کوالکام مودم-RF اسنپدراگون X80 را رونمایی کرد

مودم اسنپدراگون X80

در نمایشگاه MWC 2024، کوالکام سیستم مودم-RF نسل 5G جدید را برای ارائه اتصالی سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر معرفی کرد. مودم اسنپدراگون X80 هفتمین نسل از مودم‌های ۵G این شرکت است.

به‌گزارش تک‌ناک، مودم-RF اسنپدراگون X80 در MWC 2024 رونمایی شد. کوالکام می‌گوید X80 اولین مودم ۵G با پردازنده هوش مصنوعی یکپارچه است که بر‌اساس شتاب‌دهنده تنسور اختصاصی ساخته شده است. این پردازنده به بهبود سرعت (تا ۱۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه برای دانلود و ۳/۵ گیگابیت‌بر‌ثانیه برای آپلود)، پوشش‌دهی، دقت موقعیت‌یابی، بازده طیف، بازده توان و تأخیر کمک می‌کند.

علاوه‌بر‌این، اسنپدراگون X80 از پشتیبانی باند باریک غیرزمینی (NB-NTN) برخوردار است و انتظار می‌رود ارتباطات ماهواره‌ای را به دستگاه‌های بیشتری برساند که از تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام استفاده می‌کنند. همچنین، این مودم جدید از معماری ۶ آنتنی و تجمیع حامل ۶X و گسترش برد mmWave مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای نقاط دسترسی ثابت برخوردار است.

در‌حال‌حاضر، مودم اسنپدراگون X80 نمونه‌سازی می‌شود و انتظار می‌رود اولین دستگاه‌های تجاری مجهز به جدیدترین مودم ۵G کوالکام در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به قفسه‌های فروشگاه‌ها برسند.

علاوه‌بر X80، کوالکام پلتفرم FastConnect 7900 را نیز رونمایی کرده که تراشه‌ای ۶ نانومتری است که Wi-Fi 7 و بلوتوث ۵/۴ و UWB را ادغام می‌کند. همچنین، این تراشه از قابلیت‌های «آگاهی از نزدیکی کاملاً جدید» برای بهبود کشف و اتصال و کنترل دستگاه برخوردار است. این تراشه از Qualcomm XPAN و Snapdragon Sound نیز پشتیبانی می‌کند که امکان پخش موسیقی با نرخ بیت بسیار زیاد را ازطریق Wi-Fi فراهم می‌کند.

مانند X80، پلتفرم 7900 نیز از هوش مصنوعی برای «سازگاری با کاربردهای خاص و محیط‌ها» استفاده می‌کند که به کاهش تأخیر شبکه و توان عملیاتی بهتر و سایر «بهینه‌سازی‌های معنادار» منجر می‌شود.

با تکیه بر میراث اولین نسل از محصولات Wi-Fi 7 خود که امروزه در میلیون‌ها دستگاه یافت می‌شود، FastConnect 7900 راه جدیدی برای اتصال ایجاد می‌کند. این سیستم قابلیت‌های حرفه‌ای را درزمینه هوش مصنوعی و نزدیکی و تجربیات چنددستگاهی به دستگاه‌هایی را ارائه می‌کند که بیشتر دوست داریم. انتظار می‌رود پلتفرم FastConnect 7900 کوالکام در اوایل نیمه دوم سال ۲۰۲۴ در اولین دستگاه‌های تجاری ظاهر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.