ترفند اپل برای کاهش قیمت هدست ویژن پرو

احتمالاً اپل نسل بعدی هدست ویژن پرو خود را با قیمت کمتر عرضه کند و برای صرفه جویی در هزینه ها  قابلیت EyeSight را در آن حذف می کند.

به گزارش تکناک، در حالی که اپل برای عرضه اولین هدست Vision Pro خود در اوایل سال آینده آماده می‌شود، تیم های محصول این شرکت در حال حاضر بر روی نسخه های نسل بعدی متمرکز هستند. مارک گورمن، از بلومبرگ، امروز می‌گوید که اپل توسعه یک مدل ارزان‌تر را در اولویت قرار داده است، حتی اگر به قیمت ابتکارات دیگری مانند پروژه عینک‌های AR تمام شود.

به نظر می‌رسد که شرکت هدف قیمتی در حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار دارد. یکی از روش‌هایی که اپل برای صرفه‌جویی در قیمت استفاده خواهد کرد، بر اساس گزارش گورمن، حذف ویژگی EyeSight است که از یک صفحه نمایش OLED خارجی برای نمایش حالت چهره کاربر به افراد دیگر استفاده می کند.

در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود، مارک گورمن همچنین می‌گوید که اپل به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات صرفه‌جویی در هزینه، عموماً تعداد دوربین‌ها و سنسورها را در هدست ارزان‌تر در مقایسه با Vision Pro (upcoming mixed reality headset by Apple Inc.) کاهش می‌دهد.

قابلیت EyeSight یک گزینه مناسب برای کاهش هزینه است زیرا این قابلیت تقریباً هیچ تأثیری در بهره‌مند واقعی دستگاه برای فرد استفاده کننده ندارد. ویژگی EyeSight در درجه اول به سایر افراد در اتاق کمک می کند تا بدانند فردی که از ویژن پرو (هدست واقعیت ترکیبی محصول اپل) استفاده می کند در حال انجام چه کاری است. وقتی کاربر Vision Pro در یک تجربه همه جانبه است، صفحه نمایش ابری می شود. هنگامی که کاربر به ویدیوی عبوری از دنیای بیرون نگاه می کند، چشمان کاربر تصویری ندارد.

قابلیت EyeSight با پخش یک تصویر سه‌بعدی از چهره و چشمان کاربر بر روی یک صفحه OLED خمیده خارجی به دست می‌آید. صفحه نمایش OLED با یک شیشه عدسی شکل، قابلیت محیطی عمق را فراهم می‌کند. Vision Pro به‌طور مداوم موقعیت خود را نسبت به شخص دیگر در اتاق، مورد پیگیری قرار می‌دهد و منظره متناسب چشمان کاربر را نمایش می‌دهد.

اما همه این فناوری های پیشرفته طبیعتاً قیمتی دارند. به راحتی می توان تصور کرد که اگر EyeSight حذف شود، اپل چگونه می تواند قیمت مواد Vision Pro را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این به نظر می‌رسد معامله‌ای مناسب باشد. اگر شخصی که هدست را خریداری می‌کند همیشه آن را در یک اتاق به تنهایی استفاده کند، حتی نمی‌تواند حس کند که این قابلیت وجود ندارد.

همزمان با مدل ارزان‌تر، اپل نیز در حال توسعه نسل دوم هدست برتر Vision Pro است. یکی از تمرکزهای اصلی این دستگاه، یافتن راهکارهایی برای سبک‌تر و راحت‌تر شدن در استفاده، همچنین بهبود مشخصات تراشه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.