کاهش نمایش اعلان های غیرضروری در ویندوز 11

تقریباً هر برنامه در ویندوز 11 اعلان هایی برای کاربر، صرفنظر از کاربردی بودن آن ارسال می‌کند که می توانند بسیار آزاردهنده باشند.

تقریباً هر برنامه در ویندوز 11 اعلان هایی برای کاربر، صرفنظر از کاربردی بودن آن ارسال می‌کند که می توانند بسیار آزاردهنده باشند.

به گزارش تکناک، برای نمونه نرم افزار آنتی ویروس موجود پس از بررسی دوره‌ای امنیت دستگاه، اعلانی ارسال می کند. به همین ترتیب، برنامه‌های هواشناسی، وب‌سایت‌های مورد نظر در  Microsoft Edge یا Chrome و سایر برنامه‌ها اعلان‌هایی برای کاربران ارسال می‌کنند.

به منظور بهینه سازی این عملکرد، مایکروسافت تغییراتی در ویندوز اعمال کرده است و تعداد یادآورهای روزانه کاربران را کاهش می دهد. به عنوان مثال، ویندوز 11 ویژگی “Focus Assist” را برای کاربران به ارمغان می آورد. و به کاربران در کاهش حواس پرتی با دریافت اعلان از برنامه هایی مانند Outlook، Edge و غیره و تمرکز روی کار کمک می‌کند.

ایجاد تغییرات در ویندوز 11

اکنون، مایکروسافت مشغول بررسی راه‌های مختلفی به منظور کاهش اعلان‌های اسپم برای تمرکز بهتر کاربران است. با توجه به منابع موجود از نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز 11، مایکروسافت در حال کار بر روی ویژگی جدیدی به نام « Smart opt-out» است که اعلان‌های ناخواسته را در سیستم کاهش می‌دهد. البته، «Smart opt-out» یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی نیست. اما تا حدی به کاربران در حل مشکلات، مانند غیرفعال کردن اعلان‌های برنامه های بدون استفاده مداوم، کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، اگر به مدت یک ماه با اعلان‌های Outlook تعامل نداشته باشید، یادآوری با عنوان ” Turn off alerts from Outlook?” را مشاهده خواهید کرد. پس از آن امکان انتخاب از میان دو گزینه  offو no change را خواهید داشت. انتظار می‌رود این به روز رسانی تاثیر مثبتی بر تجربه کاربری اکثر کاربران ویندوز 11 داشته باشد.

در واقع، فیلترهای ایمیل قبلاً روند مشابهی را در پیش گرفته بودند. این می تواند تلاش ویندوز 11 برای غیرفعال کردن اعلان‌هایی مانند این را کمی منطقی تر جلوه دهد. با این حال، ویژگی opt out بر اعلان‌های برنامه‌های مورد استفاده مداوم تأثیر نمی گذارد. این ویژگی ظرف چند ماه آینده وارد کانال ثابت خواهد شد.

همچنین، مایکروسافت عملکرد ” emergency alerts(اعلان‌های اضطراری)” ویندوز 11 را برای کاربران فراهم کرده است. بنابراین، کاربران می توانند اعلان‌های دریافتی دارای اولویت را از برنامه های شخص اول و شخص ثالث بهتر کنترل کنند. این اعلان‌های ضروری و مهم به راحتی می‌توانند تنظیمات « Focus Assist» را دور بزنند.

علاوه بر این، مایکروسافت در حال بهبود عملکرد اعلان اضطراری خود با یک کنترل جدید ” view alert” برای مشاهده محتوای اعلان و محافظت از حریم خصوصی هنگام استفاده از برنامه های تمام صفحه است.

سیستم اعلان ویندوز 11

ویندوز 11 دارای یک سیستم اعلان داخلی است و کاربران را از رویدادها و به روز رسانی های سیستم مطلع می‌کند. سیستم اعلان می تواند مطابق با نیاز کاربر تغییر کند. بنابراین، کاربران می توانند دریافت اطلاعات در مورد رویداد‌های مورد نظر و نحوه دریافت اعلان‌ها را انتخاب کنند

در اینجا برخی از انواع اعلان‌هایی که کاربران ممکن است در ویندوز 11 دریافت کنند بررسی شده است:

۱. به‌روزرسانی سیستم: ویندوز 11 به‌روزرسانی‌ها را بررسی و در صورت انتشار به روز رسانی به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند. کاربران می‌توانند نصب فوری به‌روزرسانی‌ را انتخاب و یا آن‌ را برای بعد برنامه‌ریزی کنند.

۲. اعلان‌های امنیتی: ویندوز 11 دارای ویژگی‌های امنیتی با امکان شناسایی تهدیدات امنیتی بالقوه مانند بدافزار یا تلاش‌های فیشینگ و اطلاع به کاربران است.

۳. اعلان‌های باتری: در لپ‌تاپ یا تبلت مورد استفاده، ویندوز 11 می‌تواند هنگام رو به اتمام بودن باتری به کاربران اطلاع رسانی کند و گزینه‌هایی برای حفظ بیشتر عمر باتری ارائه دهد.

۴. اعلان‌های برنامه: اعلان‌های بسیاری از برنامه ها در ویندوز 11 به Action Center ارسال می‌شود. این نقطه یک مکان مرکزی برای مدیریت سیستم اعلان‌ها است.

کاربران می‌توانند با رفتن به برنامه Settings و انتخاب منوی « Notifications & actions» نحوه دریافت این اعلان‌ها را سفارشی کنند. از آنجا، کاربران می توانند نوع اعلان‌های دریافتی، همچنین می توانند صدا و تصویر مناسب برای هر اعلان را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.