممکن است اثر کلی با هم تداخل پیدا کند. بنابراین نیاز به یکسان سازی رنگ ها تا حد امکان وجود دارد.

تصویر بالا مجموعه ای از 9 عکس را نشان می دهد که در محیط های مختلف گرفته شده اند اما رنگ های مشابهی دارند. این رنگ ها به افراد احساس راحتی و هماهنگی می دهد. اگرچه عکس های زیادی وجود دارد، اما ظاهر کلی به هم ریخته نیست زیرا رنگ ها بسیار یکپارچه هستند. این مسئله سبک عکس ها را نیز بسیار برجسته می کند و باعث می شود مردم تمایل بیشتری به نگاه کردن به آنها داشته باشند.

  • ترکیب یکپارچه

هنگام گرفتن عکس، مطمئن شوید که تمام اجزای تصویر یکپارچه هستند. به عنوان مثال، اگر پس‌زمینه تصویر فوکوس نیست، از گرفتن بیشتر پس‌زمینه اجتناب کنید. همچنین هنگام گرفتن یک عکس از گروهی از افراد، مطمئن شوید که آنها در وسط قرار دارند.

مهم است که محل قرارگیری سوژه، پس‌زمینه و هر شی دیگری را در کادر در نظر بگیرید. از قانون یک سوم برای ایجاد یک ترکیب متعادل استفاده کنید. این قانون شامل تقسیم کادر به یک سوم هم به صورت افقی و هم عمودی و قرار دادن سوژه در یکی از تقاطع ها است.

هنگام گرفتن عکس، داشتن سوژه واضح بسیار مهم است. این مسئله به ایجاد یک نقطه کانونی قوی و جذاب تر کردن عکس کمک می کند. از پس‌زمینه‌های به هم ریخته دوری کنید و سعی کنید تمرکز خود را روی یک موضوع در یک زمان حفظ کنید.

  • پست کردن عکس

هنگام پست کردن چندین عکس، ترتیب عکس ها نیز بر روی جلوه نمایش تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، هنگام پست 4 یا 9 عکس، کل عکس ها به شکل مربع نمایش داده می شود. این کار برای چشم ها جذاب تر به نظر می رسد.

چگونه با موبایل عکس های خوب بگیریم؟

3 عکس و 6 عکس به صورت مستطیلی نمایش داده می شوند که راحت به نظر می رسد. با این حال، تصاویر 5 و 7 تایی یک مستطیل ناقص را تشکیل می دهند و ظاهر و احساس آنها کمی بدتر خواهد شد.

چگونه با موبایل عکس های خوب بگیریم؟

در بین عکس های متعدد، عکس اول و عکس وسطی توجه نسبتاً بیشتری را به خود جلب می کند. به عنوان مثال، در یک عکس شبکه ای، عکس اول و پنجم اهمیت بیشتری دارند. می توانیم عکس های مهم مانند عکس های گروهی افراد را در این موقعیت قرار دهیم.

چگونه با موبایل عکس های خوب بگیریم؟

  1. محل عکس

در انتخاب مکان برای عکس ها دقت کنید. این عامل روی ظاهر کلی عکس تاثیر می گذارد. اگر یک محله فقیر نشین با مناظر ناخوشایند را انتخاب کنید، ممکن است تصویر به آن زیبایی که انتظار دارید نباشد. مکانی را با رنگ‌های آرام و بسیار تمیز انتخاب کنید؛ رنگ‌های روشن مانند سفید یا کرم عملکرد خوبی دارند.

  1. دوربین خود را بشناسید

قبل از شروع عکس گرفتن، مهم است که توانایی های دوربین خود را درک کنید. کمی وقت بگذارید و دفترچه راهنما آن را بخوانید و در مورد تنظیمات و ویژگی های مختلف اطلاعات کسب کنید. این کار به شما کمک می کند تا عکس های بهتری بگیرید و از دوربین خود نهایت استفاده را ببرید.

  1. نحوه تنظیم نور را بیاموزید

نور یکی از عوامل مهم در عکاسی است. نور می تواند یک عکس را بسازد یا خراب کند. یاد بگیرید چگونه از نور طبیعی به نفع خود استفاده کنید. سعی کنید از نور شدید و مستقیم خورشید پرهیز کنید و در عوض به دنبال نور ملایم و پراکنده باشید. همچنین می توانید با نور مصنوعی مانند لامپ یا فلش، برای ایجاد جلوه های مختلف استفاده کنید.

  1. نوردهی را آزمایش کنید

نوردهی به میزان نوری که وارد دوربین می شود اشاره دارد. این عامل با استفاده از دیافراگم، سرعت شاتر و تنظیمات ISO قابل تنظیم است. برای ایجاد جلوه های مختلف، تنظیمات نوردهی مختلف را آزمایش کنید. به عنوان مثال، دیافراگم کم می تواند عمق میدان کم ایجاد کند، در حالی که سرعت شاتر بالا می تواند حرکت را منجمد کند.

  1. از لوازم جانبی استفاده کنید

لوازم جانبی مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا عکس های بهتری بگیرید. سه پایه ها می توانند به ثابت نگه داشتن دوربین شما کمک کنند، در حالی که می توان از فیلترها برای تنظیم رنگ یا کنتراست عکس استفاده کرد. لوازم جانبی مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

از امتحان کردن چیزهای جدید و آزمایش تکنیک های مختلف نترسید. برخی از جالب ترین عکس ها از ایده های منحصر به فرد و غیرمنتظره می آیند. به دنبال زوایای جالب و پرسپکتیو باشید و سعی کنید ماهیت سوژه خود را به روشی خلاقانه به تصویر بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.