کاهش وزن کارت های گرافیکی جدید MSI

بررسی کارت‌های گرافیکی جدید MSI RTX 4080 و RTX 4090 شرکت MSI نشان می دهد این محصولات جدید کمی وزن خود را از دست داده‌اند، اما دارای یک پورت اضافی HDMI 2.1a دارند.

به گزارش تکناک، کاهش در اندازه و وزن این کارت های گرافیکی قطعا مورد استقبال  قرار می گیرد، اما نگرانی‌هایی را هم با خود به همراه دارد.

MSI در پایان ماه گذشته کارت‌های گرافیک Gaming Slim RTX 40 خود را معرفی کرد. ما متوجه شده‌ایم که این شرکت مجموعه‌ای از کارت‌های گرافیک برجسته انویدیا را در این سری شامل می‌شود، به ویژه دو کارت گرافیک برتر، یعنی مدل‌های GeForce RTX 4080 و RTX 4090. در هر صورت، این کارت‌های قدرتمند و معمولاً حجیم باید بیشتر از تمرینات لاغری بهره ‌ببرند.

سری Gaming Slim از MSI با کارت‌های گرافیک پایین‌تر GeForce RTX 4060 Ti، RTX 4070 و RTX 4070 Ti آغاز شد. MSI تصمیم گرفته است تنوع محصول را بپذیرد و مدل‌های فوق را با نسخه‌های متنوعی در رنگ‌های سیاه و سفید و همچنین نسخه‌های Gaming و Gaming X (اورکلاک شده) تولید کند که مجموعاً 12 مدل جدید را شامل می‌شود.

امروز، اگر به صفحات محصول رسمی MSI مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که پنج مدل جدید دیگر در بخش رده‌بالا سری Gaming Slim وجود دارند که عبارتند از:

  • MSI GeForce RTX 4090 24G Gaming Slim
  • MSI GeForce RTX 4090 24G Gaming X Slim
  • MSI GeForce RTX 4080 16G Gaming Slim
  • MSI GeForce RTX 4080 16G Gaming Slim White
  • MSI GeForce RTX 4080 16G Gaming X Slim

مانند ما، ممکن است از نحوه نحیف بودن این کارت‌های گرافیک جدید نسبت به نمونه‌های قبلی تعجب کنید. این سوال به خوبی توسط موتور مقایسه محصول رسمی MSI (در تصویر زیر مشاهده کنید) پاسخ داده شده است.

کارت‌های گرافیک MSI Gaming Slim RTX 4080 و 4090 کمی نازک‌تر از مدل‌های قبلی Gaming Trio می‌باشند. در مورد RTX 4080، مدل Slim تنها 5 میلیمتر نازک‌تر است (اما در دو بعد دیگر نیز کوچکتر است) و 203 گرم سبک‌تر است. درباره RTX 4090 Gaming Slim، به‌نظر می‌رسد که 15 میلیمتر نازک‌تر بودن آن ارزش بیشتری داشته باشد. در مورد وزن، RTX 4090 Gaming Slim نیز کاهش قابل توجهی داشته و 393 گرم سبک‌تر است. با این حال، اگر کارت گرافیک به طور مناسب در جعبه قرار گیرد، اندازه مشکلی نیست – و این مدل‌ها با براکت پشتیبانی استاندارد عرضه می‌شوند. با استفاده از یک هیت‌‌سینک بزرگ/سنگین خنک‌کننده گاهی اوقات کیفیت را نشان می‌دهد، تا خنک‌کننده فعال (پره‌ها) نیاز به فعالیت زیادی نداشته باشد.

همچنین، MSI خروجی‌های نمایش را به طور کمی بازبینی کرده است. به عنوان مثال، مدل معمولی GeForce RTX 4090 Gaming X Trio 24G سه خروجی DisplayPort 1.4a و تنها یک پورت HDMI 2.1a دارد. در مقابل، مدل GeForce RTX 4090 Gaming X Slim 24G دو خروجی از هر نوع دارد.

سایر مشخصات به جز خنک‌کننده‌های نازک‌تر و در نتیجه کاهش کلی اندازه و وزن این کارت‌ها، بدون تغییر باقی مانده است. پیش از اینکه عجله کنید و یکی از آنها را خریداری کنید، احتمالاً بهتر است صبر کنید تا چند بررسی از طرف شخص ثالث درباره این کارت‌های Gaming Slim با راه‌حل‌های خنک‌کننده کاهش یافته آنها منتشر شود. تفاوت‌ بین مدل‌های کارت‌های گرافیک خنک‌کننده اصلی است و کاهش اندازه و وزن آن ممکن است باعث مقایسه‌های نامطلوب در مقابل سری‌های رقیب مانند مدل‌های Gaming Trio قبلی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.