مدل های جدید آیپد اپل در راه است

اپل قرار است در این هفته مدل‌های جدیدی از آیپد را معرفی کند که شامل تراشه‌های بهبود یافته هستند.

به گزارش تکناک وبه نقل از Supercharged، اپل قرار است به‌روزرسانی‌های جدید iPad (line of tablet computers developed by Apple) را این هفته، احتمالاً در روز سه‌شنبه 17 اکتبر اعلام کند. 9to5Mac این گزارش را تأیید کرده است.

انتظار می‌رود آی‌پد ایر، آی‌پد مینی و آی‌پد مدل پایه به‌روزرسانی شوند. این به‌روزرسانی‌ها احتمالاً به‌جای تغییرات قابل‌توجه در طراحی، شامل به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر هستند.

به‌روزرسانی‌های  آی‌پد ایر و آی‌پد مینی در حال انجام است، بنابراین زمان‌بندی منطقی است. این به‌روزرسانی‌های اکتبر، تبلت‌ها را با تراشه‌های Apple Silicon نسل جدیدتر به‌روز خواهد کرد. این خبر از طریق اعلامیه به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

آی‌پد ایر نسل فعلی در بهار سال گذشته معرفی شد و در حال حاضر از تراشه M1 استفاده می‌کند. گزارش Supercharged می‌گوید که انتظار داشته باشید آی‌پد ایر به تراشه M2 ارتقا پیدا کند.

آی‌پد مینی جدید باید دارای تراشه A16 Bionic باشد که نسبت به تراشه فعلی A15 Bionic پیشرفت کوچکی ارائه می‌کند. یک گزارش از ابتدای هفته نیز نشان می‌دهد که آی‌پد مینی جدید از یک کنترل‌کننده صفحه نمایش جدید استفاده خواهد کرد تا تأثیر مشکل جابه‌جایی ژله‌ای که در آیپد مینی نسل فعلی در هنگام پیمایش محتوا مشاهده می‌شود را کاهش دهد.

مدل پایه‌ای از آیپد یک سال قبل به‌روزرسانی شده بود، که آن را به‌روزترین مدل در خط محصولات می‌کند. مدل نسل دهم طراحی جدید قاب نازک، رنگ‌های جدید و دکمه کناری Touch ID را به ارمغان آورد و در حال حاضر از تراشه A14 Bionic برخوردار است.

هنوز واضح نیست که مدل نسل یازدهم که به نظر می‌رسد در آینده عرضه خواهد شد از چه تراشه‌ای استفاده خواهد کرد، اما اگر آیپد مینی از تراشه A16 استفاده می‌کند، ممکن است مدل پایه‌ای آیپد نیز همین تراشه را داشته باشد.

خط محصولات آی‌پد پرو در حال حاضر بدون تغییر باقی می‌ماند. آخرین به‌روزرسانی آن در اکتبر ۲۰۲۲ صورت گرفت و انتظار می‌رود که مدل‌های نسل بعدی تا اواخر سال آینده آماده نشوند. انتظار می‌رود آیپد پرو نسل بعدی برای اولین بار از صفحه‌نمایش‌های OLED استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.