چگونه با هدست Vision Pro تایپ کنیم؟

اپل در کنفرانس WWDC، روش‌های تایپ و ورود متن با استفاده از Vision Pro را به توسعه‌دهندگان معرفی کرد چرا که این موضوع یکی از سوالات متداول درباره این محصول بوده است.

به گزارش تکناک، پس از رونمایی Vision Pro در کنفرانس WWDC دیروز، اپل جزئیات بیشتری در مورد هدست خود و پلتفرم نرم‌افزاری visionOS در جلسات توسعه‌دهنده‌ها ارائه می‌دهد. در این جلسه با عنوان طراحی برای ورودی فضایی(Design for spatial input) ، اپل دو روش برای تعامل با Vision Pro را نشان داد که شامل یک صفحه کلید معلق در هوا و اتصال یک صفحه کلید از طریق بلوتوث می شود.

در روش اول، شما می‌توانید با استفاده از انگشتان خود روی صفحه کلید مجازی تایپ کنید. اپل توضیح می‌دهد که طراحی صفحه کلید برای کمک به هدایت کاربران به سطح دکمه‌هاست. این تجربه همچنین شامل بازخورد از طریق جلوه‌های صوتی فضایی برای جبران اطلاعات لمسی از دست رفته است.

در این روش، دکمه‌ها در واقع بالاتر از سطح صفحه کلید قرار دارند تا کاربران ترغیب به فشردن مستقیم آن‌ها شوند. در حینی که انگشت بالای صفحه کلید است، دکمه‌ها یک حالت شناور و هایلایت را نشان می‌دهند که با نزدیک شدن به سطح دکمه روشن‌تر می‌شوند. این علامت نزدیکی است و به راهنمایی انگشت به سمت هدف کمک می‌کند.

همچنین در لحظه تماس، تغییر وضعیت سریع و پاسخگو است و با جلوه صوتی فضایی همراه می‌شود. این لایه‌های اضافی بازخورد لازم برای جبران اطلاعات لمسی از دست رفته و ایجاد احساس قابل اعتماد و رضایت‌بخش در تعاملات مستقیم بسیار مهم هستند.

اما چیزی که اپل در این جلسه WWDC نیز تأکید می‌کند، این است که نگه داشتن دستان در هوا پس از یک مدت زمان خستگی را به دنبال دارد. به همین دلیل، همچنین قادر خواهید بود با استفاده از بلوتوث، صفحه کلید خارجی را با هدست جفت کرده و با استفاده از صدای خود، متن را کنترل و دیکته کنید. کنترلرهای بازی نیز پشتیبانی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.