چگونه با چاقی هراسی مقابله کنیم؟

یکی از موارد تبعیض به خاطر اضافه وزن زمانی اتفاق می افتد که در مراکز درمانی به بیمار به دلیل جثه بدنی اش خدمات درمانی کافی ارائه نشود یا به خاطر داشتن اضافه وزن مورد سرزنش قرار گیرد.

به گزارش تکناک، این یک مشکل دائمی در محیط‌های درمانی در امریکا است که می‌تواند باعث ناراحتی بیماران شود یا حتی باعث شود که این افراد از ملاقات پزشک خودداری کنند.

تعصب علیه افراد چاق برعکس آنچه که برخی از پزشکان ممکن است به عنوان راهی سخت برای ایجاد انگیزه در افراد برای کاهش وزن بدانند، ، اثرات مضری بر سلامتی آنها ایجاد می کند. این موضوع شامل خیلی چیزها می شود، از اینکه یک پزشک احتمال کمتری دارد با بیمار چاق خود ارتباط برقرار کند، تا تجویز دوزهای نادرست داروها و موارد دیگر.

آنی جانزن رهبر این تحقیق می‌گوید: هیچ کس نباید بخاطر ترس از چاق شدن، بین انجام مراقبت های پیشگیرانه، یا غربالگری سرطان یا درمان علائم فعال یکی را انتخاب کند و درنهایت به درمانی که مدنظرش بود نرسد.

ممکن است شما هم این تجربه را داشته باشید که قبلا به میزانی که به وزن و سایزتان توجه کرده اید، به سلامتی خود اهمیت نداده اید و به همین دلیل با شما بدرفتاری شده است. به خصوص اگر شاخص توده بدنی شما در محدوده «اضافه وزن» یا بالاتر در نمودار BMI باشد.خب در این باره چه کاری می توان انجام داد؟

اول، مهم است که بدانید به عنوان یک بیمار به دنبال چه چیزی هستید: درمان با کیفیت. اگر درمان مدنظرتان را دریافت نکنید، این تقصیر شما نیست. ثانیاً، درک این نکته مهم است که اگر به نظر می رسد که پزشک شما به درستی در رابطه با وزن شما صحبت نمی کند،احتمالا در این زمینه اطلاعات کافی ندارد.

چرا پزشکان در رابطه با افراد چاق تر,عملکرد مناسبی ندارند؟

دکتر فاطیما استنفورد، پزشک و دانشمند پزشکی چاقی در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد است. او می‌گوید که در مورد تغذیه و مدیریت وزن بیشتر از دوره‌ای که در دانشکده پزشکی آموخته بود، از مجلات سلامتی یاد گرفته است. (این قبل از آموزش تخصصی او بود.)

او گفت: پاسخ به سوال شما این است که ما پزشکان  در مورد تبعیض به خاطر اضافه وزن آموزش ندیده ایم،زیاد جالب نیست که این را بگوییم اما این یک حقیقت انکارناپذیر است.

این فقدان  آموزش در درمان نسبت به اندام های بزرگتر به طرق مختلف خود را نشان می دهد، از جمله ارائه توصیه های تغذیه ای که فقط برای بخش کوچکی از بیماران موثر است، زیرا رژیم های غذایی به تنهایی معمولا در درازمدت موثر نیستند. همچنین هنگامی که علت مراجعه به پزشک مورد توجه قرار نگیرد، یا به طور کلی مورد بی احترامی قرار گیرد، به عنوان یک سوگیری اجتماعی علیه اندام های بزرگتر به همان اندازه که در جامعه پزشکی فراگیر است، می تواند احساس شکست و سرخوردگی را در بیمار ایجاد کند.

چگونه در هنگام مواجهه با چربی هراسی از مراقبت بهتری بهره مند شویم؟

احساس راحتی با پزشک از اتاق انتظار شروع می شود.اگر واقعا در این مطب به دنبال درمان هستید، در ابتدا مطمئن شوید جای راحتی برای نشستن شما وجود دارد.شما باید با کارمندان این مطب احساس راحتی کنید.به محض اینکه وارد اتاق معاینه شدید، تصمیم بگیرید که می خواهید دقیقا چه جزئیاتی توسط پزشک شما بررسی شود.درنهایت مهمترین مسئله این است که آیا شرایط شما به خوبی توسط پزشک درک شد یا خیر؟

جانزن می گوید: بین زمانی که اولین بار با پزشک خود مواجه می شوید و زمانی که دوباره به کلینیک برمی‌گردید، نظر هیچ‌کس راجع به شما تغییر نخواهد کرد، اما به پزشکان فرصت می‌دهد تا به آنچه شما از آن ها خواستید، بیشتر فکر کنید.

مهمترین قسمت انتخاب یک پزشک، این است که فردی را پیدا کنیم که بیمار را محور قرار دهد و بدون هیچگونه قضاوتی بیمار را درمان کند.

درنهایت باید این را بدانید که اگر نسبت به مراقبتی که از پزشک خود دریافت می کنید احساس خوبی ندارید، حقوق خود را به عنوان یک بیمار به خاطر بسپارید و یک پزشک جدید پیدا کنید.

با جامعه همراه شوید

جانزن می‌گوید که پیوستن به یک گروه محلی از افراد شبیه به شما، مانند انجمن های محلی، راه خوبی برای دریافت توصیه‌هایی برای پزشکان نزدیک شما یا حتی نکاتی برای مراقبت شخصی است. یکی دیگر از مزایای ارتباط آنلاین یا یافتن گروهی مشابه به شرایط خودتان، این است که ممکن است یک پشتیبان یا شخصی را پیدا کنید که شما را در ملاقات با پزشک همراهی کند.

دوست یا عزیزی که با شما می‌آید می‌تواند به عنوان حامی بیمار یعنی کسی که به هماهنگ کردن مراقبت شما کمک می‌کند،حاضر شود و در طرح سؤالات برای پزشک و موارد دیگر کمک می‌کند. گاهی اوقات سیستم های بیمارستانی یا کلینیک ها ، حامیانی برای بیماران دارند.

ملاقات خود با پزشک را فقط به صحبت راجع به وزن محدود نکنید

اندازه گیری وزن شما اغلب بخشی از ویزیت پزشک است. با این حال، شما در مورد این موضوع انتخاب هایی هم دارید. کارت‌های «مرا وزن نکن»، یکی از راه‌هایی است که می‌توانید به پزشکتان بگویید که وزن شما را نگیرد ، مگر اینکه این کار از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود. شما می‌توانید در ابتدای ویزیت خود از هر کسی که علائم حیاتی شما را می‌گیرد بخواهید که عدد روی ترازو را با صدای بلند نخواند.

اگر احساس می‌کنید وزن یا سایز شما در حال تبدیل شدن به کانون توجه مراقبت‌های بهداشتی شما است، و موضوع مهمی در رابطه با آن وجود دارد، از گفتن آن نترسید.

اگر پزشک شما برخلاف میل شما به شما پیشنهاد کاهش وزن داد و شما با این موضوع مشکل داشتید، صراحتا به او بگویید.

در یک پست در سال 2019، وبلاگ ComfyFat توصیه می‌کند از پزشک خود بخواهید تا درخواست‌های مراقبتی را که ممکن است داشته باشید، مانند مشخصات نمونه‌های ادرار، یادداشت کند.

نسبت به حقوق خود آگاه باشید

جانزن گفت: به عنوان یک بیمار، شما حقوقی دارید.پزشکان کسانی هستند که کلیدهای درمان، مراقبت و نسخه های شما را در اختیار دارند. به همین دلیل، قرار گرفتن در محیطی که با شما و نیازهای شما بدبرخورد می شود، می تواند واقعاً ناامید کننده و آزاردهنده باشد. اگر در این شرایط قرار گرفتید،نیازی نیست که چیزی را تحمل کنید، شما حق انتخاب بهترین روش درمانی برای خود را دارید.

جانزن گفت: به عنوان یک بیمار، این حق شماست که سلامت خود و مراقبت های بهداشتی خود را همانطور که می خواهید هدایت کنید. ایده استقلال بدن در ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.