کارمندان متا اجرای طرح “میز داغ” را مسخره بازی می‌دانند

میز داغ متا

مالک فیس‌بوک و اینستاگرام گفته است که طرح «تجربه جدید در محل کار» یا به عبارتی دیگر “میز داغ ” را آزمایش می‌کند که طبق آن کارمندان باید  قبل از رسیدن به دفتر میزها را رزرو کنند.

به گزارش تک ناک، متا به کارکنان خود گفته که قصد دارد یک “تجربه جدید در محل کار” را ارائه کند. کارکنان باید میزهای خود را به اشتراک بگذارند و آنها را از قبل رزرو کنند. برخی از کارکنان این طرح را «لوس » می دانند و از آن انتقاد کردند و مدیران را به «بی صداقتی» در نحوه طراحی آن متهم کردند.

این اعتراض کارمندان متا به طرح های میز کار داغ به شبکه اجتماعی داخلی هم رسیده است و یکی آنها را “خوشمزه” خواند. سایر کارکنان هم گفته اند که غیر صادقانه است که این طرح را به عنوان یک “تجربه جدید” تعریف کنیم.

Hot-desk یک سیستم فضای کاری سازمانی است که در آن میزها توسط افراد مختلف در زمان‌های مختلف و به صورت موقت استفاده می‌شوند. به طور معمول، هدف به حداکثر رساندن کارایی فضا و کاهش ریسک اموال با کاهش فضای اداری اضافی است.

میز داغ توسط بسیاری از شرکت های بزرگ برای صرفه جویی در فضای اداری و هزینه ها استفاده می شود، اما به این معنی است که اکثر کارکنان ایستگاه کاری دائمی ندارند.

digikala

به گزارش ایندیپندنت، یکی از کارمندان متا نوشت: «لطفا این مسخره بازی را تمام کنید و به جای تجربه کاری جدید آن را طرح کاهش هزینه بنامید» “هیچ کس این تجربه جدید کاری را باور نمی کند.” برخی دیگر گفتند که به نظر می رسد این اطلاعیه با کارکنان مانند کودکان رفتار می کند.

بر اساس این گزارش، برخی از کارکنان گفتند که کمتر به دفاتر محل کار خود می روند ، زیرا باید یک میز رزرو کرده و آن را تنظیم کنند. یکی گفت که این حرکت برنامه ریزی شده نشان می دهد که بر بخش مدیریت “قطع ارتباط کامل و مطلق با واقعیت” اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از کارمندان نوشت: «به خدا قسم، تغییرچیزی که کار می‌کند، جایگزین کردن آن با یک جایگزین وحشتناک و غیرعملی و مجبور کردن همه به جابجایی، این تجربه کاری جدید متا است.”متا در سال جاری اقداماتی را برای کاهش هزینه ها انجام داده است. این شرکت در ماه مه به کارکنان گفت که به دلیل “رشد درآمد آهسته تر از آنچه که پیش بینی می شد” استخدام را متوقف می کند.

بنیانگذار و مدیر اجرایی، مارک زاکربرگ، سپس در ماه ژوئیه به کارکنان گفت که برای کاهش نیروی کار و خلاص شدن از شر کارکنانی که عملکرد ضعیفی دارند، روی اهداف عملکردی «تحریک بیشتری» انجام خواهد داد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.