چگونه یک کارت حافظه مناسب انتخاب کنیم؟

ممکن است زیاد به سرعت کارت‌های SD خود فکر نکرده باشید، اما انتخاب کارت حافظه مناسب می‌تواند به شما کمک کند عکس‌های بهتری بگیرید و حتی ضبط ویدیویی با وضوح فوق‌العاده بالا را برای شما ممکن می‌سازد.

به گزارش تک ناک، اگر هرگز به سرعت کارت‌های حافظه خود فکر نکرده‌اید، ما در این مقاله اطلاعاتی در این مورد و توصیه هایی نیز به شما ارائه می دهیم.ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اکثر کارت‌های SD که می‌توان خرید به اندازه کافی خوب هستند و اگر هرگز به سرعت توجه نکنید، احتمالاً مشکلی هم پیش نخواهد آمد. اما آیا این تفاوت سرعت در کارایی آنها تفاوتی ایجاد می کند؟

بسته به اینکه از کارت SD خود برای چه کاری استفاده می کنید سرعت می تواند در کارایی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، نینتندو سوییچ فضای ذخیره‌سازی محدودی دارد و استفاده کارت SD می‌تواند امکان نصب بازی‌های بیشتر و بزرگ‌تر را بدهد. هرچه کارت سریعتر باشد، بازی های روی آن سریعتر بارگذاری می شوند. اگر از خیره شدن به صفحه‌های بارگیری خسته شده‌اید، ممکن است کارت SD سریع‌تر همان چیزی باشد که نیاز دارید.
همچنین کارهایی وجود دارد که نمی‌توانید با کارت‌های SD کندتر انجام دهید. عکاسانی که از حالت‌های عکاسی پیوسته بسیار سریع استفاده می‌کنند (جایی که ممکن است در هر ثانیه 15 فریم در ثانیه ثبت کنید) به کارت‌های سریع‌تری نیاز دارند تا بتوانند همزمان تعداد زیادی عکس را ذخیره کنند. به همین ترتیب، بسیاری از دوربین‌های سینمایی که می‌توانند با کیفیت 4K یا حتی 6K فیلم‌برداری کنند، بدون کارت‌های SD بسیار پرسرعت نمی‌توانند کار کنند.
سرعت های کارت SD چگونه طبقه بندی می شوند؟
برچسب روی کارت‌های SD ترکیبی از مشخصات و نشانه‌های مختلف است که همه در یک فضای کوچک قرار گرفته‌اند. اما وقتی صحبت از سرعت به میان می‌آید، فقط تعداد کمی از علام درج شده روی کارت حافظه وجود دارند که واقعاً مهم هستند و اگر شرکت‌ها سرعت کارت‌های خود را مستقیماً ارائه دهند، ممکن است آنها را کاملاً نادیده بگیرید.
انواع کلاس سرعت(Speed Class )
کلاس سرعت کارت حافظه با نماد C و یک عدد نشان داده می شود. در اکثر کارت های SD جدید، این عدد 10 است که بالاترین طبقه بندی برای این کلاس است. کارت های کلاس 10 حداقل 10 مگابایت (MB) در ثانیه سرعت دارند. از آنجایی که بیشتر کارت‌ها می‌توانند سرعت‌های بسیار بسیار سریع‌تری داشته باشند، این نماد کمی قدیمی است. با این حال، اگر با کارت قدیمی‌تری با شماره کلاس سرعت پایین‌تر مواجه شدید، ارزش آن را دارد که مراقب باشید.


در مرحله بعد، کلاس سرعت UHS مفیدتر وجود دارد. کارتها در این کلاس با دو سرعت عرضه می شوند U1 و U3 .کارت های U1 حداقل سرعت 10 مگابایت در ثانیه دارند، در حالی که U3 باید حداقل 30 مگابایت بر ثانیه سرعت داشته باشند. در هر دو مورد، آنها اغلب قادر به کارهای بسیار بسیار بیشتری هستند. اینها معمولاً با عدد 1 یا 3 در داخل نماد U نشان داده می شوند.
کارت‌های UHS-I حداکثر سرعت تئوری 104 مگابایت بر ثانیه را دارند، در حالی که کارت‌های UHS-II حداکثر سرعت 312 مگابایت بر ثانیه را دارند. اینها لزوماً سرعت واقعی آنها نیست، فقط آن چیزی است که کانکتور قادر به انجام آن است. اگر کار سنگینی انجام می دهید، مانند ضبط ویدیوی 6K یا 8K، باید به دنبال کارت UHS-II باشید.


در نهایت، کلاس سرعت ویدیو وجود دارد. این کلاس با نماد V نشان داده می شوند و به دنبال آن عددی نشان دهنده حداقل سرعت نوشتن، بر حسب مگابایت بر ثانیه است. کلاس های سرعت V6، V10، V30، V60 و V90 هستند. به عنوان مثال، V60 به این معنی است که کارت حداقل سرعت نوشتن 60 مگابایت بر ثانیه دارد. مشخصاً کارت‌ها می‌توانند سریع‌تر از آن باشند، اما اگر می‌خواهید به حداقل سرعت برسید، این نماد خوبی است که باید به آن توجه کنید.

digikala

آیا باید سریعترین کارت را بخرم؟
پس از خواندن مطالب بالا، ممکن است این باشد که سریعترین کارت SD را بخرید. کارت‌های SD سریع‌تر معمولاً برای همان مقدار فضای ذخیره‌سازی هزینه بیشتری دارند، بنابراین موارد استفاده خود را با دقت در نظر بگیرید. اگر نیاز به انتقال حجم زیادی از داده‌ها به‌طور هم‌زمان دارید ( چه با ذخیره‌سازی تعداد زیادی عکس یا فیلم روی کارت یا خواندن مقادیر زیادی داده از کارت ) یک کارت سریع‌تر ممکن است کمک کند. با این حال، اگر ظرفیت ذخیره سازی مهم تر است، کارت SD کندتر ممکن است مقرون به صرفه تر باشد.

به عنوان مثال، یک کارت SD 128 گیگابایتی را در نظر بگیرید که برای کارهای ویدیویی ساخته شده است که می تواند تا 8K فیلم ضبط کند (بسته به فرمت) و می تواند داده ها را با سرعت 280 مگابایت بر ثانیه بخواند. قیمت آن حدودا 150 دلار قیمت دارد. اما در اینجا یک کارت SD 128 گیگابایتی دیگر وجود دارد که فقط می‌تواند داده‌ها را تا 170 مگابایت بر ثانیه بخواند که معمولاً 45 دلار قیمت دارد. ممکن است در نهایت برای سرعت‌های بالاتر حق بیمه سنگینی بپردازید، بنابراین بهتر است آنچه را که برای شما بهتر است متعادل کنید.
همچنین باید در نظر داشته باشید که خود دستگاه شما چه کاری می تواند انجام دهد. به عنوان مثال، نینتندو سوییچ تنها قادر به انتقال سرعت تا حدود 95 مگابایت بر ثانیه است، بنابراین کارت‌های SD سریع‌تر روی آن بی‌فایده خواهند بود سرعت مهم است، اما تنها عامل مهم نیست.


مهم است که در نظر داشته باشید که همه این نمادها فقط اطلاعات پایه در مورد کارت حافظه هستند. اغلب اوقات، می‌توانید سرعت واقعی را در دفترچه راهنمای کارت یا پشت بسته‌بندی آن پیدا کنید. به یاد داشته باشید این اطلاعات را حتما بررسی کنید زیرا گاهی اوقات فاصله بین حداقل رتبه‌بندی و سرعت واقعی کارت می‌تواند بسیار زیاد باشد.
علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که کارت های SD اغلب سرعت های متفاوتی برای خواندن و نوشتن دارند. اگر لازم است هر ثانیه ده ها عکس بگیرید، مهم نیست که کارت شما می تواند داده ها را واقعا سریع بخواند، بلکه باید سریع بنویسد. متأسفانه، این می تواند به این معنی باشد که علیرغم وجود نمادها در کارت SD شما، بهترین راه برای اطمینان از اینکه نیازهای شما را برآورده می کند، جستجوی مستقیم سرعت آن کارت است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.