ژاپن در سال 2024 انحصار اپ استور را از بین می‌برد

اپ استور

طبق گفته رسانه‌های ژاپنی، دولت این کشور قصد دارد با تصویب قانونی در مجلس ژاپن انحصار اپ استور تلفن‌های همراه را از بین ببرد و با آن‌ها وارد رقابتی تنگاتنگ شود.

به‌گزارش تک‌ناک، دولت ژاپن در حال بررسی اقدام ضد‌انحصاری بزرگی است که می‌تواند بازار اپلیکیشن‌های موبایل را تغییر دهد. طبق گزارش Nikke، دولت این کشور قصد دارد در سال 2024 قانونی را به مجلس این کشور ارائه دهد تا با اپ استورهای تلفن‌همراه رقابت کند.

این قانون پیشنهادی جلو شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل را خواهد گرفت که سیستم‌عامل‌های تلفن‌همراه را ارائه می‌دهند تا فرایند عملیات فروشگاه برنامه و سیستم‌های پرداخت را تحت کنترل خود قرار ندهند. این اقدام می‌تواند سایر شرکت‌ها را به رقابت تشویق کند و در‌نتیجه، به قیمت‌های ارزان‌تر و برنامه‌های نوآورانه‌تر و تجربه کاربری بهتری منجر شود.

نگرانی‌ها درباره قدرت شرکت‌های فناوری بزرگ مانند اپل و گوگل در حال افزایش است. اخیراً این شرکت‌ها به استفاده از موقعیت قوی خود در بازار برای مهار رقابت و کسب سودهای بیش‌از‌حد از توسعه‌دهندگان و کاربران متهم شده‌اند.

اگر قانون دولت ژاپن تصویب شود، می‌تواند تأثیر بسزایی بر بازار جهانی برنامه‌های تلفن‌همراه بگذارد. در‌حال‌حاضر، اپل و گوگل بخش عمده‌ای از بازار را کنترل می‌کنند و اگر مجبور به رقابت در اپ استورها شوند، ممکن است قدرتشان در بازار ضعیف شود.

همچنین، این قانون می‌تواند به‌نفع شرکت‌های فناوری ژاپنی باشد تا بتوانند اپ استورها و سیستم‌های پرداخت خود را توسعه دهند و درنتیجه آن، رشد و با غول‌های بین‌المللی رقابت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.