کاربران Aria به یک میلیون رسید

اپرا اعلام کرد ابزار هوش مصنوعی تولیدی Aria مرورگر بومی این شرکت، از زمان راه‌اندازی تاکنون، بیش از یک میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.

به گزارش تکناک، شرکت این ابزار هوش مصنوعی را در ماه می راه‌اندازی کرده و آن را تا پایان ژوئن برای تمام کاربران اندروید قابل دسترسی کرده است.

Aria بر اساس مدل زبان داخلی تولید نشده است، بلکه Opera با OpenAI همکاری کرده و از فناوری GPT بهره برده است. اگر شما با توسعه‌ها آشنا نبودید، باید بدانید که GPT مدلی است که توسط ChatGPT استفاده می‌شود و به طور گسترده به عنوان مدل زبانی شروع کننده انقلاب هوش مصنوعی تولیدی تلقی می‌شود.

لین سونگ، یکی از مدیران اجرایی Opera ، در مورد پذیرش Aria گفت: “از آنجایی که پذیرش اولیه Aria الهام‌بخش بوده است، ما از تعامل زودهنگام کاربران با این ابزار هوش مصنوعی به همان اندازه رضایت داریم. همچنین شاهد بهبودی در مجموع زمان صرف شده، با افزایش جستجوها و بازدیدها در هر نوبت هستیم.”

“اگرچه هنوز اولین روزهای این ابزار را سپری می‌کنیم، اما خوشحالم که کاربران ما تجربه Aria را به همان اندازه که ما از آن لذت می‌بریم، دوست دارند. من نمی‌توانم صبر کنم تا کاربران بیشتری Aria را برای خود تجربه کنند، زیرا ما در حال بهبود کلیه کاربران دسکتاپ خود به Opera One هستیم و بزودی ابزار هوش مصنوعی مرورگر بومی خود را به Opera GX و Opera برای iOS می‌آوریم و آن را در تمام پلتفرم‌های اصلی قابل دسترسی می‌کنیم.”

اگرچه Aria از مدل زبان GPT استفاده می‌کند، اما چندین مزیت دیگر نیز دارد. اولین مزیت آن این است که به طور مستقیم در مرورگر و اندروید ساخته شده است، این بدان معناست که تجربه آن بیشتر به نسبت وبسایت ChatGPT، به صورت بومی است. در نهایت، این ابزار قابلیت دریافت اطلاعات از وب را دارد تا نتایج ارائه شده به شما را بهبود بخشد.

اگرچه Opera ممکن است به اندازه سایر مرورگرهای موجود در بازار سهم بازار را نداشته باشد، دیدن این شرکت که تلاش می‌کند با Bing Chat خود را با مرورگرهایی مانند مایکروسافت همراهی کند، خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.