چگونه عکس‌ها و فیلم‌ها را در برنامه Photos اپل مدیریت کنیم

برنامه Photos اپل

اپل راهی برای مدیریت مجموعه‌های جداگانه ارائه نمی دهد، اما می توان به سادگی با استفاده از استراتژی های مختلف چندین مجموعه عکس و فیلم را در برنامه Photos اپل برای macOS ایجاد کرد.

به گزارش تکناک، ممکن است بخواهید پروژه ها، سفرها، و رسانه های کاری و شخصی را از هم جدا کنید، یا به دلیل تعداد بالای تصاویر و ویدیوها یک مجموعه مدیریت شده داشته باشید.

برای ایجاد یک مجموعه اضافه، هنگام اجرای برنامه Photos اپل ، از آن خارج شوید، کلید Option را در حین بازشدن Photos نگه دارید، روی Create New کلیک کنید و مکان مورد نظر را انتخاب کنید.

با این حال، در صورت انتخاب استفاده از بیش از یک مجموعه، محدودیت قابل توجهی وجود دارد. تنها یک مجموعه در هر زمان می‌تواند برای کار با iCloud Photos تنظیم شود و از تمام مزایای همگام‌سازی چند دستگاهی و ذخیره‌سازی ابری و دسترسی بهره برد.

اپل هرگز تمایلی برای تغییر این موضوع نشان نداده است، حتی اگر شرکت قصد اجازه به چندین مجموعه برای استفاده از iCloud Photos را داده باشد، به نظر می‌رسد تا اواخر سال 2023 نیز شاهد هیچ حرکتی نخواهیم بود.با این حال، می توان یکی از چندین استراتژی جایگزین را دنبال کرد:

ادغام مجموعه‌های خود: اگر می‌خواهید همه مجموعه‌های شما همگام شوند، ساده‌ترین راه داشتن یک مجموعه یکپارچه است. اگر دلایلی برای جدا نگه داشتن آنها دارید، این راه پاسخگو نیست. همچنین اپل گزینه‌ای برای ادغام مجموعه‌ها ارائه نمی‌دهد بدین منظور باید برنامه‌ای مانند PowerPhotos 2 (29.95 دلار)، را دانلود کنید.

ایجاد چندین حساب: به دلیل وجود امکان همگام‌سازی تنها یک مجموعه عکس با iCloud Photos ، این مساله یک محدودیت برای حساب macOS و Apple ID محسوب می‌شود. برای رفع آن می توان چندین حساب macOS و Apple ID ایجاد کرد و هر یک از حساب های macOS اضافی را در حساب های Apple ID مختلف وارد کرد. سپس در هر حساب macOS، مجموعه متفاوتی را برای همگام‌سازی انتخاب کرد. مدیریت در این قسمت دشوار خواهد بود اما کارایی دارد. البته جنبه‌های منفی آن شامل ضرورت جابجایی بین حساب‌های macOS یا لاگین‌های iCloud.com برای مشاهده تصاویر، عدم دریافت همگام‌سازی خودکار از آیفون، آیپد یا دیگر مک‌ها برای هر حساب می‌شود، و در صورت ذخیره بیش از 50 گیگابایت فایل در هر مجموعه، ممکن است مجبور به خرید سطوح ذخیره سازی iCloud+ برای هر Apple ID شوید.

استفاده از سایر مجموعه های عکس مبتنی بر فضای ابری: اگر متعهد به استفاده از برنامه Photos اپل به عنوان صفحه اصلی رسانه خود هستید، این روند کارایی نخواهد داشت. اما در غیر این صورت می توان از Google Photos استفاده کرد. گوگل همچنین اجازه استفاده از چندین مجموعه را نمی دهد. اما از آنجایی که تمام تنظیمات از طریق یک برنامه وب مدیریت می‌شود، می‌توان با برچسب‌گذاری تصاویر از آن به عنوان جداکننده برای ایجاد آلبوم‌های بزرگ یا مجموعه‌ای از آلبوم‌ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.