ثبت یک شکست حقوقی بزرگ برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

امروز، اعلام شد که که دادگاه استیناف DC Circuit  تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را مبنی بر تبدیل Grayscale $GBTC به یک ETF بیتکوین اسپات (Spot Bitcoin ETF) را لغو کرده است.

به گزارش تکناک، Grayscale Investments شرکت سرمایه گذاری دارایی‌های کریپتو، در تلاش‌هایش برای تبدیل شرکت Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) به پیروزی بزرگی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا دست یافته است.

قاضی رائو گفت: “ما موافقیم.” رد پیشنهاد Grayscale خودسرانه و بی‌پایه بود چرا که کمیسیون در توضیح رفتار متفاوت خود نسبت به محصولات مشابه شکست خورده است. بنابراین ما درخواست Grayscale را می‌پذیریم و حکم را لغو می‌کنیم.

این به این معنا نیست که Grayscale $GBTC به طور اتوماتیک به یک ETF بیت‌کوین اسپات تبدیل می‌شود، اگرچه این پیروزی آنها را یک قدم به هدفشان نزدیک می کند. حکم لغو شده و به SEC برگردانده می‌شود.

به گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اکنون 45 روز فرصت دارد تا اعتراض کند و برای برگزاری یک جلسه “en banc” درخواست دهد، که به این معنا است که پرونده توسط همه ۱۷ قاضی دادگاه به جای فقط سه قاضی که در تصمیم امروز درگیر بودند، شنیده خواهد شد.

قاضی رائو گفت:”کمیسیون نه تنها ادعاهای Grayscale مبنی بر اینکه بازارهای اسپات و آتی بیت‌کوین با یکدیگر تا ۹۹.۹٪ هم‌بستگی دارند را رد نکرده است، بلکه هیچ گونه نشانه‌ای از ناکارآمدی بازار یا عوامل دیگری که می‌توانست هم‌بستگی را زیر سوال ببرد، ارائه نداده است.

قیمت GBTC پس از انتشار این خبر بیش از ۱۹ درصد افزایش یافت و قیمت بیتکوین نیز بیش از ۵ درصد افزایش  پیدا کرد و به بالای ۲۷ هزار دلار رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.