چگونه سلامت روان خود را با watchOS 10 ارزیابی کنیم؟

watchOS 10 دارای طیف وسیعی از ویژگی های سلامت و تناسب اندام جدید است و یکی از موارد جدید به طور خاص با هدف حمایت از سلامت روان ارائه شده‌است.

به گزارش تکناک، این امکان در برنامه به روز شده Mindfulness در watchOS 10، به منظور ردیابی خلق و خو فراهم شده است.

در اینجا توصیف اپل از ویژگی جدید “State of Mind” اپل واچ و فواید آن ذکر شده است:

«سلامت روان به اندازه سلامت جسمانی اهمیت دارد و طبق تحقیقات، تأمل در وضعیت ذهنی می تواند به ایجاد آگاهی عاطفی و انعطاف پذیری کمک کند. با استفاده از اپلیکیشن Mindfulness در watchOS 10، کاربران می‌توانند به راحتی و با احتیاط احساسات لحظه‌ای و حالات روزانه خود را ثبت کنند. کاربران می توانند Digital Crown را بچرخانند و در اشکال جذاب و چند بعدی حرکت کنند، سپس با انتخاب احساس خود، آنچه را که بیشترین تأثیر را روی آنها دارد انتخاب و احساسات خود را توصیف کنند.»

علاوه بر ردیابی خلق و خوی اپل واچ، این ویژگی در اپلیکیشن Health آیفون دارای iOS 17 در دسترس خواهد بود (به‌علاوه یک برنامه مستقل مجله جدید به عنوان راه دیگری برای حمایت از سلامت روان در دسترس است).

نحوه ردیابی خلق‌وخو در اپل واچ

watchOS 10 در حال حاضر به صورت بتا در دسترس است. اما در صورت نصب آن روی اپل واچ خود،، راهی برای دانگرید به watchOS 9 وجود ندارد.

  1. در اپل واچ دارای سیستم عامل watchOS 10، برنامه Mindfulness را باز کنید
  2. گزینه جدید State of Mind را انتخاب کنید
  3. در اولین بار ورود، پس از انتخاب Get Started، احساس خود را در لحظه یا به‌صورت کلی ثبت کنید.
  4. اولین گزینه neutral (خنثی) خواهد بود، سپس برای انتخاب بین هفت گزینه موجود، انگشت خود را رویDigital Crown بکشید.
  • انتخاب ها عبارتند از: very unpleasant(بسیار ناخوشایند)، unpleasant(ناخوشایند)، slightly unpleasant (کمی ناخوشایند)، neutral (خنثی)، slightly pleasant (کمی خوشایند)، pleasant (دلپذیر)، very pleasant (بسیار خوشایند)
  1. برای انتخاب وضعیت خود، روی علامت تیک در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  2. اکنون می‌توانید به‌طور اختیاری احساسات خود را توصیف کنید.
  3. در نهایت، در صورت تمایل می‌توانید «موارد دارای بیشترین تأثیر روی خود» را نیز وارد کنید

در صورت تمایل به ایجاد عادت و یادآوری ثبت خلق و خو به طور منظم در اپل واچ، می‌توانید یادآورها را برای ردیابی آن تا دو بار در روز فعال کنید.

برای مشاهده و ردیابی خلق و خو در آیفون با iOS 17، به برنامه Health > تب Browse > Mental Wellbeing > State of Mind > Log بروید.

در اینجا ظاهر ردیابی خلق و خو در اپل واچ با watchOS 10 آمده است. اکنون می توانید از بین هفت گزینه با اسکرول یا اسلاید سریع انتخاب کرد:

در این تصویر برخی از گزینه‌های موجود که برای توصیف بیشتر احساسات استفاده می‌شود، نشان داده شده‌است (شما می توانید بیش از یک مورد را انتخاب کنید):

در نهایت، امکان انتخاب موارد با بیشترین تأثیر روی حالات خود نیز وجود دارد (در این قسمت نیز امکان انتخاب چندین مورد وجود دارد):

برای مشاهده گزارش‌های خلق و خوی قبلی خود، به برنامه Health در iPhone > تب Browse >  Mental Wellbeing بروید. همچنین می توان با استفاده از برنامه آیفون، حالات خلق و خو را در آیفون خود وارد کرد.

در همین بخش در اپلیکیشن Health، می توانید پرسشنامه سلامت روان را نیز پر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.