کاربران به پاسخ های ربات چت بارد اعتماد نکنند!

بر اساس گزارش BBC، دبی واینشتاین، یکی از مدیران ارشد گوگل در بریتانیا، گفت که ربات چت بارد واقعاً مکانی نیست که شما برای جستجوی اطلاعات خاص از آن استفاده کنید.

به گزارش تکناک، واینشتاین در برنامه تلویزیونی اظهار داشت که باید بارد را یک آزمایش در نظر گرفت که هنگام همکاری برای حل یک مشکل یا کمک به ایجاد ایده‌های جدید بهتر عمل می‌کند.

دلیل ادغام ChatGPT با Bing و ربات چت بارد با موتور جستجوی گوگل ارتقاء پاسخ‌هایی است که افراد از پرسش‌های خود دریافت می‌کنند. برخی اعتقاد دارند که ربات‌های چت هوش مصنوعی در نهایت کاملاً جایگزین موتورهای جستجو خواهند شد. اگر فکر می‌کنید که این نظریه بی‌اساس به نظر می‌رسد ، آیا کسی هرگز فکر می‌کرد که موتور جستجوی یاهو با گوگل جایگزین شود؟

بر اساس گزارش BBC، دبی واینشتاین، یکی از مدیران ارشد گوگل در بریتانیا، گفت که ربات چت بارد واقعاً مکانی نیست که شما برای جستجوی اطلاعات خاص از آن استفاده کنید.

دلیل اصلی اینکه ربات‌های چت هوش مصنوعی فعلا نمی‌توانند جایگزین موتورهای جستجو شوند، با گرایش آن‌ها به دادن پاسخ‌های جعلی یا مغرضانه ارتباط دارد.

وقتی شما از ربات چت بارد برای جستجوی استفاده می‌کنید، در بالای صفحه به شما  می‌گوید “که بارد ربات هوش مصنوعی مولد آزمایشی است. کیفیت اطلاعات ممکن است با موتور جستجو متفاوت باشد.” این مدیر به مخاطبان تلویزیونی بریتانیا گفت که کاربران بارد باید پاسخ‌های ربات چت را در گوگل جستجو کنند تا مطمئن شوند که اطلاعاتی که ارائه می‌دهد معتبر است.

واینشتاین گفت: ما مردم را تشویق می کنیم که از گوگل به عنوان موتور جستجو برای ارجاع واقعی اطلاعاتی که یافته اند استفاده کنند. کاربران قابلیت ارائه بازخورد را در مورد پاسخ‌هایی که از ربات چت بارد دریافت کرده‌اند به صورت انگشت بالا یا انگشت پایین دارند. در حالی که صفحه اصلی بارد اشاره می‌کند که “محدودیت‌هایی دارد و همیشه نمی‌تواند اطلاعات درست ارائه دهد،” اما اشاره‌ای به پیشنهاد واینشتاین که کاربران باید پاسخ‌هایی که از ربات چت بارد دریافت می‌کنند را در گوگل جستجو کنند، ندارد.

گوگل نشان داد که پرسش‌های جستجو در مورد هوش مصنوعی در بریتانیا در نیمه اول امسال به بالاترین سطح خود رسید. بیشترین سوال “چگونه با هوش مصنوعی درآمد کسب کنیم” بود. همچنین این سوال که “هوش مصنوعی چگونه می تواند به یک تجارت کمک کند؟” نیز از سوالاتی بود که بسیار در گوگل جستجو شده بود.

زمانی که همه از این می‌ترسیدند که شغل آن‌ها توسط ربات چت هوش مصنوعی تصاحب شود، گوگل نگران این بود که  3 میلیارد دلاری که سالانه برای ارائه جستجوی گوگل در دستگاه‌های Galaxy دریافت می‌کند را از دست بدهد. شایعاتی درباره سوئیچ کردن سامسونگ به بینگ و ChatGPT اینترنت را درنوردید و گوگل نیز. فقط نگران از دست دادن تخمینی 20 میلیارد دلاری است که هر سال از اپل برای ارائه جستجوی گوگل دریافت می‌کند بود اما در نهایت سامسونگ تصمیم گرفت که گوگل را به عنوان برنامه جستجوی پیش‌فرض خود حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.