چگونه روغن باقی مانده از غذا را دور بریزیم؟

محصول جدیدی به نام جامدکننده‌های روغن آشپزی عرضه شده که به عنوان راه‌حلی برای دور ریختن روغن باقی مانده از غذا تبلیغ می‌شود.

اگر روغن کمی از املت صبحانه تان در تابه مانده،می توانید به راحتی آن را با یک دستمال کاغذی یا پارچه ای نخی پاک کنید. اما خوب غذاهایی هم هستند که روغن زیادی برای درست کردنشان نیاز است مثل پیراشکی.

به گزارش تکناک، خیلی از افراد می خواهند تاثیر مناسبی بر محیط زیست داشته باشند و به حفاظت از آن کمک کنند. زباله های خانگی، از جمله روغن باقی مانده از طبخ غذا ، بخش بزرگی از این موضوع هستند. محصول جدیدی به نام جامدکننده‌های روغن آشپزی عرضه شده که به عنوان راه‌حلی برای دور ریختن روغن باقی مانده از غذا تبلیغ می‌شود و می تواند تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد.

برای مطالعه این که این روغن های باقی مانده از غذا چه مشکلاتی برای محیط زیست ایجاد می کنند، ابتدا بیایید به بررسی روغن های پخت و پز بپردازیم.

روش های استفاده از روغن باقی مانده از طبخ غذا

بسته به چیزی که می پزید، ممکن است بتوانید چندین بار از یک روغن استفاده کنید تا حداکثر استفاده را از آن ببرید. اما پس از چند بار مصرف، باید روغن قدیمی را دور بریزید و برای اینکه طعم بهتری بچشید،آن را عوض کنید.

رستوران ها و مراکز تجاری این توانایی را دارند که سالانه سه میلیارد گالن روغن آشپزی باقی مانده خود را برای تبدیل شدن به بیودیزل(سوخت غیر سمی) ارسال کنند.اما در خانه ها، اغلب افراد نمی دانند که چگونه از شر این روغن های باقی مانده خلاص شوند.باید خیلی خوش شانس باشید اگر شهرداری شهر شما برنامه ای برای بازیافت روغن داشته باشد که این برنامه بهترین و ساده ترین راه برای حل این مشکل است. اما همه ما به چنین برنامه ای دسترسی نداریم. پس راه حل چیست؟

ریختن روغن باقی مانده به داخل راه آب سینک یا ریختن آن در توالت ممکن است باعث ناپدید شدن آن شود، اما این روغن‌ها می‌توانند به لوله‌های خانه آسیب برسانند و در فاضلاب شهری جمع شوند. روغن و چربی‌ها مثل  یک چسب عمل می‌کنند که مواد موجود در فاضلاب را به خود می چسبانند و گرفتگی ایجاد می کنند که رفع این مشکل بسیار پر هزینه است.

روغن پخت و پز و گریس که راه خود را به محیط زیست باز می کنند نیز می تواند به آن و حیوانات وحشی آسیب برسانند. در برخی از جوامع ایالات متحده ، مردم این اختیار را دارند که مقادیر کمی از روغن های گیاهی باقی مانده را به کود تبدیل کنند ، اما انجام این کار زیاد توصیه نمی شود چون کثیف کاری زیادی دارد. بسیاری از افرادی که در خانه اشپزی می کنند، روغن باقی مانده از غذا را در ظرفی می ریزند و بعد آن را به داخل سطل زباله می ریزند به این منظور که این روغن دوباره بازیافت شود.

بازیافت روغن

چندین مارک از محصولات جامد کننده روغن در بازار وجود دارد که با نام های مختلفی عرضه می شوند. آنها ظاهراً از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده اند که وقتی آن ها به داخل روغن پخت و پز افزوده می شوند، با جامد کردن این روغن ها، باعث می شوند که باقی مانده ی آن ها راحت تر دور ریخته شود. چگونه این محصول این کار را انجام می دهد؟ لورا لیدی که توسعه دهنده یکی از این جامد کننده ها با مارک Fryaway است، توضیح می دهد که وقتی پوسته های خشک این محصول به روغن داغ اضافه می شوند ، چربی های هیدروژنه شده گیاهی طبیعی موجود در این محصول، ذوب می شوند و روغن را به حالت خشک در می آورند.

به نظر می رسد اضافه کردن چربی بیشتر برای دور ریختن روغن باقی مانده از غذا، غیر منطقی به نظر برسد. اما از آنجا که چربی های ترکیبی تا حدود 100 درجه فارنهایت خنک می شوند ، این مخلوط به بافتی ضخیم تبدیل می شود که دور ریختن آن نسبت به روغن مایع راحت تر است. چگالی این روغن خنک شده در جایی بین حالت مایع روغن پخت و پز و پوسته های خشک و جامد قرار می گیرد. روغن نهایی به یک محصول فشرده و خشک تبدیل می شود.

مقادیر کم روغن 20 دقیقه طول می کشد تا جامد شوند. این زمان برای مقادیر بیشتر تا چندین ساعت بیشتر طول می کشد. پس از خنک شدن ، این روغن محکم و جامد را می توان از داخل تابه برداشت یه با قطعات ریزتر تقسیم کرد یا مستقیما به سطل زباله انداخت تا بازیافت شوند. اگر روغن به جای اینکه به حالت مایع داخل ظرفی ریخته شود و دور ریخته شود به این شکل دور ریخته شود، می تواند تجزیه و بازیافت شود.

این روغن جامد شده می تواند برای استفاده در خانه ها هم کاربردی باشد.

گزینه مقرون به صرفه تر

ممکن است بعد از خواندن این مطلب شماهم بخواهید در خانه تان از این محصول استفاده کنید.اما باید بدانید که هزینه این محصول زیاد است.به جای آن می توانید از اسید استئاریک استفاده کنید که آن را می توانید در مغازه ها پیدا کنید.

اسید استئاریک یک اسید چرب با زنجیره بلند است که از هر دو چربی حیوانی و گیاهی بدست می آید. ظاهر مومی پوسته های نازک آن باعث می شود این محصول کاملا شبیه به جامد کننده های چربی تجاری عمل کند. اضافه کردن دو یا سه قاشق غذاخوری اسید استئاریک به یک فنجان روغن داغ با روشی مشابه ، هم ارزان تر است هم دردسر کمتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.